Vad ska han göra?

Sv: Vad ska han göra?

Kan man någon gång vara det med någon förälder?
Någonstans så måste man ju till slut sätta gränsen där man anser att en förälder fungerar bra som förälder.

Kan man någon gång vara det med någon förälder?
Någonstans så måste man ju till slut sätta gränsen där man anser att en förälder fungerar bra som förälder.
Fast det blir ju litet motsägelsefullt; jag tror att många av de föräldrar som förgripit sig på sina barn utifrån kunnat anses vara väl fungerande föräldrar.

Jag hoppas ju att socialtjänsten har förmåga att bedöma sådant.
På något vis så måste ju en vårdnadstvist dras genom domstolen och utredas.

*kl*

TS.

Be din vän dokumentera allt som sägs och som bestäms. Ha helst allt på papper. Skriv dagbok.

Sedan finns det ett fåtal jurister (tror jag det är) som kan sin sak när det gäller barn och deras rätt till båda föräldrarna.

Har en kompis som har kämpat gärnet för att sonen ska ha tillgång till sin pappa. 60-70.000 kronor senare har sonen
sina föräldrar 50/50. Hade mamman fått bestämma hade sonen fått träffa sin far varannan helt..ungefär.

Jag kan berätta att han fick ha sina barn över helgen, hennes "barnvakt" fick annat för sej och hon skulle väl göra ngt roligare.

Han har börjat dokumentera allt, samtal, sms och de hot hon kommer med om allt möjligt. Så vi får se hur det går nästa gång han ska ha barnen!

Då så skall han dokumentera att han nu är betrodd att ha barnen.
Så att mamman inte kan komma i efterhand och påstå något annat.

Jag har sett exempel på det.
Betrodd när det passar och anklagad när det inte passar.

Jo, det finns massor med exempel på detta, hon anklagade honom för än det ena, än det andra, skrek och gormade att han inte skulle få se barnen igen, sen så la hon huvudet på sned och sa; Jag ska förresten jobba imorgon så du får ta barnen då!

Men jag hoppas och önskar att hon till slut inser vad som är bäst för barnen.

Men jag hoppas och önskar att hon till slut inser vad som är bäst för barnen.

Räkna inte med för mkt. Tyvärr. Ärligt tror jag inte alls det handlar om barnen o deras rätt till båda föräldrarna. Så långt tror jag aldrig hon kommer att komma i tanken. Av mammans reaktion att döma så är pappan bara bra att ha. En sak hon kan använda bäst hon vill. O han köper smulorna. Makt.

Han behöver kontakta familjerätten så att de får ett samarbetssamtal och sedermera ett avtal upprättat om hur de ska ha det med barnen. Det tar vääääldigt lång tid innan det går så långt att lagen kommer in eller att tingsrätten får bestämma hur barnen ska ha det. Innan dess är det en lång process med samarbetssamtal, medling, osv på familjerätten.

Att låta tingsrätten bestämma om barnen är i mina ögon bara i extremfall där föräldrarna är så skadade av separationen där de inte kan tänka klart. Och jag vet faktiskt ärligt talat inte om jag tycker att någon som har gått så långt som till tingsrätten för att tvista om barnen egentligen ska ha barn över huvud taget. Det är ett mycket långt steg att gå i sin bitterhetsprocess gentemot sin partner att låta en tredje part bestämma hur man ska leva sina liv!!

Det är ett mycket långt steg att gå i sin bitterhetsprocess gentemot sin partner att låta en tredje part bestämma hur man ska leva sina liv!!

Det finns de X som går direkt till tingrätten via advokat och helt hoppar över familjerätten också.

Man kan inte tvinga någon att ha kontakt med familjerätten och gå på samarbetssamtal. Domstol kan döma till detta men inte ens då är det tvång eftersom det inte blir något straff om man uteblir. Däremot tas det förstås in i rättens fortsatta beslut.

Många som ligger i tvist tycker att det är skönt att domstolen bestämmer.

Många som ligger i tvist tycker att det är skönt att domstolen bestämmer.
Jovisst, men det är ju för att de någonstans gjort det hela så infekterat att de inte längre tänker tillräckligt klart för att ens ha barnens bästa i åtanke.

Hur blir man ens så arg på sin fd partner att man inte ens klarar av att se barnens bästa?

Har du tänkt tanken att man kanske går till rätten just för barnens bästa? Det kanske inte ens är infekterat, utan helt enkelt så att åsikterna skiljer så mycket att den ena parten inte anser att det är bäst för barnen, medan den andra gör det och vägrar att ändra på något?

Då kan det ju vara bra med en utredning från familjerätten som kan ge TR en bra grund för att bestämma något på.

Hur blir man ens så arg på sin fd partner att man inte ens klarar av att se barnens bästa?

Ja det undrar jag också?! :confused:
Och hur kan man vara så utstuderad att man flyttar till en annan kommun och sen anklagar den förälder som bor kvar i hus och by där barnen växt upp för att inte se till barnens bästa och låta dom gå i bara EN skola, där hon bor såklart!!:cool:

Han har pratat om att gå till familjerätt osv, men han drar sej för hon är så labil och för bara ngn dag sen frågade hon om inte han kunde bjuda henne på semester?:eek:

Efter allt hon gjort så tyckte hon att det kunde väl han göra....
-Ja, varför inte, om jag blir illa behandlad, ljugen om och allmänt nedtryckt av ngn så vill jag självklart bjuda den människan på semester sa han. Och då var hon igång igen!:crazy:

En sak som är handfast är att han inte ska ta så mycket hänsyn till om hon är labil eller inte.
Gå till familjerätt och få ordning på umgänget. Hon får väl härja hur mycket hon vill.
Att hålla på att vara ironisk över hennes idéer är ju uppenbarligen en dålig idé. Så.
1. Familjerätt
2. Så lite kontakt som möjligt och enbart raka besked, inga ironier eller trams

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 013
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 243
Senast: Elendil
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 135
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar