Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Är det någon som har bra historiska romaner på lager? Älskar Conn Igguldens och Simon Scarrows böcker. Gillar främst romaner om romartiden eller medeltiden![]()
Du har ju hela de 2 fantastiska serierna av Philippa Gregory, den ena börjar med " Den andra systern Boleyn" och den andra senare triologin börjar med Den vita drottningen.
kl
Har precis läst ut "Te mystery on Mercy Close" av Maryan keyes, och gillade den endelInte lika bra som hennes bästa, men inte heller dålig som "Oväntat besök på star street". Tror dock att Helen är min minst-favorit av systrarna walsh
![]()
Påbörjade ikväll "Jag vägrar dö nyfiken" av Babben Larsson och gillar den än så länge![]()
KL
Nu har jag flyttat min läsvärld från Grekland till Italien med hjälp av Silvia Avallones Stål. Min attläsa-hög är som vanligt för stor och Stål var jag så osugen på att om jag inte tar den nu så blir den aldrig läst.
Och så är den jättebra! Två trettonåriga tjejers liv i ett stekhett, skitigt höghusområde i Toscana. Fängslar faktiskt.
Jag gjorde ett fynd på loppis häromdagen - Femtio nyanser av honom. Var såklart tvungen att slå till och nog för att det var värt fem kronor att stilla min nyfikenhet, men läser ut den gör jag inte utan att FÅ betalt.
Den solklara fortsättningen på ovanstående var såklart...Bitterfittan! Började läsa om den igår kväll och är väl egentligen mer sugen på en puttrig deckare.
Tycker du att de är fantastiska? Det tycker inte jag, snarare tantsnusk förklätt i historia![]()
![]()
Åh, den hemliga historien är helt fantastiskt braJag läser om Den hemliga historien nu vid sidan av Hungerflickan. Kan vara min favoritroman, gud vad bra den är.
Visst är den vansinnigt bra!?! Jag hade lite trött läslust i höstas och bad en bibliotekarie om tips och hon satte Stål i mina händer. Så himla, himla bra. Väldigt tätt inpå och så beskriver den en värld med en kvinnosyn som fick mig att se svart. Särskilt som det inte känns långt från verklighetens Italien.
SR sänder den som följetong just nu, förresten.