Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ösregnar här, segt men verkligen nödvändigt, är snustorrt överallt. Grannen vattnade igår och konstaterade att marken är så torr att vattnet inte ens går ner i backen. Det bara flyter runt uppepå

Det går bra för mig...O_o
Skulle städa stora pumpen i 100 karet. Vis av tidigare gg så gjorde jag det i diskhon, med proppen i. Ut kom en kuhli-ål, så fort fånga in den och springa iväg till karet. När jag kom tillbaka till diskhon, sitter Selma och leker med något på golvet. En kuhli-ål till!:eek::eek: Så snabbt fånga in nr 2 och ner i karet. Var oskadd, så den simmade iväg, som tur är.
Den måste ha kommit ur pumpen när jag var borta med nr 1, i diskhon och där blivit uppfiskad av Selma...:cautious::cautious:
Nu är Selma missnöjd över att hennes nya leksak försvann. Letade efter den ett bra tag:laugh::laugh:
Så till nästa städning av pumpen, ska jag införskaffa ett par nylonstrumpor och sätta som skydd runt hela pumpen. Så att inte några ålar eller räkor kan komma in där igen:cool:
Herr Kampfisk är ff borta:cry::cry:

Vi fick 2 mm av utlovade 18 idag. Nu skiner solen och det är varmt igen. Blåser som attan vilket är skönt men också gör att det lilla regn som kom torkade upp direkt.

Nu är båda hästarna löshoppade och ompysslade. De får sova ute i gräshage inatt (jag vet, Annie håller på att författa ett argt brev till Länsstyrelsen) eftersom jag smygstartar jobbet imorgon med ett pass på drygt 12 timmar.

Det känns som att köttfärssåsen puttrat klart nu, dags att äta :d
Fick två kg nymalen nötfärs av grannen som ligger i frysen nu :up: :love:

Vi fick 2 mm av utlovade 18 idag. Nu skiner solen och det är varmt igen. Blåser som attan vilket är skönt men också gör att det lilla regn som kom torkade upp direkt.

Nu är båda hästarna löshoppade och ompysslade. De får sova ute i gräshage inatt (jag vet, Annie håller på att författa ett argt brev till Länsstyrelsen) eftersom jag smygstartar jobbet imorgon med ett pass på drygt 12 timmar.

Det känns som att köttfärssåsen puttrat klart nu, dags att äta :d
Fick två kg nymalen nötfärs av grannen som ligger i frysen nu :up::love:
Och vi har fått ungefär 27 mm av utlovade 11.

Tja...

f2dcd1fb3d63401c3d0bbbec95f923a8.jpg

:rofl:
Kolla! Den där tårtan är ju @sthu de har bara glömt att sätta dit ett h! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 536
Senast: Kakis
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
89 90 91
Svar
1 806
· Visningar
48 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat