Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hon inte i stort sett älskarinna redan på Hugos tid?

Blir spännande att se hur hon får ihop den här älskarens skyldigheter mot henne med de skyldigheter han enligt samma logik borde ha gentemot sin fru.

Kanske. Fast han fick väl ihop med den där Eva-nånting först efter Ester?

Ja, det där med logiken har du helt rätt i. :D Men jag tror att vi kan vara trygga med att Lena Andersson inte kommer att lämna den frågan obesvarad.;)

@mandalaki Jag tänkte på den där kvinnan han besökte vissa helger. Henne hade han väl sedan förut?

Bara inteAndersson gör otrohetsmoralism av alltsammans!
Visst ja, hon i Malmö. Eller om det nu var Småland.

Jag är ganska övertygad om att det blir otrohetsmoralism av det. Redan boktiteln antyder det. "Utan personligt ansvar" läser jag i upprörd Ester-ton. Så det blir spännande läsning ;)

Ni nämner Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande så ofta, jag tycker den är så bra. Det jag har läst. Jag har en snutt kvar av boken, och hittar den inte! (Läser ofta lite hit och dit i olika böcker.) Nu kan man veta att jag har väldigt många böcker och väldigt lite ordning, inte bara inte bland böckerna utan generellt. :o Men ändå. Jag vill både 1. inte läsa alla era kommentarer så noga innan jag läst ut den 2. absolut läsa nästa bok om Ester så fort som möjligt när den kommer, men inte utan att ha läst ut första.

:mad: Tror snart jag får lösa det på annat sätt, kanske inte köpa ny bok helst, men läsa på bibliotek eller nåt.

//frustrationsinlägg klart

Ja, och annars så har jag läst 60 sidor i Jonny Liljas skuld av Olle Lönnaeus. Inte ofta väljare jag deckare/thriller/spänningsromaner. Men jag blev lite lockad av historien om en polis som har en spelskuld till en gangster och gör olagliga saker för att betala på skulden. Jag tycker det är lite jobbigt att läsa om mafiosa typer i Sverige, men ptja, den känns bra faktiskt. Verkar vara mer fokus på Jonny Lilja som person än polisarbete.

Har efter ungefär ett år äntligen läst Egenmäktigt förfarande, den blev lite väl omtalad och jag försökte dessutom lyssna på den i radioteatern, vilket helt förstörde det. Men när jag nu läste den så var den riktigt bra!

Ska och titta på inspelningen av Babel på fredag där Lena är det och tänkte att det var ett måste att läsa den innan.

Har efter ungefär ett år äntligen läst Egenmäktigt förfarande, den blev lite väl omtalad och jag försökte dessutom lyssna på den i radioteatern, vilket helt förstörde det. Men när jag nu läste den så var den riktigt bra!

Vad var det du inte gillade i inläsningen av den? Jag lyssnade på just den versionen av den nämligen, och tyckte den var riktigt bra! :)

Vad var det du inte gillade i inläsningen av den? Jag lyssnade på just den versionen av den nämligen, och tyckte den var riktigt bra! :)
Jag tyckte språket var så onödigt krångligt, jag behövde vara fullt koncentrerad på boken för att hänga med och så brukar jag inte lyssna på böcker. Tror också jag jag försökte läsa den då, men funkade inte så bra på tunnelbanan och det är där jag läste mest. Så det var nog mer språket än själva inläsningen.

Däremot märkte jag inte av att jag irriterade mig på språket alls nu, så det kanske var nåt annat som störde då.

Jag tyckte språket var så onödigt krångligt, jag behövde vara fullt koncentrerad på boken för att hänga med och så brukar jag inte lyssna på böcker. Tror också jag jag försökte läsa den då, men funkade inte så bra på tunnelbanan och det är där jag läste mest. Så det var nog mer språket än själva inläsningen.

Däremot märkte jag inte av att jag irriterade mig på språket alls nu, så det kanske var nåt annat som störde då.
Ah, ok! Jag tyckte det var sånt bra flöde i inläsningen så jag trivdes bra med den :) Sen är det oftast så med ljudböcker för mig att de funkar bäst om jag gör något samtidigt, promenerar eller mockar eller vad det nu må vara. Vet att jag lyssnade på just den boken i stallet, och det funkade bra!.
Vet inte vad jag hade tyckt om språket om jag läst den istället. Är dock med sugen på att läsa hennes nya!

Jag läser Morantologi just nu och nja, jag är inte helt såld. Det kan bero på att jag försöker läsa flera kåserier i rad men jag orkar liksom inte riktigt med och tycker den blir lite jobbig att läsa.

Hon är ju på intet sätt tråkig, men det är inte riktigt lika intressant att veta vad hon tycker om typ Ghostbusters som att läsa i konsten att vara kvinna och hennes åsikter där.

Igår hade jag en ledig dag och tog mig tid att läsa. Tänkte att jag, efter att ha läst några böcker jag inte tyckt så mycket om, skulle läsa något lite mer enkelt och lättviktigt för att få upp ångan igen. Jag valde att gå på En man som heter Ove och jag kunde inte lägga den ifrån mig! Jag sträckläste den från pärm till pärm och blev underbart varm inombords :) Det var helt rätt bok för mig just nu med andra ord. Jag bara älskade Ove från första sidan och inte ens de billiga feel good-poängerna kunde förstöra det för mig.

Nu när jag fått igång läsglädjen igen ska jag ge mig i kast med klassikern Huckleberry Finn som är vårt nya projekt i bokcirkeln. Håller tummarna för att den också håller måttet.

Jag har haft ett oändligt långt läsuppehåll och fyllt min kulturbrunn med blandade tv-serier och dokumentärer i stället. Häromdagen lyssnade jag till ett intressant och gripande föredrag med norska riksåklagaren och Inga Bejer Engh som var en av åklagarna i Breivikrättegången, och sedan fick vi Åsne Seierstads bok "En av oss". Är nu inne på de allra sista sidorna. Den är ju lättläst på sitt sätt, men samtidigt djävulskt svårläst. De sista kapitlen har det blivit nödvändigt att läsa i små portioner även om de inte innehåller några direkta nyheter.

En av oss vill jag gärna läsa.

Men, yes! :D Jag hittade mitt förlorade ex av Egenmäktigt förfarande. I en hög där jag absolut inte trodde att den var och därmed inte kollat i. 40 sidor har jag kvar, nu tar jag dem, sedan är jag redo för Ester II.

Ska och titta på inspelningen av Babel på fredag där Lena är det och tänkte att det var ett måste att läsa den innan.
Jag lyssnar ju inte på böcker - men om jag gjorde skulle nog Egenmäktigt vara den jag valde typ sist. Jag förstår om du hade problem med dem.

Meningarna är så kristallklart enkla att jag läste många av dem om och om igen, för att verkligen smälta och ta in orden. Hon är mästare på att uttrycka komplicerade känslomässiga processer med få ord. Att lyssna skulle jag nog inte klara alls.

Snart klar med Morantologi och det jag har fått ut av den boken; något enstaka skratt, lite igenkännande nickningar och känslan av att vilja vara kompis med skådespelarna från Downton Abbey. Inte så värst jättemycket alltså.

Plötsligt händer det - Idag hade de fått in Donna Tartts Den hemliga historien i min bokaffär!:banana:

"Eh, va? Vad snackar hon om, är hon helt efter? Bor hon på sydpolen??", tänker ni kanske nu. Min bokaffär är alltså en liten second handbod där pocket kostar en femma(tre för tio just nu!) och inbundet en tia stycket. Och de får in riktigt mycket bra böcker! Ofta, ofta dyker det jag vill ha upp.

Jag har snart läst ut "det enda könet" av Katrine kelios. Ibland görs samma poäng väl många gånger men tycker ändå sammantaget att hon driver sina teser med stor skärpa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
85 585
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar