Jag håller på med Room av Emma Donoghue - den som blivit Oscarsbelönad film nyligen. Har tidigare kommit ut i Sverige som Inlåsta. Hur som helst, jag är helt fast och drömde till och med om den inatt. Och varje gång jag vaknade inatt och var kissnödig (hej, tre koppar kaffe före läggdags) var jag tvungen att läsa några sidor... ja, ni fattar. Fantastisk hittills, alltså!
I helgen läste jag även Århundradets kärlekskrig av Ebba W-B, och jag vet verkligen inte vad jag tycker. Vissa bitar var hur bra som helst, vissa kändes jättejobbiga att läsa för det kändes lite väl mycket som om jag var i deras sovrum och där behöver jag inte vara. Men nog frustskrattade jag lite åt "ge mig kuken, Monsieur", som jag redan visste skulle komma... så absurt.
Så läste jag även Another Day och Six Days Earlier av David Levithan - "kompanjoner" till Jag, en. Han är för jäkla bra, Levithan!
Vad mer. Jo, Om du vågar av Megan Abbott. Och jo, den var bra. Intressant att hamna i en värld som jag vet absolut ingenting om, nämligen cheerleading. Och det där med manipulation och psykologisk thriller är väldigt intressant.
Jag läste ut Så värt av Martin Jern också. Ambivalent till den men den var ganska underhållande.
Och så, som ett lite lättsammare moment, tredje boken om Georgia Nicolson av Louise Rennison, Knocked out by my nunga-nungas. 87 sidors fniss och absurditeter i ett tonårsliv. Rätt kul med andra ord.