Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst ut En flicka som kallas Alice. Gillade den.
Frågan är vad jag ska läsa nu. Både e-bibblan och vanliga bibblan här är ngt begränsad. Ställde mig i kö på Britt-Marie var här men det var fyra före.

Har läst ut En flicka som kallas Alice. Gillade den.
Frågan är vad jag ska läsa nu. Både e-bibblan och vanliga bibblan här är ngt begränsad. Ställde mig i kö på Britt-Marie var här men det var fyra före.
Har ni ingen loppis i närheten där du kan hitta billiga böcker? Så gör jag ibland när jag inte har något att läsa, för det känns liksom okej att köpa väldigt billiga böcker och sen lämna tillbaka till loppisen/second handen när de är utlästa och om jag inte vill behålla dem :)

Själv har jag precis börjat på Insurgent eftersom jag blev lite lätt fast i slutet av Divergent. Så jag vill ju hemskt gärna veta vad som händer trots alla svagheter/brister i böckerna. Dessutom insåg jag att "jag bryr mig inte" är överanvänt och förekommer VÄLDIGT ofta i båda böckerna :grin:

Dessutom läste jag ut Mad about the boy i natt och njä, det är inte lika kul att läsa om en neurotisk änka med barn som typ borde fått ordning på sig själv (iaf någorlunda) som det är att läsa om en neurotisk 30-årig singel. Jag vill liksom bara vråla "tänk på BARNEN!" när Brigdet blir så löjligt självcentrerad :(

Jag har funderat på att läsa Mad about a boy, men har kännt att nej, varför kan det bara inte få sluta lyckligt så kan man låta det vara sedan. Tror jag håller fast vid den tanken.

Jag har funderat på att läsa Mad about a boy, men har kännt att nej, varför kan det bara inte få sluta lyckligt så kan man låta det vara sedan. Tror jag håller fast vid den tanken.

Jag tror det är en vettig tanke! Läste många recensioner på Goodreads när jag var klar och väldigt få uppskattade den nya boken och tyckte den levde upp till förväntningarna :(

Har just läst ut Stå inte för nära kanten av Annika Mayer. Debut. Jag vet inte riktigt hur boken beskrivs. Relationsroman kanske. Den lämnar i alla fall efter sig ett "nja". Boken utspelar sig i Gällivare, Göteborg och Tyskland. Jag som är norrbottning hade jättekul åt de norrbottniska dialogerna, väldigt träffande i dialekt och uttryck. Vissa svarta partier gav någon slags krydda åt boken. Det var lättläst (har förstått att många författare inte gillar att vara "lättlästa", men - svårt var det inte) och jag tyckte om bladvändarkänslan. Man får följa en tjej i hennes relationer och yrkesliv (reklamvärlden).

Romanen känns väldigt självbiografisk (och är det "till skalet") och jag tänkte flera gånger att vad kommer den här tjejen kunna skriva om mer? Allt som hon varit med om verkar uttömt nu. Hur som helst, nu när jag läst ut den så känner jag väl mest ett frågetecken, jag vet inte vad den här boken riktigt ledde till. Men för den som gillar bladvändare och att läsa om familjeliv, gamla och nya relationer, göra karriär, förflutna händelser som behöver komma upp till ytan och definitivt den som gillar och känner igen Gällivare :D så tipsar jag om den när den kommer i pocket och du behöver något lättflytande att läsa på stranden. ;)

Nu svajar jag mellan att läsa Lena Anderssons UPA, och Förtvivlade människor av Paula Fox. Hade bestämt mig för den senare nu när jag varit på landet några dagar, men hann aldrig börja på den och nu när jag är hemma är jag mer sugen på UPA.

Har ni ingen loppis i närheten där du kan hitta billiga böcker? Så gör jag ibland när jag inte har något att läsa, för det känns liksom okej att köpa väldigt billiga böcker och sen lämna tillbaka till loppisen/second handen när de är utlästa och om jag inte vill behålla dem :)

Dåliga second hand. Dels är inte det min grej och dels har jag aldrig sett den typen av böcker där.

Dåliga second hand. Dels är inte det min grej och dels har jag aldrig sett den typen av böcker där.

Så tråkigt! :(
Jag tycker det är väldigt blandat med vilken typ av böcker som finns och ofta kommer jag hem med saker jag inte visste att jag ville läsa men som visade sig vara rätt bra :)

Annars kanske typ readly kan vara värt att kolla upp?

Jag har precis lästklart hatet av Maria Sveland. Den gjorde ont att läsa. På ett bra sätt. Kan jag läsa den en gång till på en gång? Känns som om jag missat en del i min ilska.

Läser nu - "Tillbaka till livet, Alisons historia". En vän tycker att den är jättebra och ville att jag skulle läsa den, så det fick bli så :p Som ni kanske anar av titeln så är det en livshistoria. Handlar om en kvinna som blir bortförd, våldtagen och misshandlad så svårt att hon pga sina skador inte borde överlevt. Och sen då om hennes väg tillbaka. Inte superbra skriven, men fängslande och lättläst. Intressant iaf att läsa om hennes livsinställning och hur hon tar sig vidare i livet. Helt ok helt enkelt!

Så tråkigt! :(
Jag tycker det är väldigt blandat med vilken typ av böcker som finns och ofta kommer jag hem med saker jag inte visste att jag ville läsa men som visade sig vara rätt bra :)

Annars kanske typ readly kan vara värt att kolla upp?

Får ta en tur till till bibblan sen.

Jag har läst Utan personligt ansvar nu. Tyckte att den var mycket bra, men lite seg på sina platser. Lite väl mycket utfyllnad medelst mat. Och inte sådär porrig god mat heller. ;) Nöjd med att jag gjorde liknelsen mellan väninnorna och kören i en grekisk tragedi innan jag läste det i recensionerna ;)

Nu läser jag Låt vargarna komma. Har inte alls kommit långt men det skär i hjärtat.

Sa jag att jag läste Glöm att ni har en dotter i förra veckan förresten? Det gjorde jag i alla fall och det var intressant.

Vilken ska jag sätta tänderna i först? Ni får till klockan 20 på er att rösta. :D

1415805579077.jpg

Dessutom läste jag ut Mad about the boy i natt och njä, det är inte lika kul att läsa om en neurotisk änka med barn som typ borde fått ordning på sig själv (iaf någorlunda) som det är att läsa om en neurotisk 30-årig singel. Jag vill liksom bara vråla "tänk på BARNEN!" när Brigdet blir så löjligt självcentrerad :(
Nämen! Det låter som något som jag kunnat skriva - om jag läst boken förstås ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 949
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV