Jag har börjat på Hjärtats innersta röst och hoppas att den inte bara är flum. Än så länge är jag inte jätteimponerad...
Jag höll på att börja svara nu men insåg att jag tänkte på Konsten att höra hjärtslag. Så jag får hålla tyst för Hjärtats innersta röst har jag inte läst
Jag har läst - eller lyssnat på - Familjen Bliss magiska bageri, på inrådan av @Killaloe och jag tyckte att den var fin. Visst kan jag förstå kritiken den fått vad gäller genusmedvetenhet, men nu tar jag den som en barnbok och är okej med det för denna gången.
Så passade jag på att lyssna på fyra andra barnböcker under ett korsordsmaraton i helgen, nämligen Madicken, Kalabalik hos morfar prosten, Mio min Mio (kan ni fatta att jag aldrig läst den förut?!) och A bear called Paddington i inläsning av Stephen Fry - ljuvlig!
Så var det Prio ett av Emelie Schepp, bok tre om Jana Berzelius. Jag har läst de andra två senaste... månaden, typ. Förstår inte varför jag inte kommit mig för att läsa Schepp tidigare, jag lyssnade ju slaviskt på Deckarpodden osv. men det har inte blivit. Men nu har det det, och jag tycker att hon är jättebra. Alla håller inte med men jag tycker att hon är väldigt bra.
Främmande fågel av Anna Jansson, ännu en Maria Wern (insåg idag att nu har jag läst alla utom en, Dans på glödande kol, som jag ska läsa typ nu). Otroligt intressant att blanda in en epidemi i en deckarhandling som inte för den sakens skull blir orealistisk. Spännande som bara den.
Ständigt frågvis av Cecilia Hagen lyssnade jag på, i inläsning av Anna Maria Käll. Önskar att Cecilia själv hade läst in den, men nu var det inte så och tyvärr blev jag tidigt irriterad på att hon uttalar "body building" som "buddy building". Inte okej. Det var något mer ord eller namn som hon inte hade kollat upp och ja, jag blir tokig. Särskilt som hon uppenbarligen hade gjort viss research, för det var några riktigt ologiska brittiska ortnamn som hon hade full koll på. Jaja.
Tiggaren är Sofie Sarenbrants senaste, kom ut i måndags och jag läste ut den på lunchen idag. Jisses vilken häftig bok. Som dessutom tar upp viktiga samhällsproblem, som ni förstår av titeln.
Nu tänkte jag ge mig i kast med Granne med döden av Alex Marwood - jag har ingen aning om varför det har tagit så lång tid, jag läste Onda flickor för snart två år sedan och älskade den, men jag har... glömt bort, antar jag. Lyssnade just på en intervju med författaren och insåg att nu får jag ta mig i kragen.
Försöker läsa Simma med de drunknade av Lars Mytting till en digital bokcirkel, men det går sådär. Jag bytte medium och började lyssna, men insåg att jag hade lyssnat på flera timmar i måndags utan att egentligen fatta ett smack. Får se hur det går, det är mindre press på digitala cirklar än fysiska...