Killaloe
Trådstartare
Åh tackDig kan man lita på!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh tackDig kan man lita på!
Har också läst Kvinnan i svart och håller med om att den inte var så läskig. Jag som älskar rysare blev lite besviken. I övrigt tycker jag bok och film är rätt lika, slutet skiljer sig dock lite och jag föredrar bokens slut mer. @Killaloe Värt att läsa den bara för slutet?Har jobbat på bibblo i kväll och diskuterade Kvinnan i svart av Susan Hill med en låntagare. Är det någon som har läst den? Otäck som tusan, en skräckklassiker tydligen (inte min genre). Jag beställde den i alla fall. Får se om jag vågar.
Den läste jag för en bunt år sedan, jag tyckte om serienJag håller på att jobba mig igenom lite serier. Tomorrow when the war began började jag på som yngre, men slutade läsa den av okänd anledning. Måste ju veta slutet! Dessutom minns jag det som en bra serie.
Jag höll på att kissa på mig, på riktigt, när kortapparaten i affären inte funkade och började fladdra fram en massa siffrorHaha men ja! Jag gick och tänkte högt i flera dagar, pratade bl.a. om att köpa hem konserver, så min sambo undrade vad jag höll på med. Vi har ändå en del bra grejer hemma insåg jag, som vedspis och tillgång till vatten även utan el. Men sen insåg jag att vi är rökta ändå iom att vi bor så nära Ringhals
Bra för mig att den inte är outhärdlig. Jag vill gärna läsa. Men jag tål iofs ingenting. När jag var yngre och försökte mig på nån Stephen King så blev jag så rädd att jag inte kunde ha boken kvar i huset. Jag minns inte om jag läste färdigt bara att jag la ut den på altanen på kvällarna.Har också läst Kvinnan i svart och håller med om att den inte var så läskig. Jag som älskar rysare blev lite besviken. I övrigt tycker jag bok och film är rätt lika, slutet skiljer sig dock lite och jag föredrar bokens slut mer. @Killaloe Värt att läsa den bara för slutet?
Bra för mig att den inte är outhärdlig. Jag vill gärna läsa. Men jag tål iofs ingenting. När jag var yngre och försökte mig på nån Stephen King så blev jag så rädd att jag inte kunde ha boken kvar i huset. Jag minns inte om jag läste färdigt bara att jag la ut den på altanen på kvällarna.
Jag var så skraj när jag läste Pet Semetary att jag fick rasta hundarna extra tidigt och tända överallt (inklusive i klädkammaren osv) för att klara att läsa sista biten. Jag gillar King men den jäkla boken läser jag aldrig igen utom möjligen korta stycken för referensläsning..
OnT: Läser just nu Kings senaste novellsamling Bazaar of Bad Dreams. Gillar King bäst i novellformat! Dock har jag läst tre (ej i ordning) noveller i den än och är inte så entusiastisk så hoppas de andra är bättre, ska man köpa en novellsamling av honom tycker jag att Just After Sunset hittills varit klart bättre. (Eller läs the Shining och förträng den hemska filmen..) Vet tyvärr inte titlarna om man vill ha dessa samlingar på svenska då jag köper på engelska i de flesta fall.
För en nörd med egna skrivdrömmar är hans novellsamlingar extra roliga eftersom han i regel skriver lite om varje berättelse och hur det kommer sig att han skrev just den.
Ole dole av M J Arlidge lär det vara. Jag gillade den men många här i tråden verkar ha sågat denNågon här måste veta, antar att jag fått boken härifrån men kan för mitt liv inte komma ihåg vad den heter eller vem författaren är.
Den börjar med en tjej som kommer till polisen helt utmärglad och smutsig. Det visar sig att hon och hennes pojkvän blivit kidnappade och nerkastad i en bassäng som de inte kan komma upp ifrån. I bassängen finns en pistol och kidnapparen säger att om en av dem dör släpper hen den andra fri.
TACK! Jag gillade den också, vissa i tråden verkar inte ha smak (sagt på skämt).Ole dole av M J Arlidge lär det vara. Jag gillade den men många här i tråden verkar ha sågat den
Haha jag tar inte åt mig när det handlar om sådana böcker som är helt obegripliga att någon vill läsa demTACK! Jag gillade den också, vissa i tråden verkar inte ha smak (sagt på skämt).
Va? Var det du som inte gillade den. Nu sjönk du lite.Haha jag tar inte åt mig när det handlar om sådana böcker som är helt obegripliga att någon vill läsa dem
Gillar inte är väl kanske ett understatement Jag och @SkorpSmulan diskuterade den på typ förra sidan i trådenVa? Var det du som inte gillade den. Nu sjönk du lite.
Men..Gillar inte är väl kanske ett understatement Jag och @SkorpSmulan diskuterade den på typ förra sidan i tråden
Alltså jag tänkte liksom att idén är rätt intressant och originell från början, men författaren hade lite otur vid genomförandetMen..
Jag gillar den inte heller, och jag har inte ens läst den. Dom diskuterade den i Storytelpodden och jag kände direkt att det inte är en bok för mig.TACK! Jag gillade den också, vissa i tråden verkar inte ha smak (sagt på skämt).