Killaloe
Trådstartare
Min lösning på det är att inte jobba (eller ha jobb där det går att läsa mycket på arbetstid )Åh men jag vet!!! The struggle is real.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min lösning på det är att inte jobba (eller ha jobb där det går att läsa mycket på arbetstid )Åh men jag vet!!! The struggle is real.
Den står jag i kö på. Har höga förväntningar. Spännande att höra vad du tycker sedanIdag tog jag med ytterligare en bok från jobbet som precis köpts in: Störst av allt av Malin Persson Giolito. Börjat läsa lite och den verkar lovande!
Jag har läst ut The Crow Trap (första Vera Stanhope, alltså) och tyckte hemskt mycket om den. Ann Cleeves är härlig!
Inatt kunde jag inte sova, men det innebar att jag hann läsa massor av Maken av Gun-Britt Sundström. Det är väl flera här, bland annat @Hyacinth, som ivrar hårt för den och jag förstår verkligen varför. Älskar. Älskar!
Härligt raring!
Japp, jag framhäver alltid Maken som en bok alla måste läsa.
Jag läste också ut den för ett par dagar sedan!Nu har hag äntligen tagit mig igenom Onda flickor och mest av allt tycker jag att den är otroligt tragisk. Inte särskilt bra egentligen (eller ja, framförallt inte som ljudbok för i läsningen var rätt dålig) men samtidigt så berör den och jag känner mig rätt beklämd efter den
Är det någon som läst/lyssnat på game of thrones böckerna? jag har lite svårt att hitta nått att lyssna på just nu så funderar om de är nått att läsa när jag älskar serien. Det är ju lätt hänt att man stör sig som fan sen på serien/filmen efter böckerna...
Då tror jag att jag ska försöka läsa dom framöver, jag gjorde ju ett försök att lyssna på första boken, men efter tio minuter höll jag på att krevera på gubben som läste så var tvungen stänga av...Jag gillade dem! De är ju rätt tunga, men bra. Det är uppdelat så att varje kapitel följer en person, och så får du följa dem med jämna mellanrum. Så länge du gillar en större del av personerna perspektivet utgår från går det bra!
Har även blivit inspirerad av @Anna och lyssnar därför på Levande begravd som är väldigt bra! Gillar den skarpt för att vara deckare och den är liksom lagom lyssning, varken tråkig för att den är för platt eller för komplicerad så jag inte fattar något när jag varit ofokuserad i en minut eller två och missat lite .
Roy känns som en mycket vettig poliskaraktär tycker jag och inte alls sådär superstereotypt bröööölig med alkoholproblem och svårigheter att ha en relation med annat är sin ungkarlslya som är grisig, typJa, vad roligt! Den var ju SJUKT spännande hela vägen igenom.
Jag är lite kär i Roy Grace för övrigt. Underbar poliskaraktär!
Roy känns som en mycket vettig poliskaraktär tycker jag och inte alls sådär superstereotypt bröööölig med alkoholproblem och svårigheter att ha en relation med annat är sin ungkarlslya som är grisig, typ
Då kan jag tipsa om Simona Ahrents böcker Svensk välskriven romance i (oftast) historiska miljöer!
Allvarligt? känns den inte lite daterad?Nu klar med Maken! Ååååh! Jag är lyrisk. Fantastisk. Alla måste läsa!