R
Raderad medlem 6459
Jag läser en chick-lit på spanska just nu, för att kunna släppa tankarna på mitt plugg på kvällarna, och HERREGUD vad jag lider med alla här i världen som kämpar med sin läsförståelse/språk. Alla nyanser i språket bara försvinner, kvar blir den torftiga stommen i boken typ. Min spanska är helt okej och jag hänger med och förstår och så men det blir ändå inte samma sak utan nyanser, utan att ha en känsla för vad författarens språk signalerar eller uttrycker. Det blir så platt liksom.
Boken heter i alla fall Mas guapa, imposible och är skriven av en italienska. Den är rätt intressant, handlar om en singeltjej i trettioårsåldern (har vi hört den förut) som väger 86 kg (äntligen en variation vad det gäller detta!) som man får följa. Jag har läst ett par kapitel bara men än så länge är den helt okej, språket är på en bra nivå för mig och jag hänger med bra.
Jag kämpar vidare!
Boken heter i alla fall Mas guapa, imposible och är skriven av en italienska. Den är rätt intressant, handlar om en singeltjej i trettioårsåldern (har vi hört den förut) som väger 86 kg (äntligen en variation vad det gäller detta!) som man får följa. Jag har läst ett par kapitel bara men än så länge är den helt okej, språket är på en bra nivå för mig och jag hänger med bra.
Jag kämpar vidare!