Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, dom böckerna tyckte jag var supermysiga. Jag vill ha fler.Lyssnar på Rosengädda nästa och den är precis vad jag behöver, mysig, lättsam utan att vara banal.
Och jag lyckades ta mig igenom fet sista av I det fördolda. Vilken misogyn skitbok rent utsagt, läs inte den är mitt tips till tråden!
Dessutom består den tunna storyn till typ 75% av mat eller sex, skrivna på ett taffligt och tunt sätt Huvudpersonen är dessutom tämligen osympatisk och rövhattig. Urk
Det är en norrman som skrivit boken, Jan Sverre Syvertsen, och jag skulle tro att Hjort/Rosenfeldts böcker är betydligt mer genomarbetade enda anledningen till att jag påbörjade den var för att vi skulle åka bil på Island och ville lyssna på något som utspelade sig där (vi gör alltid så när vi roadtrippar - lyssnar på böcker som utspelar sig i den miljön) och jag har försökt mig på Arnaldur Indriason tidigare men var inte helt såld så då var det typ enda alternativet. Och tja, ett mord sker i Reykjavik och thats it liksom. Sen utspelar sig det mesta i Thailand, Oslo, Wien osv. Så inte nog med att boken var dålig, den hade inte heller miljön!Haha, fast det lät ju inte roligt alls. Författare? Jag tänkte först på Hjorth/Rosenfeldt (Det fördolda) men det verkar inte vara den. Eller? Nej. Ja? Jag har inte läst de böckerna, men vet att huvudpersonen är rövhattig.
Det är en norrman som skrivit boken, Jan Sverre Syvertsen, och jag skulle tro att Hjort/Rosenfeldts böcker är betydligt mer genomarbetade enda anledningen till att jag påbörjade den var för att vi skulle åka bil på Island och ville lyssna på något som utspelade sig där (vi gör alltid så när vi roadtrippar - lyssnar på böcker som utspelar sig i den miljön) och jag har försökt mig på Arnaldur Indriason tidigare men var inte helt såld så då var det typ enda alternativet. Och tja, ett mord sker i Reykjavik och thats it liksom. Sen utspelar sig det mesta i Thailand, Oslo, Wien osv. Så inte nog med att boken var dålig, den hade inte heller miljön!
Ja, men det är faktiskt så himla roligt att lyssna på böcker på plats så att säga. Det innebär också att jag lyssnar på böcker jag aldrig hade kommit på att ta mig an utan den anledningenAhaa, jag förstår. Bra idé! Men synd. Åh, Indridason har jag gillat. Längesen jag läste någon. Du har förstås redan varit på Island, men kanske får testa Jón Kalman Stéfansson. (Det vill jag själv, nämligen...)
Bra tips! Det får bli till nästa gång (så hoppas jag på att det kommit ut några ljudböcker av honom tills dess )
Men kanske! Det lär dröja ytterligare några år innan jag kommer dit igen så det finns ju tidJa äsch, jag tänkte inte på ljudboksaspekten...
Jag tyckte också den var bra även om den inte heller levde upp till hypen. Dessutom :Och så har även jag läst Jellicoe road sådär mycket senare än alla andra.
I början var jag väl inte sådär värst imponerad ändå, men jag tyckte den tog sig på slutet och det var först då jag drogs med i den och blev berörd. Så för mig var den nog lite väl hypead vilket den inte riktigt kunde leva upp till, även om jag absolut gillade den (och jag tror att hade jag läst den som typ 13-åring hade jag älskat den samtidigt som den hade fått mig så himla ledsen)
@Lavine - yey, då blir du den första i tråden förutom mig som har läst Ett litet liv - ser fram emot att höra vad du tyckte!
Kellermans bok tyckte jag var bra, till och med oväntat bra faktiskt. Men det var en del misär absolut.