Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började läsa Egenmäktigt förfarande igår - det har varit så mycket ståhej kring den nu att kag känner att jag nästan måste. Har väl ett femtiotal sidor kvar så jag får be om att få återkomma.

Vid sidan av kämpar jag mig igenom ...och bli ett vackert lik av Maria Hede, uppföljaren eller fortsättningen kanske man ska säga, till Evelyn Spöke. Jag avskyr den.

Sitter i bilen på väg till sommarstugan i Västerbotten och läser Övertalning av Jane Austen. Ett trevligt sätt att fördriva en lördag.

Kör en packe med böcker som jag läst den här månader:

Gone girl av Gillian Flynn - bra och spännande, lagom lättsam men ändå lite tyngd.
Drömmen av Pia Hagmar - älskar Pia Hagmars barn/ungdomsböcker. Den levde upp till alla förväntningar.
Legend av Marie Lu - helt okej. Ännu en dystopi i stil med hungerspelen, inte lika vass och lite förutsägbar men lättläst och rätt underhållande.
Min hästs bästa vol. 2 av Lena Furberg - en tripp längs med memory lane den med, är så mysig att läsa.

Näst på tur står 4 kokböcker (två vardera av Brydlingsystrarna och Hamberg/Rosvall) och Expeditionen. Min kärlekshistoria av Uusma, Bea.

Jag läser Reckless - levande skuggor och älskar den. För mig är Cornelia Funke en av de absolut bästa ungdomsboks-författarna och hennes böcker är så spännande, rolig och fantasifulla. :love: Så jag är himla glad att min brevvän fick mig att börja läsa hennes böcker när jag var runt 20. (Bättre sent än aldrig va? :D)

Även jag känner att jag borde läsa Egenmäktigt förfarande. Brukar sällan vara uppdaterad med samtida litteratur, men den där lockar mig. Men så var det ju det där med tiden, jag har så mycket kurslitteratur att jag kan se mig i ögonen efter att läsa något av fri vilja fram till sommaren skulle jag tro. Burkar men likna den med någon annan välkänd roman? Jag är verkligen nyfiken.

@mandalaki Har du börjat med Utan personligt ansvar än? Såg precis att den äntligen kommit ut som e-bok så nu har jag nåt att läsa på flighten om en vecka :banana: (om jag kan vänta så länge :angel:).

Har inte ens fått den än :mad: Hade förhandsbeställt och ordern är fortfarande "under behandling".
Nej vad störigt! Jag har läst halva. Den är BRA kan jag säga.

(ser fram emot att diskutera den sen! :))

Senast ändrad av en moderator:
Även jag känner att jag borde läsa Egenmäktigt förfarande. Brukar sällan vara uppdaterad med samtida litteratur, men den där lockar mig. Men så var det ju det där med tiden, jag har så mycket kurslitteratur att jag kan se mig i ögonen efter att läsa något av fri vilja fram till sommaren skulle jag tro. Burkar men likna den med någon annan välkänd roman? Jag är verkligen nyfiken.

Jag känner samma, men har fortfarande inte vågat mig på den :p

75 sidor in i Kockskola för ensamma hjärtan och jag har redan listat ut med lilltån hur boken kommer fortsätta och sluta. :grin: Inte jätteimponerad med andra ord. Höjdpunkten hittills har varit att en av personerna i boken har haft ponnyhästar. Bara en sån sak! :D

75 sidor in i Kockskola för ensamma hjärtan och jag har redan listat ut med lilltån hur boken kommer fortsätta och sluta. :grin: Inte jätteimponerad med andra ord. Höjdpunkten hittills har varit att en av personerna i boken har haft ponnyhästar. Bara en sån sak! :D
Är det en Lucy Dillon? Låter nästan så med titeln ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 702
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar