Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Legenden om Sally Jones är av samma författare. Vet dock inte om den ingår i samma serie som mördarens apa.
Det är "förboken" till Mördarens Apa :) Men trots att båda handlar om Sally Jones så är det helt olika grejer. Det ena mer en grafisk bok för äldre barn och den andra en kapitelbok för ungdomar :) (även om båda är fantastiska!)

Ägnat 9 timmar denna natt på att lyssna på Ugglan dödar bara om natten av Samuel Björk. Och jag vill inte lägga mig och sova! Vill bara fortsätta lyssna :cautious: aldrig hänt att jag känt så för en ljudbok, vanliga böcker är jag van med att jag fastnar i. Tidvis har jag haft en nervös/orolig knut i magen när jag lyssnat,väldigt spännande :nailbiting:

Lyssnat på Ole dole och det kändes som att författaren bara har tagit det absolut värsta hon kan komma på och tryckt in det i en bok och det må ju vara men jag fick inga känslor för någon av karaktärerna, oengerarande bok. Tråkig trots all vidrighet. Tråkig och med en massa löjliga cliffhangers, jag avskyr cliffhangers och speciellt när dom kommer i överflöd och man inte ens får en klar förklaring i efterhand.

Ett citat "ibland måste man föda den hand som biter en".
Alltså va? :confused: Undrar om det blev något knas i översättningen.

Du och jag @SkorpSmulan :D såhär skrev jag om den boken

Ole dole - riktigt dålig faktiskt. Alltså, jag förstår inte hur så många stereotyper får plats i samma bok? Det här måste vara Englands svar på typ Läckberg eller något :grin: Själva mord-storyn kunde/borde varit intressant men persongalleriet och skrivsättet förstör typ allt. Urk

(Ingen borde behöva läsa den så orkar inte ens lägga i spoiler :D)

Har, mot bättre vetande, lyssnat på Stjärndamm. Det bästa är ju helt klart den lokala anknytningen! Älskar att Svenshögen är någon typ av centrum för saker och ting :up: För mig är det liksom stället som Gud glömde :angel: :D

Men förutom det så önskar jag nog trots allt att jaghade nöjt mig med enbart den första boken, för det spårade ur rätt rejält redan i bok två och den här boken rättar väl inte direkt till den urspårningen. Snarare tvärtom :grin:

Har, mot bättre vetande, lyssnat på Stjärndamm. Det bästa är ju helt klart den lokala anknytningen! Älskar att Svenshögen är någon typ av centrum för saker och ting :up: För mig är det liksom stället som Gud glömde :angel: :D

Men förutom det så önskar jag nog trots allt att jaghade nöjt mig med enbart den första boken, för det spårade ur rätt rejält redan i bok två och den här boken rättar väl inte direkt till den urspårningen. Snarare tvärtom :grin:
Jag älskade alla tre böckerna, sista boken var kanske lite väl flippad men det funkade för mig.

Jag älskade alla tre böckerna, sista boken var kanske lite väl flippad men det funkade för mig.
Jag älskade första! Det var en så himla häftig bok på sitt sätt (och så gillade jag att det var så mycket som var så rätt i detaljerna kring ex pendlandet till Volvo, affären i Åsa osv :D). Den andra var rimlig ändå men njä, tredje var lite väl utspejsad för min del :D

Har jobbat på bibblo i kväll och diskuterade Kvinnan i svart av Susan Hill med en låntagare. Är det någon som har läst den? Otäck som tusan, en skräckklassiker tydligen (inte min genre). Jag beställde den i alla fall. Får se om jag vågar.

Lyssnar annars på Kate Atkinsons Liv efter liv. Tre timmar in. Älskar den!

Har jobbat på bibblo i kväll och diskuterade Kvinnan i svart av Susan Hill med en låntagare. Är det någon som har läst den? Otäck som tusan, en skräckklassiker tydligen (inte min genre). Jag beställde den i alla fall. Får se om jag vågar.
Jag har inte läst boken men sett filmen (så då kändes det liksom inte lönt att läsa boken efter det) och den är faktiskt riktigt riktigt bra! När jag väl kom över att Harry Potter var med så vare den skitläskig med bra! Kan tänka mig att boken är ännu bättre eftersom böcker typ alltid är bättre än filmatiseringen.

Och förresten @Mineur (som är den enda jag kommer ihåg att jag diskuterade Istvillingarna med) så har författaren bakom just Istvillingarna släppt en ny bok om du inte redan hade koll på det! Jag ser iaf mycket fram emot att läsa den :)

Och förresten @Mineur (som är den enda jag kommer ihåg att jag diskuterade Istvillingarna med) så har författaren bakom just Istvillingarna släppt en ny bok om du inte redan hade koll på det! Jag ser iaf mycket fram emot att läsa den :)
Jag lyssnade på Istvillingarna här om veckan! Det var spännande :) Tack för tipset att det kommit en ny bok av författaren :)

kl
Lyssnat klart på Ugglan dödar bara om natten och oj så spännande den var tyckte jag! En del saker suckade jag lite över men men :) gav faktiskt boken 5/5 i appen.

Nu har jag påbörjat Fjärilspojken av Peter Stjernström. Intressant. Ska bli spännande att se hur den utvecklar sig. Därefter blir det nog Burflickan som är nästa bok i "serien".

Lyssnar annars på Kate Atkinsons Liv efter liv. Tre timmar in. Älskar den!

Kvinnan i svart - tyckte inte den var särskilt läskig (tyvärr), mer sorglig. Filmen var otäckare än boken.
Liv efter liv - jag älskade den! Läste även A god in ruins som är en uppföljare/spinoff och handlar om Ursulas lillebror Teddy och tyckte lika mycket om den, kanske mer till och med.

Jag älskade första! Det var en så himla häftig bok på sitt sätt (och så gillade jag att det var så mycket som var så rätt i detaljerna kring ex pendlandet till Volvo, affären i Åsa osv :D). Den andra var rimlig ändå men njä, tredje var lite väl utspejsad för min del :D
Ja den första boken är på min topp 3 av alla böcker nånsin.
Den satte även igång väldigt mycket tankar om hur man själv skulle klara en sån situation.
Väldigt intressant tanke och ganska läskig.

Den satte även igång väldigt mycket tankar om hur man själv skulle klara en sån situation.
Haha men ja! Jag gick och tänkte högt i flera dagar, pratade bl.a. om att köpa hem konserver, så min sambo undrade vad jag höll på med. :D Vi har ändå en del bra grejer hemma insåg jag, som vedspis och tillgång till vatten även utan el. Men sen insåg jag att vi är rökta ändå iom att vi bor så nära Ringhals :D

Kvinnan i svart - tyckte inte den var särskilt läskig (tyvärr), mer sorglig. Filmen var otäckare än boken.
Liv efter liv - jag älskade den! Läste även A god in ruins som är en uppföljare/spinoff och handlar om Ursulas lillebror Teddy och tyckte lika mycket om den, kanske mer till och med.

Åh, jag kände inte till att det fanns en uppföljare. Är den översatt, tro?

Ang Liv efter liv så trodde jag först att formen/strukturen skulle bli tjatig men OJ så fel jag hade. Jag är djupt berörd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 323
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar