Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jobbat på bibblo i kväll och diskuterade Kvinnan i svart av Susan Hill med en låntagare. Är det någon som har läst den? Otäck som tusan, en skräckklassiker tydligen (inte min genre). Jag beställde den i alla fall. Får se om jag vågar.
Har också läst Kvinnan i svart och håller med om att den inte var så läskig. Jag som älskar rysare blev lite besviken. I övrigt tycker jag bok och film är rätt lika, slutet skiljer sig dock lite och jag föredrar bokens slut mer. @Killaloe Värt att läsa den bara för slutet? ;)

Jag håller på att jobba mig igenom lite serier. Tomorrow when the war began började jag på som yngre, men slutade läsa den av okänd anledning. Måste ju veta slutet! Dessutom minns jag det som en bra serie. Samma sak med Sagan om Drakens återkomst/The Wheel of Time, började på som yngre och slutade läsa. Så nu håller jag på att ta mig igenom serien. Jag älskar fantasy och gillar storyn i stort, även om det är lite väl lång serie kanske.

The Last Wish är också en typ av fantasy, som jag förstått en miniserie. Tycker den är helt okej, men inget hejdundrande. Jag blir mest sugen på att spela spelet när jag läser boken :p

Har annars lånat hem The Girl on the Train, som jag hört mycket om, både bra och dåligt. Har också hört att filmen ska ha mer "action" än själva boken, men jag tänkte se vad jag tycker om den ändå.
Vernon Good Little är en annan lånad bok, samt The Sense of an Ending och The Inheritance of Loss. Tror det var alla. Någon som läst de senare böcker jag nämnde? Och vad tyckte ni om dom?

Jag håller på att jobba mig igenom lite serier. Tomorrow when the war began började jag på som yngre, men slutade läsa den av okänd anledning. Måste ju veta slutet! Dessutom minns jag det som en bra serie.
Den läste jag för en bunt år sedan, jag tyckte om serien
slutet har jag för mig kändes lite avhugget, lite som om författaren inte riktigt visste hur hen skulle få slut på boken

Blev precis klar med Sanningen om Alice. Förr tog det inte så här lång tid att ta sig igenom 500+ sidors böcker :angel: Mycket annat på gång antar jag.. Men men, rätt intressant historia som blev bättre mot slutet.

Ska börja med Arvet efter dig av Jojo Moyes nu.

Haha men ja! Jag gick och tänkte högt i flera dagar, pratade bl.a. om att köpa hem konserver, så min sambo undrade vad jag höll på med. :D Vi har ändå en del bra grejer hemma insåg jag, som vedspis och tillgång till vatten även utan el. Men sen insåg jag att vi är rökta ändå iom att vi bor så nära Ringhals :D
Jag höll på att kissa på mig, på riktigt, när kortapparaten i affären inte funkade och började fladdra fram en massa siffror :o:nailbiting:

Har också läst Kvinnan i svart och håller med om att den inte var så läskig. Jag som älskar rysare blev lite besviken. I övrigt tycker jag bok och film är rätt lika, slutet skiljer sig dock lite och jag föredrar bokens slut mer. @Killaloe Värt att läsa den bara för slutet? ;)
Bra för mig att den inte är outhärdlig. Jag vill gärna läsa. Men jag tål iofs ingenting. När jag var yngre och försökte mig på nån Stephen King så blev jag så rädd att jag inte kunde ha boken kvar i huset. Jag minns inte om jag läste färdigt bara att jag la ut den på altanen på kvällarna.

Bra för mig att den inte är outhärdlig. Jag vill gärna läsa. Men jag tål iofs ingenting. När jag var yngre och försökte mig på nån Stephen King så blev jag så rädd att jag inte kunde ha boken kvar i huset. Jag minns inte om jag läste färdigt bara att jag la ut den på altanen på kvällarna.

Jag var så skraj när jag läste Pet Semetary att jag fick rasta hundarna extra tidigt och tända överallt (inklusive i klädkammaren osv) för att klara att läsa sista biten. Jag gillar King men den jäkla boken läser jag aldrig igen utom möjligen korta stycken för referensläsning.. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

OnT: Läser just nu Kings senaste novellsamling Bazaar of Bad Dreams. Gillar King bäst i novellformat! Dock har jag läst tre (ej i ordning) noveller i den än och är inte så entusiastisk så hoppas de andra är bättre, ska man köpa en novellsamling av honom tycker jag att Just After Sunset hittills varit klart bättre. (Eller läs the Shining och förträng den hemska filmen..) Vet tyvärr inte titlarna om man vill ha dessa samlingar på svenska då jag köper på engelska i de flesta fall.
För en nörd med egna skrivdrömmar är hans novellsamlingar extra roliga eftersom han i regel skriver lite om varje berättelse och hur det kommer sig att han skrev just den.

Jag var så skraj när jag läste Pet Semetary att jag fick rasta hundarna extra tidigt och tända överallt (inklusive i klädkammaren osv) för att klara att läsa sista biten. Jag gillar King men den jäkla boken läser jag aldrig igen utom möjligen korta stycken för referensläsning.. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

OnT: Läser just nu Kings senaste novellsamling Bazaar of Bad Dreams. Gillar King bäst i novellformat! Dock har jag läst tre (ej i ordning) noveller i den än och är inte så entusiastisk så hoppas de andra är bättre, ska man köpa en novellsamling av honom tycker jag att Just After Sunset hittills varit klart bättre. (Eller läs the Shining och förträng den hemska filmen..) Vet tyvärr inte titlarna om man vill ha dessa samlingar på svenska då jag köper på engelska i de flesta fall.
För en nörd med egna skrivdrömmar är hans novellsamlingar extra roliga eftersom han i regel skriver lite om varje berättelse och hur det kommer sig att han skrev just den.

:laugh::laugh::laugh:

Jag älskar noveller och läser ofta. King i novellform provar jag gärna. Tack för tips!!!
Han verkar vara en intressant människa så jag läser gärna om hans skrivprocess. Kul!

Lyssnat klart på Fjärilspojken. Jag fattade nada av slutet. Jag vet inte om jag bara lyssnade dåligt men den slutade konstigt :down:O_o Nu var den lite flummig här och där, men för många lösa trådar lämnas enligt mig. Nu är det iof en bok till i serien, Burflickan, men det är ju inte säkert dom där trådarna knyts ihop i den. Återstår att se, för jag lär väl lyssna på den med.
Bara en 3/5 får denna iaf.

Någon här måste veta, antar att jag fått boken härifrån men kan för mitt liv inte komma ihåg vad den heter eller vem författaren är.

Den börjar med en tjej som kommer till polisen helt utmärglad och smutsig. Det visar sig att hon och hennes pojkvän blivit kidnappade och nerkastad i en bassäng som de inte kan komma upp ifrån. I bassängen finns en pistol och kidnapparen säger att om en av dem dör släpper hen den andra fri.

Någon här måste veta, antar att jag fått boken härifrån men kan för mitt liv inte komma ihåg vad den heter eller vem författaren är.

Den börjar med en tjej som kommer till polisen helt utmärglad och smutsig. Det visar sig att hon och hennes pojkvän blivit kidnappade och nerkastad i en bassäng som de inte kan komma upp ifrån. I bassängen finns en pistol och kidnapparen säger att om en av dem dör släpper hen den andra fri.
Ole dole av M J Arlidge lär det vara. Jag gillade den men många här i tråden verkar ha sågat den :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 323
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar