Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:o Förlåt men... fniss
Hur skulle allt kunna bli förstört av att slå av/på en strömbrytare? Vattnet i huset blir ju inte förstört av att du vrider av kranen, typ.

Eh, ingen aning men jag och Murphy är väl förtrogna med varandra och jag hade visioner av att kortsluta allt och huset brann upp. :crazy: Men nu vet jag det till en annan gång. Det är ett gammalt hus och det verkar vara si och så med elen. Varje gång jag slagit av all el i sovrummet och sedan sätter på dator + hdd igen så går den och jag får dra ut stegen och putta upp säkringen igen. Det var lite samma sak med min gamla mikro, där strömmen också gick så fort jag satte på den. Iofs var den gammal och det löste sig genom köp av en ny. Men ja, elen är lite wonky känns det som.

Edit: gudars vad jag vill ha tsatsiki men det krävs en runda till affären, har inte gurka, yoghurt eller vitlök hemma. Aja, måste ändå gå och handla ett grenuttag så då kan jag göra det på samma gång.

Mina lår har förfrysit efter en timmas promenad i -10 :arghh:
Vi är inte vana vid minus här nere i söder :p
Tror ni inte mini somnade i vagnen på vägen till förskolan. Hålla mig vaken mitt i natten och sen ta en tupplur själv :meh:
Ska lägga mig i soffan en stund med plattan och kolla på film nu. Känns som jag definitivt komma däcka i soffan i eftermiddag om jag inte vilar lite nu och då har jag inte tid med det :crazy:
Var seg som kola när tösen skickades iväg till skolan så glömde hennes gympapåse men har en känsla av att hon inte klagar :p

Spöa dem. Hot om våld brukar ha en tendens att komma fram. Min telefon slutar krångla när jag hotar med en ny :D

Jag erbjöd mitt vakthavande befäl att jag kunde ringa och skälla på Falck. Han tyckte att det var en dålig idé eftersom resultatet kan bli att det tar ännu längre tid att komma hit nästa gång :cautious:
SJ är svåra att skälla på eftersom jag vägrar ringa. Dock tycker jag att de kunde lägga upp en ursäkt på sin hemsida om att resesökningen inte har funkat på minst 1,5 timme :mad:

Jag hade 15,1 grader inne när jag gick upp imorse ;)
Hah, jäkla nybörjare, här är det 10-11 i kåken varenda morgon nu på vintern. ;)

Åååå vad jag längtar till våren när jag kan återuppta byggnationen av mitt nya tillfälliga boende och "tillfälliga", jag kanske trivs så jäkla bra så jag skiter i att bygga upp det här huset igen. :)

*host* HV kom förbi och konstaterade att huvudströmbrytaren slagit av (svart) suck igår stod jag och tänkte just på att slå på den men vågade inte eftersom jag fick visioner att försänka hela huset i mörker och mörklägga halva Bollnäs och komma i tlokaltidningen. :cautious:
Datorn och hdd verkar ha klarat sig ok. Pust. Måste köpa ett nytt grenuttag men det är en baggis. Gah vad jag känner mig inkompetent just nu :banghead:
Bra! Då vet du till nästa gång :)

Andra dagen på inskolningen avklarad :up: var inom vc också eftersom minstingen har ett riktigt elakt nageltrång. Mycket riktigt fick han penicillin, hämtar ut det när jag ändå ska till stallet.

Har varit ute hela morgonen/förmiddagen fram till elvatiden (skippade storfrukosten då fröken och jag var på längre tur i skogen). Sen spåning/torvning mm.
Så nu har jag ätit frukostspecial. Bröd jag gjort tidigare som var i frysen. Tre ägg med tacosås till, te och så nu kaffe.

Minus fem grader ute. Krispigt men inte så farligt. Igår kväll var det verkligen vinterväder och kallt. Nu känns det lättare att göra saker då det inte är lika kallt. Låren fryser jag fort i (de blir alldeles röda och tar lång tid att återfå värmen sen) och händerna trots handskar.

Hoppsan!
Slarvigt att tappa stigbygeln for minsta lilla storning. :rofl:

Visa bifogad fil 10981
:rofl::rofl::rofl:
Det där fick uttrycket "göra sig av med ryttaren" att anta helt nya proportioner. :laugh:

Man slipper sådana överraskningar om man utesluter allt utom hästen,,,,,,men då måste man först bilda ett tight team,,,,,,,vilket kan vara "en liten utmaning" i början :nailbiting: men sen när det funkar har man skitkul ihop. :p

*host* HV kom förbi och konstaterade att huvudströmbrytaren slagit av (svart) suck igår stod jag och tänkte just på att slå på den men vågade inte eftersom jag fick visioner att försänka hela huset i mörker och mörklägga halva Bollnäs och komma i tlokaltidningen. :cautious:
Datorn och hdd verkar ha klarat sig ok. Pust. Måste köpa ett nytt grenuttag men det är en baggis. Gah vad jag känner mig inkompetent just nu :banghead:
När jag precis kopplat färdigt reservkraftbrytaren, startat elverket och första gången slog om den till egen el så slocknade halva mellansverige i samma ögonblick. :eek:
Nu var inte felet mitt men snacka om timing när hela bygden blev svart utom mitt ställe, det är då man börjar fundera starkt på att snabbt emigrera och lämna allt. :nailbiting:

Kollat på film och druckit varm blåbärssoppa :d
Mina fingrar är fortfarande isbitar efter promenaden..
Fixat en diskmaskin och tvättmaskin + lyckats lägga in det i torktumlaren. Städat tillräckligt för idag :up: :p

Ska sätta fart med en fiskgratäng nu innan mini ska hämtas, det hinner jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 522
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar