Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har hag äntligen tagit mig igenom Onda flickor och mest av allt tycker jag att den är otroligt tragisk. Inte särskilt bra egentligen (eller ja, framförallt inte som ljudbok för i läsningen var rätt dålig) men samtidigt så berör den och jag känner mig rätt beklämd efter den :down:

Jag har läst ut The Crow Trap (första Vera Stanhope, alltså) och tyckte hemskt mycket om den. Ann Cleeves är härlig!

Inatt kunde jag inte sova, men det innebar att jag hann läsa massor av Maken av Gun-Britt Sundström. Det är väl flera här, bland annat @Hyacinth, som ivrar hårt för den och jag förstår verkligen varför. Älskar. Älskar!

Jag har läst ut The Crow Trap (första Vera Stanhope, alltså) och tyckte hemskt mycket om den. Ann Cleeves är härlig!

Inatt kunde jag inte sova, men det innebar att jag hann läsa massor av Maken av Gun-Britt Sundström. Det är väl flera här, bland annat @Hyacinth, som ivrar hårt för den och jag förstår verkligen varför. Älskar. Älskar!

Härligt raring!

Japp, jag framhäver alltid Maken som en bok alla måste läsa.

Nu har hag äntligen tagit mig igenom Onda flickor och mest av allt tycker jag att den är otroligt tragisk. Inte särskilt bra egentligen (eller ja, framförallt inte som ljudbok för i läsningen var rätt dålig) men samtidigt så berör den och jag känner mig rätt beklämd efter den :down:
Jag läste också ut den för ett par dagar sedan!
Håller med om att den mest var tragisk. Jag tyckte den var lite spännande i andra halvan men förstod hur den skulle sluta. Men det kändes också som den typen av berättelse som liksom bara kunde sluta på ett sätt egentligen. Något jag saknade:
Att man inte fick veta mer om mordet på Chloe och vem av flickorna som egentligen gjorde vad. När det beskrivs i "återblickarna" framställs det liksom som en ren olycka men samtidigt om man läser mellan raderna (framförallt i "nutid") så verkar det som att båda flickorna nog inte är riktigt som de ska.. Jag förstår att det nog var tanken men jag hade önskat att det var lite mer öppet och att de kanske hade vågat göra en twist mer i stil med att de typ var "onda" på riktigt och inte bara haft otur i livet ungefär.

Är det någon som läst/lyssnat på game of thrones böckerna? jag har lite svårt att hitta nått att lyssna på just nu så funderar om de är nått att läsa när jag älskar serien. Det är ju lätt hänt att man stör sig som fan sen på serien/filmen efter böckerna...

Jag gillade dem! De är ju rätt tunga, men bra. Det är uppdelat så att varje kapitel följer en person, och så får du följa dem med jämna mellanrum. Så länge du gillar en större del av personerna perspektivet utgår från går det bra! :D

Jag gillade dem! De är ju rätt tunga, men bra. Det är uppdelat så att varje kapitel följer en person, och så får du följa dem med jämna mellanrum. Så länge du gillar en större del av personerna perspektivet utgår från går det bra! :D
Då tror jag att jag ska försöka läsa dom framöver, jag gjorde ju ett försök att lyssna på första boken, men efter tio minuter höll jag på att krevera på gubben som läste så var tvungen stänga av... :wtf::o

Jag började på Främlingen av Diana Gabaldon idag. Än så länge har jag inte blivit hooked. Kanske ska jag satsa på att se serien i stället och fortsätta med Jojo Moyes böcker som jag älskar.

Läser just nu igenom John Connolly en serie mörka och gotiska thrillers om Charlie Parker. Mystiska och överjordiska inslag, mycket taget från Bibeln. Mycket våld och grymheter, man ska vara på rätt humör för att läsa dem) men man fastnar i dom. De är lite som en mycket mörkare Stephen King.

Jag läste klart Vi behöver nya namn och ska jag vara helt ärlig så begrep jag inte hälften av den. Eller ja, alltså jag förstod ju vad författaren skrev men jag hade så svårt att få något sammanhang i den. Det är ju inte heller den typen av bok som jag brukar läsa så jag antar att jag är fast mycket i tänket att det ska vara en tydlig handling snarare än beskrivande av en vardag typ. Men jag tror egentligen att det är en bra och intressant bok, bara att vi inte riktigt var kompatibla.

Har även blivit inspirerad av @Anna och lyssnar därför på Levande begravd som är väldigt bra! Gillar den skarpt för att vara deckare och den är liksom lagom lyssning, varken tråkig för att den är för platt eller för komplicerad så jag inte fattar något när jag varit ofokuserad i en minut eller två och missat lite :)

Påbörjade Att hela de levande igår och språket känns väldigt fint, det är väl det jag mest reagerat på såhär i starten men den känns väldigt lovande om än sorglig.

Har även blivit inspirerad av @Anna och lyssnar därför på Levande begravd som är väldigt bra! Gillar den skarpt för att vara deckare och den är liksom lagom lyssning, varken tråkig för att den är för platt eller för komplicerad så jag inte fattar något när jag varit ofokuserad i en minut eller två och missat lite :).

Ja, vad roligt! Den var ju SJUKT spännande hela vägen igenom.

Jag är lite kär i Roy Grace för övrigt. Underbar poliskaraktär!

Ja, vad roligt! Den var ju SJUKT spännande hela vägen igenom.

Jag är lite kär i Roy Grace för övrigt. Underbar poliskaraktär!
Roy känns som en mycket vettig poliskaraktär tycker jag och inte alls sådär superstereotypt bröööölig med alkoholproblem och svårigheter att ha en relation med annat är sin ungkarlslya som är grisig, typ :D

Roy känns som en mycket vettig poliskaraktär tycker jag och inte alls sådär superstereotypt bröööölig med alkoholproblem och svårigheter att ha en relation med annat är sin ungkarlslya som är grisig, typ :D

Nej, precis! I nästa bok visar han verkligen att han inte är bröööölig när han tillrättavisar en stereotyp gubbpolis. Bra!

Roy är som folk är mest. Dricker lite, röker lite men det är liksom inte hans viktigaste fritidsaktiviteter.

Jag lyssnar på Amy Schumers bok, The girl with the lower back tattoo. Var i valet och kvalet om jag ville lyssna på svenska inläst av Josephine Bornebusch eller originalet av Schumer själv, och det blev det sista alternativet. Annars är Bornebusch härlig att lyssna på, men jag misstänker att det blir lite cringe-y på svenska.

Snart klar med Maken!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 323
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar