Vad läser du just nu? Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började läsa Nattens cirkus (Morgenstern) igår och hittills är det precis min typ av bok, så himla fint att läsa :love:

Sist på bollen osv, men Rosengädda nästa var verkligen en trevlig bok. Får erkänna att jag var lite skeptisk när jag läste om den men väldigt glad för att så många här har lovordat den så att jag därför jag den en chans. :up

Främlingen i huset kändes fortfarande lite otillfredsställande efter andra läsningen. Väldigt omständlig och lämnar åtminstone mig lite frågande efteråt. Samtidigt är det mycket som är bra med den. Inspiration från Edgar Allan Poes Huset Ushers fall?

100 sidor in i Lola uppochner av Monika Fagerholm. Gillar den hittills, men det är många personer att hålla reda på så lite lätt rörig.

Har precis läst ut Helen Fieldings "Mad about the boy" som handlar om Bridget Jones när hon fyllt 50 år. Tyckte nog allt den var tragisk på något sätt i hopp om att få ihop lite kosing!

Har precis läst ut Helen Fieldings "Mad about the boy" som handlar om Bridget Jones när hon fyllt 50 år. Tyckte nog allt den var tragisk på något sätt i hopp om att få ihop lite kosing!
Den bestämde jag mig tidigt för att aldrig läsa. Känns som att det varit bättre att det bara fått sluta med "så levde de lyckliga i alla sina dagar".

Jag läser Ulrikas bok av Maria Gustavsdotter och känner lite jaha... Jag har lite svårt när människor resonerar som om de levde nu när boken handlar om 1600-talet, det håller liksom inte... :cautious: Jag känner mig helt enkelt väldigt tveksam till hela storyn...

100 sidor in i Lola uppochner av Monika Fagerholm. Gillar den hittills, men det är många personer att hålla reda på så lite lätt rörig.

Åh! Den köpte i onsdags jag när jag var på väg att läsa ut Hundra omistliga ting av Lucy Dillon och var i stort behov av något helt annat. Läste en recension där det stod om hur konstig, småkrånglig och bra den var, i recensionen fanns även ett ord jag inte förstod och då kände jag JAPP, denna ska jag ha. :laugh: Men då råkade jag börja läsa Att föda ett barn av Kristina Sandberg i stället, så jag får väl ta Fagerholm efter nästa feelgood. :)

Åh va kul! Jag är helt fast i den och gillar den så himla mycket, så kul om den inte blir sämre i slutet :)
Jag tyckte den höll sig på rätt jämn nivå boken igenom, har glömt en del detaljer (tror det är närmare 2-3 år sedan jag läste den), men definitivt en bok jag skulle kunna tänka mej att läsa fler gånger!

Nu har jag lyssnat på Lucy Dillons senaste, "När livet börjar om". Förutsägbar, vissa sjukt störande karaktärer, men ändå mysig och härlig. En av hennes bästa skulle jag påstå!

Ja, det är ju en riktigt skämmig bok. Har för mig att @Anna håller med. Dessutom tycker jag att den känns otroligt ute och daterad med allt fokus på Twitter.

Japp, korrekt. Dessutom hade författaren inte riktigt kollat hur Twitter fungerar heller vilket var väldigt enerverande.

Jag har idag läst Det opålitliga hjärtat av Morgan Larsson. Ungefär vad jag förväntade mig - en vansinnig skröna på lite för många sidor. Ur den aspekten, mycket lik hans parhäst Christer Lundbergs Gräspojken. Men ändå underhållande, verkligen.

Så har jag läst Linjen av Elise Karlsson. Gillade mycket.

Innan du dog av Camilla Grebe och Åsa Träff. Tycker att deras böcker är bra, jag gillar att det är en psykolog i huvudrollen istället för en massa försupna poliser.

Och Pojken som slutade gråta av Ninni Schulman, som jag också gillade. Hon har ett väldigt flytande språk som jag uppskattar.

Maken av Gun-Britt Sundström har nu kommit hem till mig förresten, och även Ensam dam reser ensam av Kerstin Thorvall. Hade hoppats läsa dem i helgen men hittills har jag inte hunnit...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
121
Senast: Badger
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 465
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 095
Senast: gammalek
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 762
Senast: Shpongle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar