Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur har jag missat den här tråden. Jag plöjer enormt mycket böcker i form av ljudböcker senast har jag lyssnat på Sekten på Dimön och Sekten som återuppstod. Ganska bra böcker.

Men jag skulle vilja slå ett slag för Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård. Jag gillar lite annorlunda böcker och den var annorlunda. Riktigt riktigt bra.
Välkommen!

Har varit hemma själv idag med ett sjukt barn som sovit flera timmar så har läst ut Mattias Edvardssons Där framtidens fötter vandrar. Otroligt fin och sorglig om barndom och föräldraskap i Malmö.

Börjat läsa Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Bara kommit 4 kapitel in i boken men än så verkar den helt okej. Ska bli spännande att se hur det hela utvecklar sig. Haft en ledig vecka från jobb (jobbar 7 dagar ledig sju) så har inte lyssnat på nått nytt, men lär väl bli ett par tre böcker till veckan :)

Ceremonin av Kiera Cass - alltså, jag vet inte riktigt vart jag ska börja men lägger allt i spoiler om någon nu vill läsa utan mina tankar
för jag avskydde boken på så många olika nivåer. Det är en dålig, ytlig och tafflig ripoff på coola Katniss och Hungerspelen. Allt är bara yta i princip och som en framtida och kunglig version av Bachelor. Dessutom är karaktärerna hemska, ffa Aspen som jag seriöst vill sudda ut från boken. Hade någon skrivit en tråd om honom här tror jag de allra flesta hade kunnat ställa sig bakom omdömet RÖVHATT och att hon borde DUMPA!

Med det sagt så är den ändå enkel att fastna i och jag skulle inte bli förvånad om jag läser hela serien och är passivt aggressiv samtidigt :D

Dessutom ligger det ju något i själva boken det känns liksom inte så avlägset att kastsystem införs världen över, att det blir ett tredje och sen ett fjärde världskrig osv. Så ja, den är ju långt ifrån en verklighetsskildring men lite skrämmande är den allt.

Det är en del bilder i Miss Peregrines-boken, och ärligt talat tycker jag dom är lite obehagliga :o:crazy:
De är läskiga men fascinerande.. Jag gillar att bilderna vävts in i berättelsen :) har förstått att det är bilder som författaren hittat på t.ex. loppisar och liknande. Tänk att man kan få inspiration till en sån historia utifrån ett par bilder!

De är läskiga men fascinerande.. Jag gillar att bilderna vävts in i berättelsen :) har förstått att det är bilder som författaren hittat på t.ex. loppisar och liknande. Tänk att man kan få inspiration till en sån historia utifrån ett par bilder!
Håller med om att bilderna är häftiga! Dock är det inte författaren själv som samlat de flesta bilderna. Det är massa samlare som får äran i efterordet :)

Håller med om att bilderna är häftiga! Dock är det inte författaren själv som samlat de flesta bilderna. Det är massa samlare som får äran i efterordet :)
Häftigt att det "finns" såna bilder eller vad man ska säga :) Man kan ju börja fundera hur verkliga dom är och hur många som är "manipulerade" :) Oavsett häftigt, och att få in dom i en historia är imponerande.

Häftigt att det "finns" såna bilder eller vad man ska säga :) Man kan ju börja fundera hur verkliga dom är och hur många som är "manipulerade" :) Oavsett häftigt, och att få in dom i en historia är imponerande.
Om jag minns rätt så påstods väldigt många av bilderna vara helt omanipulerade iaf :)

Har funderat över det samma. Är fascinerad över vilken skärpa det kan vara i gamla bilder, gillar svartvita foton av nån anledning. Om det stämmer att bilderna är omanipulerade så är det ännu mer intressant. Skickligt att få in den i berättelsen, tänk vilka ideer man kan få :)

Ceremonin av Kiera Cass - alltså, jag vet inte riktigt vart jag ska börja men lägger allt i spoiler om någon nu vill läsa utan mina tankar
för jag avskydde boken på så många olika nivåer. Det är en dålig, ytlig och tafflig ripoff på coola Katniss och Hungerspelen. Allt är bara yta i princip och som en framtida och kunglig version av Bachelor. Dessutom är karaktärerna hemska, ffa Aspen som jag seriöst vill sudda ut från boken. Hade någon skrivit en tråd om honom här tror jag de allra flesta hade kunnat ställa sig bakom omdömet RÖVHATT och att hon borde DUMPA!

Med det sagt så är den ändå enkel att fastna i och jag skulle inte bli förvånad om jag läser hela serien och är passivt aggressiv samtidigt :D

Dessutom ligger det ju något i själva boken det känns liksom inte så avlägset att kastsystem införs världen över, att det blir ett tredje och sen ett fjärde världskrig osv. Så ja, den är ju långt ifrån en verklighetsskildring men lite skrämmande är den allt.

Jag lyssnade på den för ett tag sedan och håller med dig om det mesta men jag kommer nog också att fortsätta lyssna någon gång framöver. Ripoff absolut men lite glammigare ändå ;)

Har nu läst klart Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Gillade den :) intressant historia. Är det någon som läst de andra två böckerna i serien (Spökstaden och själarnas bibliotek)?

Jag har lyssnat klart på Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Björk. Jag gillade den. Inte så "svulstig" som jag kan tycka att vissa deckare med mord och grejer är, det är inte en massa målande beskrivningar av ohyggliga mordplatser som bara blir värre och värre typ, utan lite mer jordnära och lågmält. Men spännande :) Kanske lite småseg i starten, men den kom igång bättre sen :) 4/5 får den nog av mig.
Kolla inte upp recensioner av den boken bara, eller stå ut med att det står saker som sker ganska sent in i boken som jag tyckte var mycket spännande och definitivt inte hade velat läsa om innan.
Fann en ny bok av honom som släpptes i somras, med samma huvudpersoner, så jag ska nog börja lyssna på den nu! :)

Har nu läst klart Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Gillade den :) intressant historia. Är det någon som läst de andra två böckerna i serien (Spökstaden och själarnas bibliotek)?
Jag har läst alla tre, den tredje rätt nyligen! :) Jag har tyckt bra om alla tre böckerna, gillade ettan mest men tvåan och trean är absolut läsvärda de med!

Lyssnat klarrmpå "mördarens apa", efter tips från @Killaloe ochbtyckte mycket om den! Härlig roman/skröna som inte är allt för skruvad (mer än att huvudpersonen är en gorilla då :angel: ) Hörlig, lättläst och mysig. Önskar det fanns/kommer en uppföljare!
Legenden om Sally Jones är av samma författare. Vet dock inte om den ingår i samma serie som mördarens apa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar