Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lyssnar på en bok av Jonas Moström, Dominodöden, har lyssnat på den första i serien också.
Böckerna är väl okej, inget speciellt upphetsande åt något håll men jag stör mig enormt på författarens "Han eller hon".
Han eller hon har gått ut genom dörren och då tog han eller hon i handtaget. Kanske har han eller hon lämnat fingeravtryck.
:arghh:
Nu var det där inte ett citat bara ett exempel men jag blir galen :mad:

Jag lyssnar på en bok av Jonas Moström, Dominodöden, har lyssnat på den första i serien också.
Böckerna är väl okej, inget speciellt upphetsande åt något håll men jag stör mig enormt på författarens "Han eller hon".
Han eller hon har gått ut genom dörren och då tog han eller hon i handtaget. Kanske har han eller hon lämnat fingeravtryck.
:arghh:
Nu var det där inte ett citat bara ett exempel men jag blir galen :mad:
Där kunde det ju passat bra att vara lite modern med ordet hen :p :rofl:

3 nya som ska läsas:

Jakten på Venus av Andrea Wulf
Vetenskapens bortglömde Hjälte av samma författare
Havsviken av Morten A Strøksnes

Har enorma förhoppningar! Alla kändes som MåsteLäsasBöcker.

Eftersom deckare normalt inte är min grej så har GW gått mig helt förbi. Nu läser jag min andra, Den som dräper draken. Det är kanske inte stor litteratur. Men jag tycker ju att GW's antithjälte Bäckström är en formidabel uppvisning av föraktliga beteenden. Dessutom gillar jag hur han skriver, förmodligen för att det ligger ganska nära mig själv. Men jag kommer på mig själv med att räkna hur många gånger GW använt uttrycket "om du frågar mig".

Ni som lyssnar, vilken tjänst använder ni? Jag har Bookbeat just nu och är så förbannad på skiten att jag har sagt upp det, så runt den 22 är det en ny tjänst som måste påbörjas så jag kan fortsätta lyssna. Jag är förbannad på Bookbeat för den är tvärtjurig med internetmottagningen, försöker jag hämta hem en bok och tappar wifi så avslutas nedladdningen istället för att pausas för att sen automatiskt påbörjas igen, vilket resulterar i att jag kan få vara tvungen att försöka hämta hem en bok 15 gånger på en kväll på jobbet :banghead: Plus att den flertalet gånger har glömt av att jag påbörjat lyssna så den börjar om från början :meh: Jättekul att försöka komma ihåg vart man var och hålla på att spola fram :turd:
Hade Storytel innan, så lutar väl åt att gå tillbaka till det, men det kanske finns fler bra alternativ?

Hade Storytel innan, så lutar väl åt att gå tillbaka till det, men det kanske finns fler bra alternativ?
Jag har testat Bookbeat, Nextory och Storytel och kommit fram till att Storytel är det enda vettiga alternativet för mig! Fungerar bäst (även om appen ibland påstår att jag har "ett nyare bokmärke på en annan enhet") och har bäst utbud, enligt mig.

Ni som lyssnar, vilken tjänst använder ni? Jag har Bookbeat just nu och är så förbannad på skiten att jag har sagt upp det, så runt den 22 är det en ny tjänst som måste påbörjas så jag kan fortsätta lyssna. Jag är förbannad på Bookbeat för den är tvärtjurig med internetmottagningen, försöker jag hämta hem en bok och tappar wifi så avslutas nedladdningen istället för att pausas för att sen automatiskt påbörjas igen, vilket resulterar i att jag kan få vara tvungen att försöka hämta hem en bok 15 gånger på en kväll på jobbet :banghead: Plus att den flertalet gånger har glömt av att jag påbörjat lyssna så den börjar om från början :meh: Jättekul att försöka komma ihåg vart man var och hålla på att spola fram :turd:

Storytel fungerar bäst för mig också, sen kommer bookbeat. Nextory fungerade inte alls, kanske var det där man inte kunde ändra hastigheten? Jag minns inte riktigt, kan ha varit det dåliga utbudet som jag inte gillade också. Skaffade iallafall ett provabonemang där som jag sa upp efter två dagar för att jag blev galen :banghead:

Jag har roat mig här i eftermiddag med att gå igenom e-bokssortimentet hos en prenumerationstjänst och hittade några pärlor som jag har dryftat med @Killaloe. Hon tyckte att jag skulle berätta om dem här också, så @Hyacinth får något annat att läsa än Grottbjörnens folk.

Först och främst: Den raffiga receptionisten av Anne Falkstam.

"Lisa Ek fortsätter att arbeta sig in i det stora företaget. Hon har insett att städjobbet inte passar för henne - timmarna är för långa, arbetet för tråkigt och lönen för liten. Hon förhandlar med sin särskilde vän, direktören Axel, om att få upp lönen. Axel försöker undvika ämnet men när Lisa ser en chans griper hon den genast. Frågan är vem som egentligen är mest fastkedjad..."

Denna lätt erotiska novell har cirka 6300 ord.

Sedan en serie av en person som heter Källvander. Denna innefattar titlar såsom: "Min frus hantverkare", "Bengt lånar ut sin fru", "Fysträning för undergivna", "Sex för gamla och fula" och - håll i er - "Mina föräldrars vilda leverne".

Avslutar med den koncisa, to the point, "Med stjärten i vädret" av Clara Jonsson. Killaloe ska läsa den snarast säger hon, så vi får snart veta hur detta tar sig ut.

Vi hörs i mellandagarna.

För lyssning tycker jag att Storytel är bäst. De har klart bäst utbud och det funkar bra för mig, dessutom gillar jag att man kan streama i datorn och att man kan lägga till och ta bort i sitt bibliotek direkt på hemsidan.

Storytel är helt okej för e-böcker också men jag måste komplettera, utbudet är inte tillräckligt bra. BookBeat har jag gjort mig av med, bytte till Mofibo som är strålande men nu har jag "råkat" starta en ny provperiod på Nextory också eftersom de plötsligt fick in en massa titlar som ingen annan har. Det är en djungel! Men trots allt är det billigare att betala för tre abonnemang än om jag skulle köpa alla böcker jag läser separat, så det får vara värt det.

Har precis avslutat serien om Christoffer silverbjälke.... och jag är ruggigt irriterad. Så får den bara inte sluta. Va tusan liksom...

Nu måste jag ha något lätt och enkelt så började på Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson. Jag gillart

Oj, nu har jag inte skrivit något samlingsinlägg här på flera veckor. Vill ni höra vad jag har läst? Klart ni vill. Host.

Idag har jag lyssnat klart på Postverket av Charles Bukowski. Min första Bukowski. Herregud! Vilken totalt vansinnig och samtidigt på något vis underbar och sjukt rolig berättelse. Som så ofta är det bokcirkeln som gör att jag äntligen får tummen ur och läser något jag har tänkt läsa länge. På söndag ska vi diskutera den, ska bli otroligt roligt.

Igår kväll läste jag Ska vi skratta eller gråta? av Mia och Klara. Kul blandning av berättelser om och "av" karaktärerna i radio- och tv-programmen samt lite allmänna betraktelser, hysteriskt roliga sångtexter och ja, lite allt möjligt. Kul och kort.

Lottaböckerna har mycket riktigt kommit till Storytel och jag har läst de första fyra (än så länge finns bara fem, men en säker källa har lovat att alla ska komma efterhand) - Det är Lotta, förstås!, Ja, se Lotta, Lotta är sig lik och Skärp dig, Lotta. De är fantastiska!

Jag har lyssnat på Alla dessa hemligheter av Annika Estassy i feberdimmorna och jag vet inte vad jag tycker. Eller ja, det är väl en trea i betyg, men jag var mest irriterad. Vilket väl har lite med febern att göra förstås, men jag kunde bara inte få några varmare känslor för huvudpersonen trots att hon gått igenom en massa elände - hon var liksom inte sympatisk för mig.

Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden - alltså, det är ju ganska rart och gulligt men jag var irriterad på huvudpersonerna redan i bok 2 och nu blev de bara jobbigare. Neil räddar det hela, förstås! Jenny Colgan är författaren.

Döden kan vänta är bok... åtta, tror jag, i serien om Roy Grace av Peter James. Eller nio? Nio! Intressant historiskt grepp som fick mig att bli väldigt nyfiken på att läsa mer om gängen i New York på 20-talet.

Isla and the happily ever after av Stephanie Perkins knyter ihop säcken i trilogin som började med Anna and the French kiss och fortsatte med Lola and the boy next door. Ännu en gång, sjukt irriterande huvudperson. Men Paris! New York! Barcelona! Jag gillade den ändå.

Jonas Karlssons berättelse God Jul diskuteras just nu i den eminenta digitala bokcirkeln Kulturkollo läser. Jag älskade den! Mycket identifikation, mer än jag kanske är bekväm med ;)

Glasverandan av Ann Cleeves - som jag älskar Vera Stanhope! Denna rör sig kring ett gäng författare och kulturmän och grejer. Superspännande och så välskrivet.

Nu ska jag tydligen äta lunch. Mer sen! :D

Jag har inte varit aktiv här på ett tag ;) Mest för att jag tagit mig igenom Marianne Cederwalls serie om Miriam och Hervor. Helt ok som avslappning men inte någon högkvalitativ litteratur ;)

Nu har jag däremot samlat kraft för Björnstad, och känner att jag inte hinner jobba, vill lyssna! Tur att jag inte har pappersversionen, då hade det nog inte blivit mycket jobb gjort :D

Okej, nu har jag ätit ;) Några fler:

Rosieeffekten av Graeme Simsion - nä, jag gillade den inte fast jag tyckte att den första var ganska... skön. Det fanns ingen handling? Känns som om den skrevs helt och hållet för pengarna. Inte ens New York-miljön gjorde mig förtjust.

Bläckfisken av Christer Lundberg - en fantastisk skröna om @mandalaki s släkting Julia. Herregud, vilken berättelse! Lyssna hellre än läs, herr Lundberg gör sig bäst så.

Bennys hemliga rapporter av Per Lange - vann Barnradions bokpris i år och jag trodde att jag skulle falla pladask. Det gjorde jag väl inte direkt, men jag är ju inte riktigt målgrupp heller. Barnen älskade ju den.

Pastor Viveka och hundraårsjubiléet av Annette Haaland - ja, men den var ganska fin. Bättre än första tror jag.

Semestern av Emma Straub har jag ju skrivit om här förut men jag vet inte om jag skrev när jag hade läst klart? Välskrivet men ganska tråkigt, det mest upphetsande är matskildringarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 422
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 321
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30