Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte också den var bra även om den inte heller levde upp till hypen. Dessutom :
märkligt att Hannah lovat att inte vara förälder till huvudpersonen, Som istället fick leva hela sin uppväxt utan tillhörighet. Så gör man väl inte?
Nä men precis så!
och nog för att en kan lova saker till narkomaner men att sen hålla det under flera år?! På bekostnad av ett barn liksom. Känns som väldigt missriktad lojalitet.

Lyssnat på Blodmåne av Markus Lutteman. 5/5! Bra, intressant och ett viktigt ämne (även om den är en roman). Gillade uppläsaren också :)

Har äntligen läst ut Middesex av Jeffrey Eugenides. Den var bra, men mer avancerat språk än jag är van vid trots att jag läser rätt mycket på engelska... Har för mig att jag har hört sjukt mycket gott om den på buke, och förstod väl kanske inte riktigt det. Men en mycket intressant historia om en tvåkönad pojke som uppfostras som flicka (föräldrarna tror att det är en flicka)...

Har äntligen läst ut Middesex av Jeffrey Eugenides. Den var bra, men mer avancerat språk än jag är van vid trots att jag läser rätt mycket på engelska... Har för mig att jag har hört sjukt mycket gott om den på buke, och förstod väl kanske inte riktigt det. Men en mycket intressant historia om en tvåkönad pojke som uppfostras som flicka (föräldrarna tror att det är en flicka)...
Jag kan ha varit en av dem som hyllade den. Som jag minns det var den helt fantastisk: episk släktsaga, uppväxtskildring och intressant tema. Dessutom otroligt välskriven!

Har också läst Färjan ganska nyligen. Udda bok. Inget man kommer läsa igen direkt. Kändes mest som ett filmmanus. Men kan inte påstå att den var tråkig iaf.

Ok! Min vän ska inte åka färja mer efter hon läste den boken. Mest är jag mer "ok.." typ. Kommer nog läsa ut den men ingen bok man läser igen. Tur det är vännens bok för jag har svårt att ge bort/sälja/slänga böcker ;)

Jag har gett upp Grottbjörnens folk.

Senare var Hausfrau som rekommenderas varmt, och Jag är Gina som också bör läsas men avhört andra orsaker.

Jag kan ha varit en av dem som hyllade den. Som jag minns det var den helt fantastisk: episk släktsaga, uppväxtskildring och intressant tema. Dessutom otroligt välskriven!
Tror tyvärr det kan ha varit språket som ställde till det för mig :( Fick aldrig något riktigt flyt eller läslust. Synd dock, för jag hade höga förväntningar!

Ok! Min vän ska inte åka färja mer efter hon läste den boken. Mest är jag mer "ok.." typ. Kommer nog läsa ut den men ingen bok man läser igen. Tur det är vännens bok för jag har svårt att ge bort/sälja/slänga böcker ;)
Färjan fick jag lägga ner. De socialrealistiska delarna var bra, men det blev så många blod- och slafssidor att hoppa över:D

Jag lyssnar på Outlander (Det flammande korset) och det här är nog den del i serien jag tyckt sämst om hittills. Bara sammanfattningar av vad dom gör, uppblandat med sex. Ja, det har varit en hel del sex i de andra också, men nu känns det bara krystat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 422
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 321
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30