Vad pysslar vi med? Del LXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och Så ska man försöka sova! med en hjärna som mår dåligt, ataraxen är som tuggummi. Bränner genom sömnpillren och försöker hålla mina sämsta sidor stången. Nej jag är inte stressad. vad får dig att tro det! Försöker sova när tusen röster (inte bokstavlig) skriker att man är en värdelös inkräktare och har inget att göra där man är nu. Om det blir värre ringer jag psyket.

Stor styrkekram på dig!
Ljudböcker hjälper mig att koppla bort hjärnan på kvällen. Tänkte det kanske kunde vara ett tips ibland

Idag vart jag tidig på jobbet. Lämnat in bilen och idag ska jag luncha med en gammal fd kollega.

Ont som tusan idag tack vare en isfläck (tack och lov så ramlade jag inte men det sträckte till) och en nysattack som gjorde att jag nästan började lipa.

Men jag har i alla fall mascara på mig idag :banana: och BH så jag kan visa mig bland folk :D

@Diabetikern man får vara glad för det lilla ;)

Kl
-9 har det varit men ingen nederbörd så vägarna är torra och fina. Nu är det bara fyra minusgrader och det ska tydligen klättra upp kring nollan idag. Får se vad jag gör med hästen idag, han har inga broddhål fram, tänkte inte på att be om det för vi har ju inte precis behövt det tidigare :mad:

Svarar alla :) jordfelströmbrytaren är det inte eftersom alla små tabbar eller vad det heter sitter på plats. Huvudströmbrytsren vet jag inte hur den ser ut. Är den sas bakom säkringarna? :confused: Fuck jag vill bara fixa det här själv!

Det är kallt på kontoret :meh:

Bifogade filer

• IMG_20180206_081218.webp
    IMG_20180206_081218.webp
    53,3 KB · Visningar: 38
Lärdom: Gör aldrig en omelett vid halv elva på kvällen när du har grus i ögonen.
Maken skulle ha en med till jobbet idag och jag erbjöd mig göra den mot att han gjorde kvällssysslorna som att ge kaninen vatten, djuren mat, tömma kattlådan m.m.
Sen frågade jag varför han hade så mycket vatten i den (tyckte det tog en evighet innan den blev klar). 3 msk? Säger han då. Jag hällde visst i 3 dl :o :rofl:
Har inte sagt något till honom. Smakade den och visst, lite mer som äggröra men det gick att äta. Får se om han säger något sen :D :laugh:

Ätit havregrynsgröt och ska ge mig iväg med mini strax till förskolan. Hon behagade kliva upp 05.00 idag så jag är typ död :crazy:
Ska vila lite när jag kommer hem från promenaden annars lär jag däcka i soffan i eftermiddag :p

Alldeles lugnt här hemma, barnen är i skolan och maken har åkt på jobb, även om han inte var så sugen. :D Han ringde och dubbelkollade att de verkligen skulle köra, han gillar inte vinter och kyla, alls.
Jag ska sätta igång och läsa in mig till hemtentan som ska in nästa vecka och leta lite material att använda för mitt presentationsseminarium jag ska ha i mars. :cautious: Hemtentan känns nästan värst just nu, men det blir nog bra när jag får leta lite. :D

Dagen hos oss inleddes med ca 30 min skrik, gråt och förtvivlan. Över att sexåringen inte hade några byxor som är snygga nog att ha med hennes hästtröja från EM :meh::banghead::arghh:

*host* HV kom förbi och konstaterade att huvudströmbrytaren slagit av (svart) suck igår stod jag och tänkte just på att slå på den men vågade inte eftersom jag fick visioner att försänka hela huset i mörker och mörklägga halva Bollnäs och komma i tlokaltidningen. :cautious:
Datorn och hdd verkar ha klarat sig ok. Pust. Måste köpa ett nytt grenuttag men det är en baggis. Gah vad jag känner mig inkompetent just nu :banghead:

*host* HV kom förbi och konstaterade att huvudströmbrytaren slagit av (svart) suck igår stod jag och tänkte just på att slå på den men vågade inte eftersom jag fick visioner att försänka hela huset i mörker och mörklägga halva Bollnäs och komma i tlokaltidningen. :cautious:
Datorn och hdd verkar ha klarat sig ok. Pust. Måste köpa ett nytt grenuttag men det är en baggis. Gah vad jag känner mig inkompetent just nu :banghead:
:o Förlåt men... fniss
Hur skulle allt kunna bli förstört av att slå av/på en strömbrytare? Vattnet i huset blir ju inte förstört av att du vrider av kranen, typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
717
Senast: ptr
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 522
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar