Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på tredje Rosengädda-boken. Den är himla fin och trevlig, precis som de andra två. Tror dock att det blir bra att läsa något annat efter för att inte få en total överdos av Hamberg :)

Jag har inte lyckats börja ordentligt med Hausfrau ännu, men vill tipsa om den utmärkta bokpodden Ett eget rum, vars senaste avsnitt handlar just om Hausfrau :)

Jag skulle också precis tipsa om det. :) Man får dock inte vara känslig för spoilers. (Eller inte vet jag hur mycket som spoilas, jag har inte läst den än.) För min del blir jag bara mer sugen på att läsa boken.

Jag skulle också precis tipsa om det. :) Man får dock inte vara känslig för spoilers. (Eller inte vet jag hur mycket som spoilas, jag har inte läst den än.) För min del blir jag bara mer sugen på att läsa boken.

Ja, samma här! Då var det värre när de spoilade The Shining förra avsnittet ;) (fast den har väl alla antingen läst eller sett, utom jag, så det kanske inte räknas).

Började på Maken av Gun-Britt Sundström, omläsning fast jag minns inte ett dyft, det var nog på 80-talet jag först läste den. Efter typ 30 sidor älskar jag den.
Den är alltså värd att läsas? Jag fick den i julklapp av min mamma för något år sedan men la undan den eftersom vi brukar ha väldigt olika smak när det gäller böcker... Tex älskar hon Kaffe med rån.. :angel:

Den är alltså värd att läsas? Jag fick den i julklapp av min mamma för något år sedan men la undan den eftersom vi brukar ha väldigt olika smak när det gäller böcker... Tex älskar hon Kaffe med rån.. :angel:
Helt övertygad om att den är värd att läsa! Den är dock väldigt 70-tal, det får man vara beredd på. Som jag minns den drivs berättelsen av att paret pratar hela tiden. De pratar och pratar. Men som de gör det.

Nu är Enigma utläst och jag fattade typ inte ens hälften av vad som stod :o Det blir så himla abstrakt att försöka förstå en beskrivning på hur en kodar/avkodar och massa begrepp som är ytterst förvirrande. Därmed inte sagt att boken är dålig, för det tycker jag inte, den är snarare ganska så intressant. Men kanske inte något som är en avkopplande kvällsbok eller en bok med bra flyt i sig. (Så med det sagt ska jag kolla på The imitation game igen och se om jag förstår mer :D )

Påbörjade ny ljudbok efter att ha läst ut tredje boken om Rosengädda (i det stora hela bra och fin, precis som de andra två). För att variera mig lite är nya ljudboken Kvinnan i rummet . Redan efter prologen känns det som att det kommer bli en hemsk bok (fast på ett bra sätt).

Visst är det väl Adler-Olsen ni pratat om tidigare i tråden @mandalaki ?

Jag har börjat läsa Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Mycket bra så långt. Höll på att svimma när jag såg personförteckningen i början, eftersom jag läste den noga och försökte plugga in den, men så insåg jag att den kan jag ha att slå upp i vid behov.

Det är mycket snack om att författarnamnet är en pseudonym, vem kan det vaaaara. Men jag känner knappt till några italienska författare ändå, det är väl liksom bara Silvia Avallone, så jag känner mig väldigt befriad i den frågan. Även om de kommer på det så kommer det inte betyda nåt för mig.

Igår började jag på You had med at hello av Mhairi McFarlane. Den är skriven i jag-form och nutid, vilket jag tycker är lite jobbigt, men annars verkar den bra så här långt (ett par kapitel).

Jag har läst ut Liv till varje pris av Kristina Sandberg. Trodde att jag skulle ruva på den ett tag eftersom det tog ett år mellan Att föda ett barn och Sörja för de sina, men jag kunde bara inte låta bli i helgen. Nu känns det vemodigt som bara den, men åh, vad bra de är.

Så läste jag Manifest för hopplösa av Åsa Asptjärn - en uppföljare till Konsten att ha sjukt låga förväntningar. Tyckte nog att Manifest var bättre, men jag gillar båda.

Började på Jag är Zlatan igår kväll men jag var så trött att jag bara orkade med något kapitel. Tror att den kan bli intressant i alla fall, jag vet många som inte är det minsta fotbollsintresserade som verkligen har fastnat för den, och nu är ju jag lite hälsosamt fotbollsintresserad, så det kan nog bli bra.

Jo, jag började på Hausfrau igår också men kom inte särskilt långt med den heller. Ännu!

Jag har börjat läsa Min fantastiska väninna av Elena Ferrante. Mycket bra så långt. Höll på att svimma när jag såg personförteckningen i början, eftersom jag läste den noga och försökte plugga in den, men så insåg jag att den kan jag ha att slå upp i vid behov.

Det är mycket snack om att författarnamnet är en pseudonym, vem kan det vaaaara. Men jag känner knappt till några italienska författare ändå, det är väl liksom bara Silvia Avallone, så jag känner mig väldigt befriad i den frågan. Även om de kommer på det så kommer det inte betyda nåt för mig.
Jag har väntat på att någon här ska läsa henne, hon är så himla omskriven! Återkom gärna med rapport när du läst klart. :)

Jag tror faktiskt jag har läst den, för hemskt länge sedan! Läge för omläsning?

Ja, det var i alla fall så jag kände. Att det var läge för omläsning.

Påbörjade ny ljudbok efter att ha läst ut tredje boken om Rosengädda (i det stora hela bra och fin, precis som de andra två). För att variera mig lite är nya ljudboken Kvinnan i rummet . Redan efter prologen känns det som att det kommer bli en hemsk bok (fast på ett bra sätt).

Visst är det väl Adler-Olsen ni pratat om tidigare i tråden @mandalaki ?

Ja. Jag gillade Kvinnan i rummet otippat mycket. Vresiga kriminalare går det 13 på dussinet av men den här är skildrad med humor.

Har just lyssnat klart på Sophies historia (Jojo Moyes). Jag gillade den oväntat mycket. Det är inte så ofta jag går och klurar på vad som ska hända i en berättelse när jag är ifrån den på det sättet jag gjort med denna. Tror till och med att jag drömde om den en natt. :D

Nu tänkte jag lyssna på Den tredje hustrun (Lisa Jewell). Någon som läst den?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
120
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
1 412
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 760
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästarnas favoritbett