Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Perfekt! Om jag ger dig en lista på böcker, så sätter du igång att läsa och berätta vad jag tycker - ok?

Inga problem, så länge du inte tänker ändra på mina åsikter utan bara anammar dem rakt av! Just nu läser vi Familjen Bliss magiska bageri så den kan du snart ha en åsikt om! :)

Bara titeln gör att jag är entusiastisk!

Det är svårt att inte bli entusiastisk över den boken! Den är faktiskt väldigt rolig fast jag kanske råkade hitta den på barnavdelningen på biblioteket :angel:

Men när den är slut är jag kanske öppen för förslag på vad vi kan läsa och ha åsikter om! (Framförallt om det stämmer överens med böckerna jag precis lånat från biblioteket :D)

Det är svårt att inte bli entusiastisk över den boken! Den är faktiskt väldigt rolig fast jag kanske råkade hitta den på barnavdelningen på biblioteket :angel:

Men när den är slut är jag kanske öppen för förslag på vad vi kan läsa och ha åsikter om! (Framförallt om det stämmer överens med böckerna jag precis lånat från biblioteket :D)
Jag kommer att ha fullt upp ett bra tag framöver, så jag överlåter med varm hand bokval till dig!

Familjen Bliss magiska bageri är nu utläst. Supergullig och mysig bok som jag hade älskat ännu mer i typ 10-års åldern. Men den var verkligen rolig att läsa och gjorde mig glad. :)

Hann med fyra kapitel i Förr eller senare exploderar jag igår kväll innan klockan blev på tok för mycket. Vilken underbar bok! Det bästa jag läst på mycket länge. Synd att jag har så ont om lästid på torsdagar, undrar om jag kan övertyga min dotter om att hoppa över ridlektionen ikväll så jag kan vara hemma och läsa istället. :D

Längtar till imorgon, då ska jag mysa ner mig i soffan och fortsätta.

Liv Strömquists Kunskapens frukt utläst. Hon är ju bara helt underbar. Vissa delar ville jag bara gråta åt, även om hon är rolig.

Började på Alice Munros Kärlek, vänskap, hat eftersom jag glömt de böcker jag egentligen skulle läsa på jobbet.

Har läst ut en sorts kärlek nu, efter tips från tråden. Blev verkliga fångad redan från början, det var en perfekt bok att ha med på resan! Tyckte väldigt illa om huvudpersonen en bit i mitten av boken, men fick lite mer förståelse/sympati för honom närmare slutet igen. Efter att ha läst ut boken kändes titeln helt självklar och perfekt. Tack för tipset, vem det nu än var :p

Nu skall jag börja med den gömda trädgården nu :)

@Ceta
Jag tänker ta åt mig äran för det tipset :D och vill säga att även änklingen är bra om du vill läsa mer av Kluun :)

Och det ska bli så kul att få reda på vad du tycker om Den gömda trädgården!

Nu har jag läst ut Gentlemen. Riktigt bra! Ser fram emot att se filmen. Tror jag ;) Nästa bok på listan är De små tingens gud som ska diskuteras på bokcirkel om två veckor. Sen måste jag ju läsa Gangsters också. Eller någon av de andra typ 500 olästa böckerna i hyllan :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 960
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV