Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har läst två deckare som jag tyckte om (och en hel del andra som var skit ...) Styckerskan från lilla Burma av Nesser ochh Offer åt Molok av Åsa Larsson. Suggestiva och mycket bra båda två och med ett vemod som jag uppskattar. Hörde den senare som ljudbok, författaruppläsning, och Åsa läste mycket bra och norrländska ska det ju vara.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Just nu läser jag själv "Me Before You" av Jo Jo Moyes. Köpte den under englandsresan förra veckan när jag var sugen på lite feelgood men ändå av hyfsad kvalitet. Hade aldrig hört talas om den men den var väldigt hypad så jag tänkte när de sålde "ta två betala för en" att OK då. Läste först ut en annan i samma genre innan jag blev sugen men nu är jag helt fast!

Boken handlar om en tjej som börjar jobba som assistent åt en dubbelsidigt förlamad man i en annan samhällsklass. Lite Pygmalion över det hela men det står det om i boken också så det är ursäktat och det är så underbar stämning i boken trots förutsägbarheten. Jag är helt fast. Det blir säkert film av den för nu är Moyes på promotionsresa i USA där den tagits emot med storm.

Nu har jag läst ut den och kan bara rekommendera den till er alla! Boken har dödshjälp som tema men är skriven med otrolig brittisk humor (så läs den gärna på engelska även om den finns översatt) och huvudpersonerna blir nästan som ens bästa vänner. Otroligt att kunna blanda detta viktiga tema med sådan känsla och humor och skrivet med flyt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Sheila O'Flanagan imponerade inte så mycket på mig. Förutsägbar, sådär som chicklit tenderar att vara. Men helt okej underhållning.

Nu läser jag Snabba cash, sist i Sverige gissar jag ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Sheila O'Flanagan imponerade inte så mycket på mig. Förutsägbar, sådär som chicklit tenderar att vara. Men helt okej underhållning.

Nu läser jag Snabba cash, sist i Sverige gissar jag ;)

Nej du är inte sist. Jag har inte läst Snabba Cash!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag lånade den för en evighet sen men tyckte inte alls om den så jag läste inte mer än två kapitel innan jag lämnade den. Bara snäppet mindre usel än filmen. Som jag såg 10 minuter av.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag har just last ut 'The Liar's Club' en memoar av Maria Karr. Brilliant! Hennes uppvaxt var minst sagt 'troubled' men allt utom tragisk ... Jag har formodligen haft boken over 10 ar, jag hittade den nar jag rensade huset i Saudi.:p
Jag har faktiskt en hel liten hog bortglomda bocker som jag hittade nar jag var i Saudi i January. Jag inte kan vanta pa att antligen lasa dem.:laugh:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL
Är det någon som har bra historiska romaner på lager? Älskar Conn Igguldens och Simon Scarrows böcker. Gillar främst romaner om romartiden eller medeltiden :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

knapplån

Just nu lyssnar jag på Hjorth Rosenfeldts "Lärjungen" på storytel. har nästan 2 timmar med bil till och från jobbet varje dag och har börjat älska storyteln:)

av Hjorth Rosenfeldts deckare har jag läst dem lite i fel ordning. Lärjungen är mellanboken som jag läser sist av 3.. men det funkar.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL
Är det någon som har bra historiska romaner på lager? Älskar Conn Igguldens och Simon Scarrows böcker. Gillar främst romaner om romartiden eller medeltiden :)

Elisabet Nemert kanske kan vara något? Lästa ljusets dotter i somras och ska själv hitta fler att läsa / lyssna på :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Just nu läser jag Harry Potter and the Order of the Phoenix som jag köpte på bokrean för 19 kr:D Har bara läst den på svenska innan så det är skoj. Tragglar lite då och då med Jonathan Strange & Mr Norrell.

På kö har jag: Harry Potter and the Half-Blood Prince, Revolt, Den femte systern, Det viskande barnet, Toffs bok, Jag är femton år och jag vill inte dö, Steget efter, Great expectations och Alla själars natt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kl

Jag måste ta tillbaka mitt tidigare uttalande om Vattenmelonen, den tog sig rätt bra faktiskt. Även om man alltid i såna här böcker önskar att huvudpersonen kunde tänka lite innan hon handlar :p

Just nu läser jag City of Bones, första delen i serien The Mortal Instruments. Har kommit ungefär halvvägs och gillar den jättemycket. Rekommenderas till er som gillar Young adult fantasy. :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL
Är det någon som har bra historiska romaner på lager? Älskar Conn Igguldens och Simon Scarrows böcker. Gillar främst romaner om romartiden eller medeltiden :)

Skälmarnas furste - Samuel Shellabarger. Du hittar den på antikvariat. Det utesluts inte av de som läst den att huvudpersonen ska vara Leonardo da Vinci. Fantastisk bok om Italiens alla småstater och furstarna där.

Läser du på engelska så har jag massor att rekommendera. Ta gärna en titt på Sharon Penman t.ex.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Även jag säger Diana Gabaldon, Elisabeth Nemert, Catharina INgelman-Sundberg och lägger till Ken Follett samt Elsi Rydsjö (även Simona Ahrnstedt om du gillar romance).

Just nu läser jag Lonesome Dove av Larry McMurtry.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kl

Jag måste ta tillbaka mitt tidigare uttalande om Vattenmelonen, den tog sig rätt bra faktiskt. Även om man alltid i såna här böcker önskar att huvudpersonen kunde tänka lite innan hon handlar :p

Jag håller så med dig! Det är konstigt att så många av huvudpersonerna i ffa chicklit inte verkar kunna använda huvudet och tänka efter innan, åtminstone någon gång ibland..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 331
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp