Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har läst ut Profeterna vid evighetsfjorden av Kim Leine. Jag är helt tagen! Den handlar om norske Morten som efter teologistudier i Köpenhamn tar tjänst som präst på Grönland. Året är 1788 och hans uppdrag är att omvända "vildarna" till den kristna tron. Inget blir såklart som han tänkt sig.
Boken nominerades till nordiska rådets litteraturpris 2013. Tror kanske Kjell Westø vann det året? Jag blir så stressad när jag tänker på alla fantastiska böcker som finns kvar att läsa. Den här hade jag aldrig hört talas om innan jag såg den på biblioteket. Inte författaren heller.
Kul att du kände till den! Hoppas du får tillfälle att läsa den.Den har jag, och hoppas komma ihåg att läsa någon gång... De (få) jag hört som läst den är lika glada som du över boken.
Bästa anledningen till att inte ha läsplatta utan samla på böcker!Och sedan kanske återgå till pappersböcker inför apokalypsen
Min telefon dog på ett misstänkt sätt för ett tag sedan, borde kanske kolla om den är dammig?!
Lettoplattan dog
Spottarna i badrummet har slocknat
Vattenavstängningen till diskmaskinen funkar inte
Ena halvljuset på bilen har slocknat
Traktorn startar inte
Bara en kanal funkar på tvn (TV4)
och....
.... för någon vecka sedan la pannlampan av och går inte att få liv i igen.
Och dammet har jag trott kom från bristfällig städning. Det är kört nu.
Isvittring - Solveig Vidarsdotter: Ok, men inte mer.
Åh, kul! Alltid roligt när man kan hänga med själv i miljön Har en förkärlek till böcker som utspelar sig i snöiga landskap och/eller småstäder, så den biten uppskattade jag! Men själva brottsfallet var lite förutsägbart, jag är ingen god gissare men den här gången klurade jag ut det ganska snabbt.Håller nog med dig om att den är lite slätstruken. För mig är den ju också ¨hemma¨
(Även om en polisstation numer är ett minne blott)
Det är inte vanligt att hitta skoterhotellet, som jag går förbi dagligen, i en bok.