Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, de där böckerna du brukar ge långa referat av är ju MYCKET bättre :up: ;)
Ha, jag tycker ju att det är skräp! Skulle jag börja GILLA skiten skulle jag däremot oroa mig (som om jag till exempel hade tyckt om boken om Ansgar whatshisface :p).
Edit: Äh fan, trodde ni pratade om The fault :banghead:
Kom in i matchen nu mandalaki! Vi pratar världens snarkigaste bok om världens snarkigaste snubbe Meursault.

Ha, jag tycker ju att det är skräp! Skulle jag börja GILLA skiten skulle jag däremot oroa mig (som om jag till exempel hade tyckt om boken om Ansgar whatshisface :p).

Kom in i matchen nu mandalaki! Vi pratar världens snarkigaste bok om världens snarkigaste snubbe Meursault.
Jaja, jag är gammal och långsam :mad:

Jag har läst en enda Camus. Kan det ha varit Pesten? Eller Idioten? Nåt med ett enda ord var det i alla fall. Kanske Rövhatten.

Jag kan inte säga att jag skrek tjoho när jag läste Främlingen, men eftersom den liksom stannade kvar inne i min hjärna var det något som tilltalade mig.

OK, är väl snarkig då. :p

[QUOTE="niphredil, post: 17477524, member: 6459"

Åh. Jag blev så besviken på den.

.[/QUOTE]

Och jag som trodde att det var du som rekommenderat den. Vem sjutton var det då?
Nåja, jag har ju en del kvar av den, så jag får väl se vad jag tycker sammanfattningsvis.

Lyssnat på Lisa Jewells "Den tredje hustrun" efter en inte helt positiv resension här i tråden :angel: Satt hela boken och väntade "den oväntade vändningen" och kanske var det för att jag förväntade mig nått superstort, men jag blev inte för förvånad. Jag kan iofs sällan förutsäga böcker, men konstigt nog leder det till att jag sällan heller blir förvånad av oväntade vändningar ;)

Boken i sig var väl ok, men ingen jag rekommenderar nått särskilt. En av huvudpersonerna fick såna otrevliga mail att jag nästan mådde dåligt :( Samtidigt gav de helt klar boken en mer "verklig" känsla...

Jaja, jag är gammal och långsam :mad:

Jag har läst en enda Camus. Kan det ha varit Pesten? Eller Idioten? Nåt med ett enda ord var det i alla fall. Kanske Rövhatten.
Allt jag minns av Camus är något som utspelar sig på en strand. Främlingen? Fallet? Och så läste jag hans barndomsskildring, som gavs ut ofullbordad postumt. Den var fin och lite mer lättillgänglig.

Lyssnat på Lisa Jewells "Den tredje hustrun" efter en inte helt positiv resension här i tråden :angel: Satt hela boken och väntade "den oväntade vändningen" och kanske var det för att jag förväntade mig nått superstort, men jag blev inte för förvånad. Jag kan iofs sällan förutsäga böcker, men konstigt nog leder det till att jag sällan heller blir förvånad av oväntade vändningar ;)

Boken i sig var väl ok, men ingen jag rekommenderar nått särskilt. En av huvudpersonerna fick såna otrevliga mail att jag nästan mådde dåligt :( Samtidigt gav de helt klar boken en mer "verklig" känsla...
Det var jag som inte gillade den. Eller det gjorde jag ju, men inte slutet.
Jag tyckte verkligen det var kasst arr det slutade "lyckligt". Att fru nummer två tog tillbaka honom. Att det blev "stora lyckliga familjen" igen. Tror jag har svårt att sätta ord på det. :laugh:

Det var jag som inte gillade den. Eller det gjorde jag ju, men inte slutet.
Jag tyckte verkligen det var kasst arr det slutade "lyckligt". Att fru nummer två tog tillbaka honom. Att det blev "stora lyckliga familjen" igen. Tror jag har svårt att sätta ord på det. :laugh:
Haha, då förstår jag! Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det.. På nått sätt funkade det väl, men samtidigt var jag inte så känslomässigt engagerad i huvudpersonen att det störde mig. Det var så mycket i boken som "förstördes" längs vägen att slutet bara på nått sätt blev en förlängning av det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 368
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 760
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar