Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst en riktigt, riktigt usel roman; En liten hattaffär på hörnet. Varning för sentimental smörja, traditionella könsroller och syftningsfel! De sista tjugo sidorna förmådde jag inte läsa och ögnade bara snabbt igenom. Ingenting på dem hade ändå kunnat ändra på det faktum att boken varit SKITKASS.

Eeeh, det kan eventuellt vara sa att jag laste den for nagra ar sedan och tyckte att den var ratt bra! Jag var typ 16-17 ar ung, ar det en giltig ursakt? Behover ju i alla fall inte kanna att jag ska lasa om den nu i alla fall...

Nu är Den glömda trädgården utläst och de sista 100 sidorna har varit helt omöjliga att lägga ifrån sig. Det var verkligen en helt fantastisk bok och jag är så glad över att valde den på biblioteket utan att veta något om den och utan att hangar förhoppningar. :love:

Jag har sakert sagt det forut, men Den glomda tradgarden ar den bok som star overst pa min lista over "bocker som alla borde lasa". Den ar sa fantastisk, sa gripande! Tyvarr maste jag saga att samma sak galler for henne som for forfattaren av En liten hattaffar pa hornet - detta ar hennes basta bok. Jag har provat tva eller tre av hennes andra verk och blev inte alls lika fangad tyvarr, vilket faktiskt forstort henne som forfattare lite i mitt huvud. :(

Läste ut "Vi ses i öknen" igår, och jag är ledsen @Anna Men jag tror inte jag fattade poängen :o Visst var den lite smårolig, främst i början (mamman och mormorn var ju härliga emellanåt!), men känns som att allt det skruvade skulle sluta i någon form av poäng som gick mig helt förbi. Kan inte du @Anna berätta vad du upplevde som så bra med den? :p

Att jag skrattade så hysteriskt åt den, främst. Jag vet inte om jag förstod så mycket själv egentligen, förutom då samhällssatiren, ibland räcker det. Sedan kan jag mycket väl ha varit övertrött och sömndepriverad när jag läste den, vilket betyder att jag kan skratta åt det mesta ;)

Att jag skrattade så hysteriskt åt den, främst. Jag vet inte om jag förstod så mycket själv egentligen, förutom då samhällssatiren, ibland räcker det. Sedan kan jag mycket väl ha varit övertrött och sömndepriverad när jag läste den, vilket betyder att jag kan skratta åt det mesta ;)
Ah, ok ;) Vet inte om jag förstod så mycket av satiren heller, eller så var det väl helt enkelt inte min typ av humor bara :p

:rofl: såg rubriken igår men den ville inte ladda då. Roligast i denna artikeln tycker jag är att namnet på hans film verkligen är "en duva satt på en gren och funderade" precis dom i den där skoj-artikeln dom någon länkade till för några sidor sen :p Till mitt försvar (eller det motsatta?) vill jag bara säga att jsg aldrig hört talas om Roy innan han sa att han VAR Hugo Rask :p

Skulle låna Den frusna trädgården men den fanns inte så jag lånade En flicka som kallas Alice. Åsikter?

Skulle låna Den frusna trädgården men den fanns inte så jag lånade En flicka som kallas Alice. Åsikter?
Den läste jag (ljudbok) i somras. Helt ok, men kändes lite väl gulli-gull/hollywoodfilm emellanåt. Men överlag helt ok. Blir spännande att se vad du tycker om den :)

Har ett bokpaket på väg hem nu. Klickade hem lite julklappsböcker till barnen och passade på att ta med både Egenmäktigt förfarande och Förr eller senare exploderar jag. Ska bli spännande att se vad jag tycker om dessa två. :-)

Idag läste jag ordet välskriven som del av en recension av senaste Keplerboken. Då undrar jag om recensenten verkligen har läst boken eller om Keplers språk har utvecklats? Jag tror på det förstnämnda för jag har så svårt att se hur en Keplerroman kan vara annat än gräslig.

Förutom det läser jag just nu Bridget Jones mad about the boy och den är ju inte dålig, men det känns inte som samma sak längre. Jag är liksom inte alls lika road längre och tycker att den här boken var lite av en besvikelse på något sätt. :(

Idag läste jag ordet välskriven som del av en recension av senaste Keplerboken. Då undrar jag om recensenten verkligen har läst boken eller om Keplers språk har utvecklats? Jag tror på det förstnämnda för jag har så svårt att se hur en Keplerroman kan vara annat än gräslig.

Förutom det läser jag just nu Bridget Jones mad about the boy och den är ju inte dålig, men det känns inte som samma sak längre. Jag är liksom inte alls lika road längre och tycker att den här boken var lite av en besvikelse på något sätt. :(
Nej, välskriven känns som ett felanvänt adjektiv i sammanhanget.

Förresten, har läst en av Keplers böcker, den första, extremt hajpade vad det nu var den hette. Den fick mig att avge ett heligt löfte att aldrig läsa något av denne författare (dessa författare).

Spill - en damroman är utläst. Så sorglig på något sätt! Ett liv som kanske inte spillts men som kunde blivit något annat.

Det var dock väldigt roligt att läsa beskrivningarna av Lund, särskilt av den del av Lund där jag bodde flera år. Jag känner igen kattugglorna i parken, gullregnet i trädgårdarna, färgen på husen...

En märklig sak var att jag satt på tunnelbanan hem när jag läste passagen där huvudpersonen satt på tåget kustvägen norrut från Lund, en sträcka som jag åkt många gånger. Plötsligt kändes det för ett ögonblick som om jag också satt på tåget samma sträcka men när jag tittade ut så såg jag Skanstullsbron och inte någon skånsk åker. Så konstig känsla!

Imorgon ska jag hämta Kunskapens frukt av Liv Strömqvist och Systerskap av Curtis Sittenfeld på biblioteket. Ser fram emot båda!

Har nu läst ut Fyrtio dagar utan skugga av Olivier Truc. Deckare som utspelar sig Sapmi och kautokeino bla.

Inte min genre, läste den för att den blev utvald till vår läsercirkel. Tyckte den var ganska bra inledningsvis, men då jag hade svårt för båda huvudkaraktärerna blev det aldrig något riktigt sug av att läsa den. Tycker också att författarens (som jag upplevde det) kvinnosyn lyste igenom i både den manliga och kvinnliga karaktären, och den uppskattade jag inte. Slutet var inte mycket att hänga i granen heller. Hade högre förväntningar på det då mina kollegor (i cirkeln) tyckte den var seg i början men bättre sen.
Skall bli intressant att diskutera den dock när alla är klara :) Ingen här som läst den som vill berätta ved ni tyckte?

Förresten, har läst en av Keplers böcker, den första, extremt hajpade vad det nu var den hette. Den fick mig att avge ett heligt löfte att aldrig läsa något av denne författare (dessa författare).
Oj, vad ledsen jag blir. Kepler är ju i stort sett det enda jag gillar i deckar-väg. Håller just nu på med den senaste (och femte) boken i serien, och de böckerna är verkligen sådana så jag inte kan lägga dem ifrån mig. Det händer mycket hela tiden och lätta att hänga med i. Älskar att det finns så mycket historia bakom alla mordfall.

Sen å andra sidan är jag ingen deckarmänniska. Jag HATADE Läckberg när jag gav mig på Isprinsessan. Klarar verkligen inte av böcker med 500 sidor ordbajs där det inte händer något vitalt.

Oj, vad ledsen jag blir. Kepler är ju i stort sett det enda jag gillar i deckar-väg. Håller just nu på med den senaste (och femte) boken i serien, och de böckerna är verkligen sådana så jag inte kan lägga dem ifrån mig. Det händer mycket hela tiden och lätta att hänga med i. Älskar att det finns så mycket historia bakom alla mordfall.

Sen å andra sidan är jag ingen deckarmänniska. Jag HATADE Läckberg när jag gav mig på Isprinsessan. Klarar verkligen inte av böcker med 500 sidor ordbajs där det inte händer något vitalt.

Tur att smaken är olika! Jag tyckte Keplers bok var en enda sörja av blod och äckliga (och inte trovärdiga) detaljer....

Läckberg gillar jag verkligen inte heller; ja, inte många av våra s k "deckardrottningar" faller mig på läppen om jag ska vara ärlig.

Tur att smaken är olika! Jag tyckte Keplers bok var en enda sörja av blod och äckliga (och inte trovärdiga) detaljer....

Läckberg gillar jag verkligen inte heller; ja, inte många av våra s k "deckardrottningar" faller mig på läppen om jag ska vara ärlig.

Får mig osökt att tänka på recensionen jag citerar i detta inlägg. Slutar aldrig att roa mig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 758
· Visningar
85 911
Senast: Rosett
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?