Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varken Solsvärta, "Vargboken" eller Britt-Marie var här finns som E-bok. Och det är ingen idé att gå till bibblan för dom är garanterat utlånade.
Vad ska jag läsa? (Måste utspela sig i nutid.)

Dom finns inte på ditt bibliotek som e-bok?
I Sthlm finns både Solsvärta och Låt vargarna komma som e-bok.

Jag läser Lång väg hem, av Ishmael Beah. Med både tårar och ilska vill jag fortsätta läsa klart samtidigt som jag vill kasta boken i väggen.

Nu är jag igång och läser igen, är en riktig periodare! Läser just nu "Allt som är" av Linn Bursell, helt ok än men har inte riktigt fastnat.

Jag har lust att allmänbilda mig lite mer, någon som har förslag på relativt "lätta" historiska romaner eller biografier? Mitt problem är att jag ofta tröttnar om de är för tunga.

@Rumpnissen
Har du läst Påven Johanna? Det tyckte jag var en himla bra roman.

Eller någon av Philippa Gregorys böcker om det engelska hovet?

Är det någon särskild epok du vill läsa om? Och vad är "för tunga" böcker? :)

Varken Solsvärta, "Vargboken" eller Britt-Marie var här finns som E-bok. Och det är ingen idé att gå till bibblan för dom är garanterat utlånade.
Vad ska jag läsa? (Måste utspela sig i nutid.)

Jag har både Britt-Marie och Solsvärta som e-bok i min app, så de finns!

Just nu läser jag Läsarna i Broken Wheel rekommenderar, den är hittills väldigt mysig och jag gillar den :)

Dessutom håller jag på med Divergent som är helt okej iaf. Den fungerar som underhållning men känns lite för "wannabe Hungerspelen"

Vet inte, vet inte hur sånt fungerar.

Man måste inte gå till biblioteket för att se om boken finns inne. :) Det finns sökfunktioner på bibliotekens hemsidor.

Jag hänger jättemycket på "mitt" stadsbiblioteks hemsida. Jag söker runt, kollar vad som finns inne och var, jag reserverar, jag lånar om.

Jag har läst Främlingens barn av Alan Hollinghurst. Mycket välskriven och intressant upplägg där boken var uppdelad i fem eller sex delar där den första utspelade sig 1913 och den sista 2008. Varje del utspelade sig under en kort period, ibland bara några dagar som jag förstod det. Jag gillade också miljön, brittisk lantadel/överklass.

Jag har en bit kvar att Hollinghursts andra bok Skönhetens linje som också den utspelar sig bland överklassen fast på 1980-talet. Den är också bra. Den finns också som BBC-producerad tv-serie med Matthew från Downton Abbey i huvudrollen.

Efter Skönhetens linje ska jag sätta tänderna i Spill av Sigrid Combüchen. Har börjat på den en gång förut men tyckte den var svår och rörig men jag tror att den är läsvärd om jag kommer över tröskeln.

Jag har en bit kvar att Hollinghursts andra bok Skönhetens linje som också den utspelar sig bland överklassen fast på 1980-talet. Den är också bra. Den finns också som BBC-producerad tv-serie med Matthew från Downton Abbey i huvudrollen.

Den tv-serien var jättebra. Och gissa om jag hade svårt att riktigt tro på Matthews förälskelse i Mary sedan ;)

Jag gör det. ^^
Läser du anime fanfics eller läser du sådana från filmer?

Både film, tv och böcker, X-Files, TPM, Gundam Wing, HP, Supernatural, and uh, många, många fler. Hänger ganska mycket på AO3. Bra skriven fanfic tycker jag är minst lika bra som profic även om Sturgeon's Law gäller även dem (90% av allt är skräp)

Både film, tv och böcker, X-Files, TPM, Gundam Wing, HP, Supernatural, and uh, många, många fler. Hänger ganska mycket på AO3. Bra skriven fanfic tycker jag är minst lika bra som profic även om Sturgeon's Law gäller även dem (90% av allt är skräp)

Jag läser i princip endast anime fanfics, tittar knappast på film (med undantag för några serier) och hittar inga bra pairings i böckerna jag läser. :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 798
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna