Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den verkliga brottslingen- Elisabeth George. Alltså storyn håller och karaktärerna med. Men boken hade vunnit mycket på att kortas hundra sidor. Minst.
Ja, jag tröttnade på Georges böcker eftersom de bara blev längre och längre. Hennes tidiga böcker gillar jag väldigt mycket!

Just nu läser jag Flyga utan vingar(hur hästar rör vid en kvinnas själ) av Mary D Midkiff.
Jag är en bokmal av stora mått, och är rätt kräsen, men den här boken tycker jag håller måtten :)

Ja, jag tröttnade på Georges böcker eftersom de bara blev längre och längre. Hennes tidiga böcker gillar jag väldigt mycket!
Jag skyller på ordbehandlare :mad:
Hennes böcker har blivit längre och längre efter hand som dom har utvecklats.
Inte bara HENNES böcker, förresten... Tyvärr, det blir kvantitet istället för kvalitet. Men visst, ibland är det skönt att försvinna in i en riktig tegelsten.

Just nu läser jag Främlingens barn av Alan Hollinghurst. Tycker väldigt mycket om den än så länge.

Lyssnade klart på Dandy igår, och gillade den med. Tyckte dock brobyggarna var bättre, och att slutet var lite väl hollywood :angel: Skall dock fortsätta med serien är tanken!

Bortfall- Ingrid Hedström
Den har vissa logiska luckor och en och annan schablonfigur.
Men jag gillar boken. Har säkert fallit för igenkänningsfaktorn i miljöerna.

Jag läste Adjö det ljuva livet av Camilla Henemark och Carina Nunstedt i helgen. Fascinerande. Och så läste jag Mina hemligheter av Sophie Kinsella... som överträffade mina förväntningar faktiskt, den var charmig och rar. Nu började jag på Patrik Sjöbergs Det du inte såg på bussen från Hunnebo imorse och den är ju ont-i-magen-framkallande så att det förslår.

@Ceta Jag gillade den serien hela vägen så att säga. Trots att jag var väldigt skeptisk till den första som jag tycker har ett "billigt" omslag :p

Nu läser jag Ferryman som jag faktiskt köpte på plats i Skottland vilket gör läsningen ytterligare lite roligare.

Nu är jag klar med Lila hibiskus och nä, jag gillade den inte :( Den blev förvisso mer intressant efter ett tag men det är något med personerna i boken som är irriterande och frustrerande. Det är liksom mest tragiskt och jag blir så uppgiven av att läsa om sådana personer :(

Nu är jag klar med Lila hibiskus och nä, jag gillade den inte :( Den blev förvisso mer intressant efter ett tag men det är något med personerna i boken som är irriterande och frustrerande. Det är liksom mest tragiskt och jag blir så uppgiven av att läsa om sådana personer :(
hmmm, då skall jag nog vänta med den tror jag!

Jag shoppade ju loss på bokmässan jag, @Killaloe det märkte du inte va? :p

Förutom att få köpt senaste Backman, signerad såklart, så köpte jag bland annat barnbruden av Anna Laestadius Larsson. Jag tyckte att det var en charmig historia och nu är jag väldigt nyfiken på de resterande delarna i trilogin. Det märks att hon har lagt ner VÄLDIGT mycket tid på researchen och varit noggrann. Visserligen en lätt historia så sett men det var charmig och trevlig.

Jag läste Adjö det ljuva livet av Camilla Henemark och Carina Nunstedt i helgen. Fascinerande. Och så läste jag Mina hemligheter av Sophie Kinsella... som överträffade mina förväntningar faktiskt, den var charmig och rar. Nu började jag på Patrik Sjöbergs Det du inte såg på bussen från Hunnebo imorse och den är ju ont-i-magen-framkallande så att det förslår.

Det du inte såg på bussen från Hunnebo! DEN ska jag läsa när du har skrivit den ;)

Högtidsstund här, jag har precis fått andra delen av "Lockwood & co av Jonathan Stroud: "The Whispering Skull". Lite lägre tempo än i ettan "The Screaming Staircase", men mer "character growth" bland alla inblandade. Jag älskar redan Strouds Bartimaeus-serie, och den här nya serien är precis lika bra. Vadå ungdomsböcker? Jag har fyllt 57 och läser dem med stor behållning. (Fast klipphängaren i sista kapitlet av Skull var snudd på elak. Ska vi behöva våndas ett helt år för att få reda på mer!:devil::banghead::eek::rage:

Som någon kanske redan förstått är jag Discworldälskare av om inte första, så i alla fall andra rangen. Att bokpaketet innehöll nästa års Discworld Diary och Mrs Bradshaw's Handbook to Travelling Upon the Ankh-Morpord & Sto Plains Hygienic Railway gjorde min dag fullkomlig.:love::bump::laugh::bow:

jag läser Les Miserables.

Enbart 5 timmar och 50 min kvar :o och då är jag 70% igenom.

Bok nummer 50 på min lista av 100 klassiska böcker, så hoppas jag blir klar snart så jag kan fira att jag är halvvägs igenom :D

@yennork
Åh vilket inspirerande inlägg! Jag älskar också bartimaeus-serien men hade helt missat att Stroud skrivit fler böcker (jag är inte så uppdaterad). Så nu ska jag gå på biljakt på biblioteken i någon av alla kommuner där jag har bibliotekskort :D

Just nu läser jag Främlingens barn av Alan Hollinghurst. Tycker väldigt mycket om den än så länge.
Det är väl han med The line of beauty? Den var ruskigt bra tyckte jag.

Själv ligger jag i läge och väntar på nästa Lena Andersson. Har förbeställt och tror att den ska komma nästa vecka! Ester blir älskarinna ... :bump:

(I samma beställning finns The fault in our stars eftersom jag gav bort min svenska översättning till en god vän)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 751
· Visningar
85 386
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 167
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar