Vad läser du just nu? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns nästan lite som fusk ni som lyssnar, ni går ju igenom flera böcker i veckan här. Själv snittar jag väl en bok i månaden om jag ligger i ungefär.

Jag kan ju lyssna när jag jobbar, och då kan jag inte sitta med en bok, så visst blir det mer lästid tack vare ljudböckerna. Men jag läser betydligt mer tryckt text än vad jag lyssnar, det är ändå min favoritsysselsättning och det jag helst ägnar mig åt på kvällarna förutom matlagning och eventuellt umgänge med andra människor :)

Jag har löst första boken. Såg serien innan jag läste boken. Uppskattade den helt klart ändå, tycker att mycket stämde bra överens (men det var ett tag efter jag sett första säsongen).
Har inget behov av att läsa fler böcker i serien i dagsläget dock, just för att jag tycker tv-serien görs så bra :p
Jag började faktiskt lyssna (på svenska) men efter 10 minuter var jag tvungen stänga av :o Jag klarade inte av karln som läste upp och sen störde jag mig på beskrivningen av boken där dom kallar Winterfell för Vinterhed :meh: När tusan översätter man namn på städer/gods osv :confused:

@Tiffanys även jag lyssnar på jobbet :) jobbar 10 timmars pass på natten så kan relativt ostört lyssna. Eftersom det är så långa pass går det ju fort för mig att lyssna ut en bok. Men jag föredrar helt klart att läsa egentligen.

Jag säger bara Fylke :angel: (och Hobsala/Hobbinge!)
Har inte läst sagan om ringen böckerna ;) jag kommer nog inte ihåg hur dom säger i filmerna så har ingen åsikt i hur du säger :p Visst kanske man försvenskar uttalet nät man säger ett namn på en stad utomlands tex, men direktöversätta? O_o

Sedan läste jag ut Miranda Harts Is it just me? som var både tänkvärd och tokrolig. Jag älskar Miranda, tycker att hon är så otroligt rolig - och en duktig skådis som mer seriös, som i senare säsonger av Barnmorskan i East End. Kul grepp med en dialog med artonåriga Miranda som vill bli politiker och inte kan tro att livet blivit så som det blev nu när hon pratar med trettioåttaåriga Miranda. Den är uppdelad i olika ämnen såsom Kontor, Jul, Semestrar, Dejting osv. - riktigt härlig.

Den vill jag läsa! Tack för tips.

Måste (vill, i och för sig) läsa Mina hjältinnor också, och i så fall läsa om Lace, för den läste jag som just tonåring på 1980-talet och hade nog aldrig trott att den skulle nämnas i samma mening som "feministisk". MEN, dåförtiden var det ett ord jag aldrig hört, och jag läste den för underhållningen. När jag tänker efter så... Jo, men varför inte. Jo.

Som avbrott mellan alla deckare/spänningsromaner jag lyssnat på den senaste tiden så kör jag en erotic romance nu, Nattfjärilen av Saskia Walker. Nästan som en porrfilm i bokform haha :o :angel::rofl: Roande och lättlyssnat.

Jag började på Sekten som återuppstod av Mariette Lindstein igår och läste halva i typ ett svep. Spännande!

Annars Janusstenen av Griffiths då. Åååååh vad jag gillar Ruth Galloway!

Jag började på Sekten som återuppstod av Mariette Lindstein igår och läste halva i typ ett svep. Spännande!

Annars Janusstenen av Griffiths då. Åååååh vad jag gillar Ruth Galloway!
Samma författare som Sekten på Dimön va? Och har du läst Dimön? Är Dimön och återuppståndelsen lika i så fall? :)

Jag började på Vi behöver nya namn igår och hittills känns den helt rimlig.

Kanske är jag helt fel ute (jag är ju sådär pålitlig med boktips till dig :D) men @niphredil det kanske kan vara en bok värd att kollas upp?

Sommarens höjdpunkter:
Peter Robinson "En förgiftad man", Elizbeth George "Fullständiga bevis", Colleen McCullogh "Mary Bennetts självständighet" och såklart Dan Josefsson "Mannen som slutade ljuga".
Kommande på vänt: David Lagerkrantz "Millenium 4" (minns ej namnet), Ny Finsk grammatik av Diego Marani, "Tiden Second hand" men först Ida Simons "Timmen före midnatt" (Citat på boken Antwerpens svar på Jane Austen.)
För er som gillar Cirkeln-böckerna av Sara Bergmark Elfgren rekommenderar jag att lyssna på "de dödas röster" på SR-play.

Jag började på Vi behöver nya namn igår och hittills känns den helt rimlig.

Kanske är jag helt fel ute (jag är ju sådär pålitlig med boktips till dig :D) men @niphredil det kanske kan vara en bok värd att kollas upp?
Jag ska googla! Men jag är fruktansvärt petig, så pass att jag nu är rätt less på mig själv, så chansen att jag gillar den är väl rätt liten :meh: :arghh:.

KL

Jag läste precis ut Truly madly guilty av Liane Moriarty. Helt OK bok men inte särskilt fantastisk. Störde ihjäl mig på Moriartys repetitiva sätt att skriva, exempel:

"How will poor Same cope with school pickups [...]?" said Nancy
"Nancy. I'm not going to get it" said Clementine
"I think you have a great chance of getting it!" said Nancy

Är jag anal eller är det där GRÄSLIGT irriterande?! Sida upp och sida ner av said Vid, said Erika, said Oliver, said Sam, said Clementine, said her mum, etc etc. Aldrig någonsin ens en "Sam said as he blabla" eller liknande. Så fort jag lagt märke till det kunde jag inte sluta se det :arghh:.

Samma författare som Sekten på Dimön va? Och har du läst Dimön? Är Dimön och återuppståndelsen lika i så fall? :)

Det är en uppföljare till Sekten på Dimön, yes. Om de är lika, jag vet inte riktigt - det är handlar ju om samma personer med några tillägg, och temat är ju detsamma men händelserna annorlunda.

Denna handlar om Sofias tid som avhoppare, om rättegången och straffet mot sektledaren osv. medan den första handlade mer om hur det är att hamna i och leva i en sekt. Jag har kommit ungefär halvvägs. Författaren har ju själv gått igenom detta och lever konstant under hot och trakasserier från Scientologerna, otrolig historia.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 355
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min mormor dog i morse. För 6 veckor sedan dog min farmor. Två otroligt starka kvinnor som funnits där i hela mitt liv har försvunnit...
2
Svar
23
· Visningar
2 267
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
109 423
Senast: Killaloe
·
  • Låst
Äldre Ännu en tråd som jag hoppas blir fylld av fantastiska böcker, några lite sämre böcker att undvika, bokprat och tips.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 323
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar