Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte lyckats börja ordentligt med Hausfrau ännu, men vill tipsa om den utmärkta bokpodden Ett eget rum, vars senaste avsnitt handlar just om Hausfrau
Jag skulle också precis tipsa om det. Man får dock inte vara känslig för spoilers. (Eller inte vet jag hur mycket som spoilas, jag har inte läst den än.) För min del blir jag bara mer sugen på att läsa boken.
Den är alltså värd att läsas? Jag fick den i julklapp av min mamma för något år sedan men la undan den eftersom vi brukar ha väldigt olika smak när det gäller böcker... Tex älskar hon Kaffe med rån..Började på Maken av Gun-Britt Sundström, omläsning fast jag minns inte ett dyft, det var nog på 80-talet jag först läste den. Efter typ 30 sidor älskar jag den.
Helt övertygad om att den är värd att läsa! Den är dock väldigt 70-tal, det får man vara beredd på. Som jag minns den drivs berättelsen av att paret pratar hela tiden. De pratar och pratar. Men som de gör det.Den är alltså värd att läsas? Jag fick den i julklapp av min mamma för något år sedan men la undan den eftersom vi brukar ha väldigt olika smak när det gäller böcker... Tex älskar hon Kaffe med rån..
Men läs Maken du också då! Om du inte hör till dem i tråden som redan läst den.Kaffe med rån började jag på men klarade inte att läsa mer än något kapitel. Inte alls min kopp te.
Men läs Maken du också då! Om du inte hör till dem i tråden som redan läst den.
Inte jag hellerJa, samma här! Då var det värre när de spoilade The Shining förra avsnittet (fast den har väl alla antingen läst eller sett, utom jag, så det kanske inte räknas).
Jag brukar läsa om den typ vart tionde år.Jag tror faktiskt jag har läst den, för hemskt länge sedan! Läge för omläsning?
Jag har väntat på att någon här ska läsa henne, hon är så himla omskriven! Återkom gärna med rapport när du läst klart.Jag har börjat läsa Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Mycket bra så långt. Höll på att svimma när jag såg personförteckningen i början, eftersom jag läste den noga och försökte plugga in den, men så insåg jag att den kan jag ha att slå upp i vid behov.
Det är mycket snack om att författarnamnet är en pseudonym, vem kan det vaaaara. Men jag känner knappt till några italienska författare ändå, det är väl liksom bara Silvia Avallone, så jag känner mig väldigt befriad i den frågan. Även om de kommer på det så kommer det inte betyda nåt för mig.
Jag tror faktiskt jag har läst den, för hemskt länge sedan! Läge för omläsning?
Påbörjade ny ljudbok efter att ha läst ut tredje boken om Rosengädda (i det stora hela bra och fin, precis som de andra två). För att variera mig lite är nya ljudboken Kvinnan i rummet . Redan efter prologen känns det som att det kommer bli en hemsk bok (fast på ett bra sätt).
Visst är det väl Adler-Olsen ni pratat om tidigare i tråden @mandalaki ?