Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Långt efter alla andra har jag läst Egenmäktigt förfarande med min bokcirkel. Den var bra, om än helt annorlunda mot vad jag förväntade mig.

Långt efter alla andra läste jag Gillian Flynns Mörka platser. Oj, vilken historia! Välskriven och spännande, på gränsen till för detaljrik för min mesiga smak ibland. Lämnade dock vissa frågetecken, men det är nog mest jag som vill veta allt om alla alltid.

Långt efter alla andra läser jag just nu Stjärnklart av Lars Wilderäng, också för bokcirkel. Jag har precis börjat och jag gillar verkligen hans sätt att skriva. Jag vet redan nu att jag kommer att bli väldigt insnärjd i boken när den kommer igång, så jag försöker att ta det lite lugnt. Vi får se hur länge det håller, behöver vara klar om en vecka.

Att jag läser allt långt efter alla andra skyller jag på att jag bor på en annan kontinent och att det tar lång tid för böckerna att landa i min läsplatta :confused: :angel: :laugh:

Långt efter alla andra läser jag just nu Stjärnklart av Lars Wilderäng, också för bokcirkel. Jag har precis börjat och jag gillar verkligen hans sätt att skriva. Jag vet redan nu att jag kommer att bli väldigt insnärjd i boken när den kommer igång, så jag försöker att ta det lite lugnt. Vi får se hur länge det håller, behöver vara klar om en vecka.
Jag gillade verkligen första boken i serien, men den blev bara för konstig i del två så nu vågar jag inte läsa del tre eftersom jag inte vet vad jag kan förvänta mig av den :D (bara en liten förvarning sådär ifall du planerar att fortsätta läsandet av serien ;) )

Jag gillade verkligen första boken i serien, men den blev bara för konstig i del två så nu vågar jag inte läsa del tre eftersom jag inte vet vad jag kan förvänta mig av den :D (bara en liten förvarning sådär ifall du planerar att fortsätta läsandet av serien ;) )

Jag har läst det och jag har mina föraningar om att jag kommer vara tillräckligt nojig efter första boken att jag kanske är rätt nöjd. :D

Sambon lägger kaospatrullens yngsta medlem och jag har nyss satt tänderna i En nästan sann historia av Mattias Edvardsson. Den utspelar sig på universitetsområdet i Lund. Jag har tillbringat många år i den miljön och det är bara så härligt att läsa om det!

Och så var även Salladsnätter utläst och jag tyckte den var rätt tråkig alltså. Butter asocial gubbe som blir ensam när frun dör är ju inget ovanligt tema, men jag saknade lite av värmen och humorn som kan lyfta sådana böcker. Gubben var liksom bara gubbig och ocharmig.

refererandet till den svenska kvinnan som hade svanar i lägenheten. Det blev jag lite imponerad av alltså :)

Igår sträckläste jag Du, bara och den var verkligen så fin. Gillade den otroligt mycket, såväl språk som personer och handling. Ska bli kul att läsa framtids böcker av författaren, när debuten är såhär bra liksom :)

Lyssnar även på Ett hål om dagen och blir mest beklämd faktiskt. Den beskrivs med orden "en stor portion svart humor" men antingen har jag taskig humor eller är korkad för jag förstår väldigt lite av vad som är roligt. Jag har dessutom aldrig hört talas om boken :o men den verkar ha varit otroligt populär och är närmast kultförklarad. Jag kan inte riktigt förstå det heller, kanske kommer det en spännande oväntad tvist i slutet (det vet jag inte) som vänder hela boken men hittills är den typ medioker.

Jag har lyssnat på "Skillnaden mellan blåbär och lingon". En småmysig väldigt lätt bok. Småroligt emellanåt men inte nån bokningarna kommer läsa igen,..

Sist av alla har jag gett mig i kast med Utan personligt ansvar. Än så länge blir jag bara irriterad på henne...

Jag läste ut Kvinnorna på 10:e våningen i morse. Det är Karin Alfredsson som har skrivit den och den är cirkelbok för en av mina bokklubbar denna månaden, vi ska diskutera den på söndag kväll. Jag tyckte om den, den var spännande och intressant - och hemsk. Ingen fempoängare direkt men ja, bra. En bokbloggarkollega har meddelat att den är sämst av böckerna i serien om Ellen Elg, så jag kanske provar någon mer framöver.

Började på Rum 213 av Ingelin Angerborn också, behöver något lite kortare och lättsmält framöver tror jag då min lästakt har tacklat av något vansinnigt.

Jag kunde inte somna igår så läste Vespers Vidunderliga Äventyr.

Rätt förutsägbar men trevligt småputtrig.

Angående Grottbjörnens folk - luta dig tillbaka och njut! Den är mysig ju! :up:
Äventyr i vildmarken, coola djur, en sjukt tuff tjej - vad mer kan en flicka önska av en bok?

Jag har läst Mattias Edvardssons En nästan sann historia. Gillade jättemycket!
Först och främst älskade jag Lundaskildringarna. Jag känner igen varje steg han tar; över Mårtenstorget, uppför backen utanför Eden och genom Absalons dammiga korridorer (och i sommar flyttar jag tillbaka efter 8 år i exil - wohoo!).

Jag gillar också hela metagrejen, exempelvis att en karaktär i boken blir jätteförbannad för att en annan använder hans material för sitt skapande; medan hela boken i princip är baserad på Donna Tartts Den hemliga historien.

Nu "borde" jag börja läsa Masja av Carola Hansson (hemlånad från biblioteket), men den känns lite för tung för tillfället. Ska nog köpa den i pocket istället så att jag kan läsa den utan stress.

Har, sist av alla känns det som och för andra gången, börjat läsa Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr. Var inte så imponerad av den förra uppstarten men nu känns det bättre.

Hur har jag missat den här tråden. Jag plöjer enormt mycket böcker i form av ljudböcker senast har jag lyssnat på Sekten på Dimön och Sekten som återuppstod. Ganska bra böcker.

Men jag skulle vilja slå ett slag för Inga kelgrisar, inga styvbarn av Cia Sigesgård. Jag gillar lite annorlunda böcker och den var annorlunda. Riktigt riktigt bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar