Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag har precis böjrat med "Vi ses i öknen" av Danny Wattin. Tror det var @Killaloe som rekommenderade den?
Helt skruvad än så länge, och är inte helt såld. Har dock hoppet kvar ;)

jag har precis böjrat med "Vi ses i öknen" av Danny Wattin. Tror det var @Killaloe som rekommenderade den?
Helt skruvad än så länge, och är inte helt såld. Har dock hoppet kvar ;)

Åh, jag känner igen boken men kan inte komma ihåg om jag läst den eller inte. Är det verkligen jag som gett ett boktips alltså?! :o :D

haha, kan mycket väl vara någon annan :angel: Är ju så sjukt bra på att komma ihåg sånt :angel:

Det kan vara jag, för jag har läst den och det var det mest urflippade jag har läst på länge. Herregud, vad jag skrattade. Särskilt när mormodern (eller vem det var) alkoholförgiftade alla tanterna på gatan med överjäst körsbärssaft (eller annan saft ;)).

Har läst klart Solsvärta. Kommer kännas tomt nu.
Om Britt-Marie var här. (Eller vad den nu heter) finns på E-biblioteket så ska jag läsa den som nästa.

Har läst klart Solsvärta. Kommer kännas tomt nu.
Om Britt-Marie var här. (Eller vad den nu heter) finns på E-biblioteket så ska jag läsa den som nästa.
Britt-Marie var här heter den. Den, och de övriga böckerna av Fredrik Backman är helt underbara. Mormor kan vara en av de bästa böcker jag läst. Sedan att han är världens mest sympatiska människa gör ju inte saken bättre. Jag svävar fortfarande på moln efter bokmässan...

Har påbörjat The Stand av Stephen King. Kände mig motvillig till en början men övertalades av min King-frälsta kollega och nu tycker jag att den verkar bra.

Har läst en riktigt, riktigt usel roman; En liten hattaffär på hörnet. Varning för sentimental smörja, traditionella könsroller och syftningsfel! De sista tjugo sidorna förmådde jag inte läsa och ögnade bara snabbt igenom. Ingenting på dem hade ändå kunnat ändra på det faktum att boken varit SKITKASS.

Har läst en riktigt, riktigt usel roman; En liten hattaffär på hörnet. Varning för sentimental smörja, traditionella könsroller och syftningsfel! De sista tjugo sidorna förmådde jag inte läsa och ögnade bara snabbt igenom. Ingenting på dem hade ändå kunnat ändra på det faktum att boken varit SKITKASS.

Då kan det ändå vara värt att veta att det är författarens BÄSTA bok ;) :p Och jämför med de andra jag läst så är En liten hattaffär på hörnet iaf en bok som skulle kunna beskrivas som "mysig slöläsningsbok", de andra är mer plågsamma böcker...

Då kan det ändå vara värt att veta att det är författarens BÄSTA bok ;) :p Och jämför med de andra jag läst så är En liten hattaffär på hörnet iaf en bok som skulle kunna beskrivas som "mysig slöläsningsbok", de andra är mer plågsamma böcker...
Oh no!:eek: Tack för infon. Inte för att jag kände mig lockad att sätta tänderna i fler av hennes eh... alster, men...:p:D

Oh no!:eek: Tack för infon. Inte för att jag kände mig lockad att sätta tänderna i fler av hennes eh... alster, men...:p:D

Du kommer glömma bort hur hemsk boken är och tänka "oh, det verkar vara en mysig bok för regniga dagar för såååå dålig kan den andra boken trots allt inte varit..." när du hittar en annan bok. Men så kommer du komma ihåg att "just det ja, Killaloe varnade mig ju för dem och alltså är det bäst att jag låter bli" ;) :D

Du kommer glömma bort hur hemsk boken är och tänka "oh, det verkar vara en mysig bok för regniga dagar för såååå dålig kan den andra boken trots allt inte varit..." när du hittar en annan bok. Men så kommer du komma ihåg att "just det ja, Killaloe varnade mig ju för dem och alltså är det bäst att jag låter bli" ;) :D
Eller också tänker jag som jag gör när jag handlar vin. Hm, den här flaskan ser bekant ut, men jag kan inte minnas vad jag tyckte om den - den var nog god!

Nu är Den glömda trädgården utläst och de sista 100 sidorna har varit helt omöjliga att lägga ifrån sig. Det var verkligen en helt fantastisk bok och jag är så glad över att valde den på biblioteket utan att veta något om den och utan att hangar förhoppningar. :love:

Jag håller på att läsa om Ancillary Sword av Ann Leckie. Så otroligt bra! :love: Kan inte fatta att jag måste vänta minst ett år på att sista boken (Ancillary Mercy) kommer ut.

Det är nackdelen med att fastna för en inte färdigskriven serie! Men om författaren bloggar kan man få följa hur nästa (och nästnästa) bok växer fram, få förhandskika och sånt...

Jag läste Martina Haags Heja Heja! igår kväll. Hade ganska mycket utbyte av den trots att jag inte själv löptränar eller har några planer på att börja. Jag tycker bara att hon är så himla härlig.

Jag har lyckats dra på mig en megaförkylning så hoppas på en lugn helg med mycket lästid. Ska på Jonas Gardells show imorgon eftermiddag vilket jag ser fram emot massor, men utöver det hoppas jag få befinna mig i ganska horisontellt läge en större del av helgen. Då är det Utan personligt ansvar, Låt vargarna komma och Lena Dunhams Not that kind of girl som ligger i pipelinen.

Läste ut "Vi ses i öknen" igår, och jag är ledsen @Anna Men jag tror inte jag fattade poängen :o Visst var den lite smårolig, främst i början (mamman och mormorn var ju härliga emellanåt!), men känns som att allt det skruvade skulle sluta i någon form av poäng som gick mig helt förbi. Kan inte du @Anna berätta vad du upplevde som så bra med den? :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 758
· Visningar
85 915
Senast: Rosett
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25