Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart färdig med Lotta Lundbergs Ön. Jag gillar verkligen hur hon skriver (har tidigare läst hennes Timme Noll som fick Sveriges Radios Romanpris 2015). Boken utspelar sig i en avlägsen ö-grupp i Stilla Havet och är löst baserad på händelserna i ögruppen Pitcairn (kolla var det ligger, helt galet avlägset) där för ett antal år sedan en stor del av den manliga befolkningen blev anklagade för sexuella övergrepp på minderåriga.

Till helgen ska jag åka bort med ett gäng vänner och det kommer att bli en massa underbar lästid!
Jag ska ta med mig Au revoir, Magnus, Sista brevet från din älskade och När hundarna kommer.

Jag har läst Lola and the boy next door av Stephanie Perkins och tycker att den var lika bra som Anna and the French kiss. Ser fram emot tredje boken i serien, Isla and the happily ever after. Bra YA-böcker med starka tjejer.

Har börjat lite smått på Händelser vid vatten av Kerstin Ekman, som jag velat läsa hur länge som helst. Har irriterat mig på att jag aldrig lyckats hitta den på loppisar och så, och så hittar jag den plötsligt i mammas bokhylla - som jag verkligen trodde att jag hade stenkoll på. Nu läser jag den i och för sig som e-bok ändå eftersom jag kunde låna den med temporärt konto på Stockholms stadsbibliotek.

Kommer inte ihåg om jag har nämnt Mot fyren av Linda Skugge och Sigrid Tollgård? Fristående uppföljare till 1989 - något av det ojämnaste jag någonsin har läst. Har någon annan läst den?

@Anna Händelser vid vatten är SÅ bra! Trevlig läsning!

Ja, du skrev om Mot Fyren. Jag har inte läst den. Linda Skugge älskar ju att läsa och läser mycket, men vi har inte alls samma smak. Hon dissar sånt som jag verkligen gillar, och jag känner mig helt ointresserad av det som hon höjer till skyarna. Apropå att hennes böcker ofta handlar om böcker alltså.

Nä, jag kommer inte fortsätta läsa När hundarna kommer pga hemsk och jobbig.

Jag läser Enigma just nu. Rätt intressant och helt okej bok - mitt största problem med den är att jag bara ser scener ut The imitation game. :D

Klart med andra boken om Rosengädda. Jag kan bli rätt så trött på Tessan (hon känns liksom så aningslös och korkad ibland att det kliar i mig :o ) men annat var den bra. Återigen är jag så himla nöjd och tacksam för alla bra boktips jag fått genom den här tråden :love:

Jag har lyssnat på "The house We grew up in" av Lisa Jewel, och tyckte den var riktigt bra! Typiskt familje-relations-drama, men med många intressanta karaktärer som utvecklades genom boken. Den utspelade sig i "nutid" och växelvis ca 20 år tillbaka.

Nu lyssnar jag på "Human croquet" av Kate Atkinsson, och vet inte riktigt om jag förstår den... Den är rätt kort (ca 3,5h) och jag har bara en timma kvar, får se vad jag tycker när den är slut!

Jag lyssnar just nupå fjärde boken om kommissarie Barnaby, Skrivet i blod. Stilen på böckerna är ju väldigt lika stilen på filmerna, och det är precis på lagom nivå om jag ska uppskatta deckare.

Nu lyssnar jag på "Human croquet" av Kate Atkinsson, och vet inte riktigt om jag förstår den... Den är rätt kort (ca 3,5h) och jag har bara en timma kvar, får se vad jag tycker när den är slut!
Tja, jag är fortfarande helt konfunderad efter den boken och vad som hände egentligen :D. Så om du förstår den får du gärna förklara den för mig :up:

Tja, jag är fortfarande helt konfunderad efter den boken och vad som hände egentligen :D. Så om du förstår den får du gärna förklara den för mig :up:
Nu har jag läst klart den, och nej, jag fattade den inte heller :confused: Härligt språk som alltid med hennes böcker, men förstod inte alls vad hon försökte säga med handlingen..

Någon annan som läst den??

Den senaste veckan har jag läst:

Pojkarna av Jessica Schiefauer. Annorlunda och bra. Den lämnar mig inte riktigt...

Sista brevet från din älskade av Jojo Moyes - ärligt talat läste jag halva och skummade resten. Historien fångade mig inte riktigt tyvärr.

Au revoir, Magnus av Erik Helmerson (annars journalist i DN). Helt ok.

Jag läser nu Hausfrau av Jill Essbaum om en ensam och deprimerad amerikansk hemmafru i Schweiz som dövar sig med sex. Gillar jättemycket!

Jag läste den på engelska när jag gick på högstadiet och jag minns ännu
Nu har jag läst klart den, och nej, jag fattade den inte heller :confused: Härligt språk som alltid med hennes böcker, men förstod inte alls vad hon försökte säga med handlingen..

Någon annan som läst den??
Jag läste den på högstadiet och på engelska. Gissa om jag inte fattade någonting? Min engelska var väl inte precis flytande... Minns mest mystik och en kuslig känsla. Kanske läge för omläsning? Jag tror den står kvar i mitt flickrum(hehe, att jag fortfarande har ett sådant är högst besynnerligt och tyder mest på att det ligger i ett för stort hus).

Jag läste den på engelska när jag gick på högstadiet och jag minns ännu

Jag läste den på högstadiet och på engelska. Gissa om jag inte fattade någonting? Min engelska var väl inte precis flytande... Minns mest mystik och en kuslig känsla. Kanske läge för omläsning? Jag tror den står kvar i mitt flickrum(hehe, att jag fortfarande har ett sådant är högst besynnerligt och tyder mest på att det ligger i ett för stort hus).

Jag har den på svenska (eller ja, den bor nog hos @Ceta ) och skickar gärna ner den om du inte hittar ditt exemplar och kan ha överseende med att den är på svenska :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 444
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar