Åh de finns, särskilt om du läser slash
Slash? o.o
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh de finns, särskilt om du läser slash
http://en.wikipedia.org/wiki/Slash_fiction man hittar alltid en OTP eller två
Ahaa, jag har en sådan otp. :3
Om du främst läser anime finns det yaoi, manga och shōnen ai. Numera finns fansubs för de flesta även de obskyra. Dōjinshi (fanfic) är också riktigt bra ibland.
Jakten på Kapten Klänning.
Alltså... historien är ju så osannolik att hade det varit ett filmmanus hade filmen sågats pga. trovärdigheten.
Den består också av offer. Jag önskar att någon annan än en polis skrivit ner den. Alla detaljer gör det bara vidrigt. Ett övergrepp till på flickorna. Det är inte detaljerna som behöver komma fram. Det är livsödena.
Vad har du för app??Jag har både Britt-Marie och Solsvärta som e-bok i min app, så de finns!
Vad har du för app??
@Rumpnissen
Har du läst Påven Johanna? Det tyckte jag var en himla bra roman.
Eller någon av Philippa Gregorys böcker om det engelska hovet?
Är det någon särskild epok du vill läsa om? Och vad är "för tunga" böcker? [/QUOTE
Bra tips, den har jag inte läst. Ingen särskild epok, från 50-talet och bakåt typ.@Rumpnissen
Har du läst Påven Johanna? Det tyckte jag var en himla bra roman.
Eller någon av Philippa Gregorys böcker om det engelska hovet?
Är det någon särskild epok du vill läsa om? Och vad är "för tunga" böcker?
Har just andäktigt öppnat Utan personligt ansvar.
Fast det är i linje med en del annat hon sa i intervjuer om Egenmäktigt. Jag blev också lite häpen. I någon intervju sa hon någonting om att det är en regel att man inte uppmuntrar någon som man ändå inte är lika intresserad av, det lär man sig ju redan som tonåring. Är det? tänkte jag. Och gör man?Jag har i alla fall noterat den till min nästa adlibris-beställning.
Lena Andersson blir bara mer och mer obegriplig. På radion i veckan har jag bland annat hört henne dela Esters känsla av att det är obegripligt att den här älskaren inte lämnar sin fru för henne. Alltså, det är obegripligt för Lena Andersson att den här mannen, som har det trevligt och har trevligt sex med Ester, inte också vill dela mycket mer med henne.
Hur kan det vara obegripligt?
Och @Killaloe Jag läste ettan, men fastnade inte nog för att fortsätta.. Laddade ändå ner tvåan, men kände att det fanns bättre böcker att lägga tid på Tycke den jag läste var rätt rörig, och det blev aldrig någon uppbyggd spänning kände jag. Blir spännande att se vad ni tycker om demHar Insurgent och Allegiant hemma om du skulle vilja låna någon sen!
Tanken är att läsa trilogin på jullovet, suck så långt tills dess.
Och @Killaloe Jag läste ettan, men fastnade inte nog för att fortsätta.. Laddade ändå ner tvåan, men kände att det fanns bättre böcker att lägga tid på Tycke den jag läste var rätt rörig, och det blev aldrig någon uppbyggd spänning kände jag. Blir spännande att se vad ni tycker om dem
Bra tips, den har jag inte läst. Ingen särskild epok, från 50-talet och bakåt typ.
Jag vill att det framförallt ska vara en spännande och gripande historia och intresserande språk och att den historiska skildringen är sekundär, eller hur jag nu ska förklara.