Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag sitter och bok-knarkar på bokrean nu. Gah en av mina få laster så är det bokrea-kataloger. Någon som har något tips på bok man måste inneha?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Min recension av Små citroner gula: Trevlig och lite småputtrig, väldigt förutsägbar handling men trevliga personer. Absolut lämplig för bussläsning.:)

Nu, ganska exakt fjorton månader efter att du skrev detta, har jag äntligen läst Små citroner gula! :D

Såg trailern på bio förra helgen och jag vet inte riktigt vad jag har trott att boken handlade om - frågan är om jag ens läste på baksidan när jag köpte den som nummer 4 i en sån däringa "köp 4 pocketböcker betala för 3" på en flygplats för många herrans år sedan - men blev lite lockad av trailern.

Anyway, jag läste den igår kväll och tyckte att den var helt okej - även om det gick rätt fort att lista ut ett par tre saker (vad som skulle hända med bästisen, vem Lola var, vem som skulle återvända, vilka som skulle sitta och hålla varann i händerna i slutet... du vet) så tyckte jag om den.

Dock inte nyttigt att sitta och läsa om så gudomlig mat mitt i natten, jag var tvungen att gå upp och äta lite camembert och Bavaria Blu mitt i alltihop för jag blev så hungrig :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag såg att Morgon i Jenin (Susan Abulhawa) och böckerna om Bricken (Vibeke Olsson) fanns på rean. De får högsta betyg av mig!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*KL*

Har nyss avslutat "80 grader från Varmvattnet" av Karin Alfredsson som ljudbok. Det var en författaruppläsning (vilket var "tyvärr" i det här fallet...) men den väckte ändå intresse för hennes andra böcker. Hoppas det är "proffsuppläsare" på dem!

Står i kö på biblioteket för den andra boken i hennes serie om Ellen Elg och i väntan på den har jag precis börjat lyssna på Mikael Niemis Fallvatten. Den handlar om vad som händer när den gigantiska Suorvadammen uppe vid Porjus brister efter en höst av extremt regnande.

Boken kom ut i höstas och som av en händelse (?) gick flera kommuner längs Luleälven i samma veva ut med uppdaterad krisinformation om hur vi ska evakuera om detta skulle ske! Det handlar om 6 MILJARDER kubikmeter vatten, alltså motsvarande 1/3 av hela Vänern - så det är verkligen inte "att leka med"... Vi som bor i Luleå - alltså längst bort från dammen - kommer att ha 24 timmar på oss att utrymma så det känns ju ändå ganska betryggande. Men sedan beräknas vågor på upp till 9 meter slå in över stan och förstöra all infrastruktur, så man får räkna med att det tar flera veckor innan man kan återvända hem igen.

Betydligt värre skulle det förståss vara för dem längre uppströms Luleälven - och det är deras situation Mikael Niemi skildrar i boken. Jag har inte hunnit särskilt långt i boken - men den är redan spännande!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl

Läste Patrik Sjöbergs självbiografi Det du inte såg. Delvis intressant, delvis ganska tjatig (hoppade över en del tävlingar...) och handlade bara delvis om Viljo Nousiainen. Boken var åtminstone 100 sidor för lång.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Har just läst ut Keplers Eldvittnet. Helt klart min favorit av Keplerböckerna! Ser fram mot nästa bok:).
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl

Saker min son behöver veta om världen av Fredrik Backman. Eller den är slut, var ju pyttekort :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*
Vi kom över havet av Julie Otsuka. Bra!

Det var den om "importfruar" till USA, eller?

I så fall lät den intressant när jag såg titeln.

Inte hunnit läsa på flera dagar pga vin- och delikatessmässa i fredags, åka och hämta nyinköpt häst och sedan hjälpa en kompis att träna en dressyrhäst följt av middag på lördagen, och igår ridkurs och sedan träna dressyrhästen och sedan lämna tillbaka en lånad bil och sedan in från stallet vid 21-tiden igår, så jag läser fortfarande Ishiguros "Never let me go" som är en surrealistisk berättelse men som vanligt med Ishiguro, välskriven.

Ska lägga upp Otsuka på en lista jag har över intressanta framtida böcker!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läste Hypnotisören och bestämde mig sedan för att aldrig mer läsa ngt av Kepler.:eek:

Samma här. Den var så ruskigt hajpad, tack vare att de höll sin identitet hemlig så länge. Och så var det bara spekulativ skit, kraftigt bristande logik och dåligt hantverk:(

Patrik Sjöberg - det jag tyckte var tröttsamt i den var hans attityd av Alla andra är dumma. Det kändes inte som om han någonsin mognat på den punkten.

Men det var intressant att ta del av friidrottsvärlden.

Är mitt i Rebecca - och den är otroligt bra! Gestaltningen är fantastisk, man är med i varenda scen. Hon skriver verkligen mycket bra. Snacka om en studie i självutplåning, när vi inte ens får veta huvudpersonens namn...
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Det har tyvärr uppstått en kris i mitt en-bok-i-veckan-projekt, men igår fick jag tid över på Centralen (se där fördelen med försenade pendeltåg!) och passade på att köpa Sara Lövestams Tillbaka till henne på Pocketshop.

Jag har bara läst några sidor och boken är tjock som en tegelsten, men den verkar mycket lovande.

Jag har förut läst Udda av samma författare, och så finns det en bok till men den verkade så tung av baksidestexten att döma att jag inte köpte den.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Tillbaka till henne får du komma tillbaka om (host). Har nosat på den flera gånger utan att hugga.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Den verkar jättebra! Mycket välskriven så här långt, och modig. Jag gillar modiga böcker, särskilt när de skrivs av kvinnor - ja, det är då man kan våga tro att det handlar om mod, inte hybris. Det modiga i det här fallet består i att hon vågar ta ut svängarna och referera hit och dit med fart och fläkt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Låter lovande. Jag har varit nyfiken på den - på henne - men så tror jag att någon lite sval recension fick mig att avstå. Jag tar lite för mycket intryck av recensioner ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 335
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp