Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du klar med alla Hicke-böcker @Ceta ? Vet att det kanske inte direkt är romaner i stil med dom du efterlyste, men hicke piggar ju iaf upp.

Jag är ju så jävla easy going skulle kanske kunna vara ett tips annars?
Rolig, välskriven, bra inläst och intressant bok tycker jag.

Annars är mitt bästa tips, som jag lever efter själv, att backa lite till att lyssna på barn- och ungdomslitteratur när det blir för svårt att lyssna eller läsa på andra sorters böcker. Alternativt lyssna om på någon bok som en gillar. För mig är Tordyveln flyger i skymningen en sådan bok som jag kan lyssna på eller läsa någon gång/år när annat känns omotiverande.
Jag älskar fortfarande Hicke, och har några böcker kvar. Tycker de är så bra att varva ner/somna till så vill inte slösa bort dem på att lyssna till och från jobbet ;)

Lägger till båda i läs-listan. Tycker den förstas titel skriker ångest-bok för mig bara, men ska ge den en chans ;) Får kika vidare, och lyssna lite mer på poddradio jag fastnat i det senaste...

Lägger till båda i läs-listan. Tycker den förstas titel skriker ångest-bok för mig bara, men ska ge den en chans ;)
Oj, jag tycker inte den är ångestfull alls i princip :). Kanske delvis beroende på att jag har lite svårt att sätta mig in i vissa ADHD-relaterade problem, men överlag skulle jag säga att boken liksom är lite som Jack, skriven med humor och värme om stora och små vardagliga saker.

(Och förstår hur du tänker kring Hicke!)

Oj, jag tycker inte den är ångestfull alls i princip :). Kanske delvis beroende på att jag har lite svårt att sätta mig in i vissa ADHD-relaterade problem, men överlag skulle jag säga att boken liksom är lite som Jack, skriven med humor och värme om stora och små vardagliga saker.

(Och förstår hur du tänker kring Hicke!)
Ah, då låter det som ett bra alternativ :)

Boken jag inte klarar (mer ön korta doser) just nu är för övrigt "Ända in i märgen" som det tipsades om i tråden, tycker den är jättebra och fascinerande, men samtidigt väldigt tung av förklarliga skäl.

@Ceta Har du läst nåt av Mhairi McFarlane? Jag har tänkt göra det hur länge som helst, men det har inte blivit av. Jag har nu Storytel i en månad och tänkte försöka hinna med den som finns som ljudbok där, You had me at hello. Kanske kan vara nåt för dig också.

Och annars så har jag läst Välkommen till Amerika av Linda Boström Knausgård (så bra, så kort, så känsloväckande, måste passa jättebra som bokcirkelbok), lyssnar på Allegiant av Veronica Roth och läser på bussen jättebraiga The Vegetarian av Han Kang.

Behöver boktips!

Är i en lite tuff period nu, och märker att jag inte klarar de böcker jag lyssnar på för tillfället. Behöver tips på lättsamma romaner, men samtidigt välskrivet och intressant. Men utan allt för stora ångest-moment. De behöver finnas på storytel med :angel:
Någon som har nått bra tips? Har redan läst eller lyssnat på allt av Moyes, Keyes och Dillon!
Jag gillar ju Tamara Mckinley och Nora Roberts. Lättlästa/lyssnade böcker som oftast är romaner eller roman/spänning. Kanske kan vara nått för dig? Har absolut ingen aning om vad du gillar så slänger bara ut vad jag själv gillar :)

Vet inte exakt vilka böcker jag rapporterat om här, så jag lägger det åt sidan. Har i alla fall lyssnat på lite mer Mumin, samt Johanne Hildebrandts Valhalla-böcker.

Satt igår och rotade runt på Storytel efter nästa bok, men har just nu i gen riktig motivation. Slutade med att jag gick in på boktips och slumpmässigt valde Flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet. På dubbel hastighet är den bara 3 timmar, så den kan tänkas ta slut idag.

Efter det funderar jag på att testa på Sagan om isfolket. Men jag vet inte om det är min grej. Min syster älskade dom böckerna och har plöjt hela serien flera gånger, men hon och jag brukar ha en aningens skild syn på vad som är bra...

Jag läser just nu en bok med en så fantastisk titel som Bonnie, helkul brallis från 1968. Det är Bengt Linder som har skrivit den och hela serien (samt den om Dante) har nu kommit som e-böcker till Storytel. Fantastiskt roligt! Älskar böcker som har en disclaimer om att de kan "verka stötande" då de inte bearbetats sedan originalutgåvan - antagligen har det smugit sig in något ord som vi idag väljer att inte använda, så att säga.

Det var mest Lotta som gällde bland B. Wahlströms Flickböcker för min del, så det här blir kul som omväxling - men jag hoppas såklart att även Lottaböckerna kommer att dyka upp på Storytel för då ska jag läsa allihop.

@Ceta Har du läst nåt av Mhairi McFarlane? Jag har tänkt göra det hur länge som helst, men det har inte blivit av. Jag har nu Storytel i en månad och tänkte försöka hinna med den som finns som ljudbok där, You had me at hello. Kanske kan vara nåt för dig också.
Inte läst ännu, tack för tipset!

@Trott Har läst några Nora Roberts tidigare, men blev inte överförtjust i henne. Tacksam för tipsen dock :)

@Klara
Flickan med molnet minns jag var helt ok. Däremot tog jag nig inte igenom "fakiren som blev inlåst i ett Ikea-skåp" (eller nått sånt), av samma författare. Går du vidare till den får du berätta vad du tycker ;)

Det är alldeles för mycket bra litteratur här, så i ren protest har jag skaffat Storytel och tänker starta med Grottbjörnens folk.
Den gav mig trauman i ungdomen då den reades ut för 12,50 på akademibokhandeln och jag blev jätteglad över att få så tjocka böcker för så lite pengar. Nu ska jag lyssna och se om totempålar och andra fallossymboler fortfarande ger mig kalla kårar.

Jag läser just nu en bok med en så fantastisk titel som Bonnie, helkul brallis från 1968. Det är Bengt Linder som har skrivit den och hela serien (samt den om Dante) har nu kommit som e-böcker till Storytel. Fantastiskt roligt! Älskar böcker som har en disclaimer om att de kan "verka stötande" då de inte bearbetats sedan originalutgåvan - antagligen har det smugit sig in något ord som vi idag väljer att inte använda, så att säga.

Det var mest Lotta som gällde bland B. Wahlströms Flickböcker för min del, så det här blir kul som omväxling - men jag hoppas såklart att även Lottaböckerna kommer att dyka upp på Storytel för då ska jag läsa allihop.

Bonnie och Dante älskade jag! De fanns i mammas gömmor i huset i Ingenstans där hon växte upp. Jag läste alla.

Den Bonnie hade jag! Och ett par till tror jag. Dessutom läste jag även hans killserie, Dante. :D

Det är alldeles för mycket bra litteratur här, så i ren protest har jag skaffat Storytel och tänker starta med Grottbjörnens folk.
Den gav mig trauman i ungdomen då den reades ut för 12,50 på akademibokhandeln och jag blev jätteglad över att få så tjocka böcker för så lite pengar. Nu ska jag lyssna och se om totempålar och andra fallossymboler fortfarande ger mig kalla kårar.

Gode Gud vad genant. Totempålar!

Nu är jag klar med Djupare och tja, den var bra i början, rätt seg i mitten och sen väldigt spännande i slutet så nu måste jag läsa nästa bok också :D (jag hade nog egentligen tänkt att nöjda mig efter den här men det går ju liksom inte nu)

Har även lyssnat klart på Jag är ju så jävla easy going med tillhörande författarintervju och den blev väl lite mer allvarlig i slutet, men ändå, otroligt bra bok tycker jag.

Som läsbok har jag precis påbörjat Salladsnätter som hittills verkar lovande och trevlig samt att jag lyssnar på Isdraken (en ungdomsbok av George R.R. Martin) vilket är en helt okej bok. Jag är inte överväldigad än, men så kan det ju inte alltid vara :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 327
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022