Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan kommer ringa 07:02 imorgon så lite mer sovmorgon då än idag.
Eller alltså senare idag menar jag.
Tycker det blir så märkligt att säga idag om en dag innan sömnen infunnit sig.
Idag är idag och igår var igår och snart kommer morgondagen.

GODNATT!

Helvetes jävla skit. Katten spillde ett vattenglas över ett grenuttag med bla datorn inkopplad. All elen gick och det verkar inte vara säkringen eftersom det är hela lägenheten. Prövade att byta den säkring jag vet går till köket men utan resultat. Blir samtal till HV imorgon igen :meh: Skräcken är att datorn dött för då är jag så helt fucked. :nailbiting: Så nu sitter jag med levande ljus och leker stämningsfull mysstund :arghh: Tur för katten att hon är så söt. :meh:
Men fyyy stackare.
Vattenflaska är ett tips gärna med kork som man stänger omsorgsfullt. :o
/hallonsaft som tycker t-shirten är obekväm och gammal numera.

Och Så ska man försöka sova! med en hjärna som mår dåligt, ataraxen är som tuggummi. Bränner genom sömnpillren och försöker hålla mina sämsta sidor stången. Nej jag är inte stressad. vad får dig att tro det! Försöker sova när tusen röster (inte bokstavlig) skriker att man är en värdelös inkräktare och har inget att göra där man är nu. Om det blir värre ringer jag psyket.

Hoppas du får sova och mår bättre när du vaknar.

Hoppsan!
Slarvigt att tappa stigbygeln for minsta lilla storning. :rofl:

saddle.webp

Minus 12,4 grader (det har blivit "varmare" - var 15 grader kallt när jag steg upp för en dryg timme sedan) ute och 14,7 grader inne. Det är i alla fall plusgrader inne - man får se det positiva :up: ;) ! Den stackars luftvärmepumpen orkar inte riktigt med den stränga kylan.....

5 timmars sömn. 5 timmar.... vet inte hur jag ska överleva dagen! Känner mig som en zombie :crazy:
Kaffe i mängder lär krävas i dag! :wtf:
Men i eftermiddag ska jag lära mig en ny maskin i stallet, dvs stallägarens lastare :up:

-10 här i jobbstaden. Var -14 igår kväll.
Äter lite frukost, ska sen ta en kortis med labben innan han får sova vidare hos mamma och jag själv rullar mot jobbet.

Min lilla Princess Diva loper. :cautious: Hon bloder valdigt lite och ar jatte duktig pa att stada efter sig, men i dag har hon tva ganger backat upp mot Tate for att fa "hjalp". :angel:
Han ar faktist vansinnigt duktig, men borjade gnalla lite nar hon provocerade, sa jag tog ut honom pa en langre traning (vilket innebar bade kampleksak och boll). Nar han kom in igen var Diva il sin bur (oppen, men hon stannar garna dar).
Tate vandrade fram och tillbaka pa golvet vid hennes bur och gnallde, och gnallde, och gnallde lite mer :meh: Nar jag observerade honom en stund gick det upp for mig att det inte alls var synd om honom och att han inte alls gnallde over Diva ... Det var leksakerna pa banken han ville ha.:laugh:
Nu ar det dags for sangen ... och Diva's bur stangs ordentligt i natt. Har ska vi inte ha rottis/malle valpar inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 522
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar