Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

:rofl: Blir väldigt nyfiken på de där tidningarna :angel:

Jodu. En dam jag jobbade med köpte hela skörden varenda torsdag när de kom ut och vi läste dem högt för varann och skrattade så vi skrek. Alltså, det var många hemska historier också och det är ju inte kul, men de riktigt knäppa var som Jerry Springer i kubik.

Sedan ska jag tillstå att de allra flesta även hade väldigt bra recept, korsord, prisvärda mode- och skönhetstips, bok- musik och filmrecensioner och sådant också, och många av dem arbetar mycket med välgörenhetsorganisationer och gör en hel massa bra grejer, men just "real life stories" - för att inte tala om "Mitt bästa tips"-bitarna - kunde bli lite för mycket.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl
Fortfarande inne i Gone girl. Nu har hela historien tippat över och ändrat karaktär. Mycket bra skriven bok!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Låter bra, den ligger och väntar i min att läsa-hög. Jag har höga förväntningar efter hennes två tidigare som jag tycker är fantastiska.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag köper nog de andra efter att ha läst denna... jag blev invaggad i någonting och sedan ... whooom så kastades jag ur vaggan och nu vete farao hur det slutar. Åh vad jag gillar sådana berättare!:love:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag gillar ffa hennes personer. Huvudpersonerna i Dark places och, ännu mer, i Sharp objects är så jäkla bra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Hade lånat en van Lustbader av en kompis. Har aldrig läst någon förut och kommer inte att läsa någon mer. Rörigt, spretigt, ingen ordning på intrigen. Ointressanta personer.
Bestämde mig efter 100 sidor för att jag inte måste läsa hela boken bara för att jag påbörjat den.
Skräp.

Ska kasta mig över "Never let me go" av Kazuo Ishiguro nu, ska bli trevligt.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

kl


Sisådärja, Gone girl utläst - borde ha jobbat men kunde inte låta bli läsplattan... :D. Jag beställde genast Sharp objects. Ny läsning att se fram emot; borde kanske väntat med beställningen då jag MÅSTE jobba nu! Kindleplattan är livsfarlig; ett knapptryck och boken är nedladdad på en sekund. Tur att Amazon har rea!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Läste om Sylvia Plaths Glaskupan inatt. Klassiker. Älskar den fortfarande även om jag inte är den där sextonåriga angstiga wannabe-poeten nu som då ;)

Blev även klar med Emma Forrests Namedropper igår. Också en omläsning men som jag sagt tidigare läser jag om den med jämna mellanrum och tycker lika mycket om den varje gång.

Nu funderar jag på vad jag ska plocka upp ikväll - The Outsiders av Susan E Hinton - en favorit i min ungdom, Keith Richards självbiografi, Plaths dagböcker eller The Luminous Life of Lilly Afrodite.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läste om Sylvia Plaths Glaskupan inatt. Klassiker. Älskar den fortfarande även om jag inte är den där sextonåriga angstiga wannabe-poeten nu som då ;)

Oj, vad jag läste The Bell Jar i tonåren och som jag älskade varje ord! Nu var det ett tag sedan jag läste den; jag liksom drar mig lite för att glänta på dörren till all min pretentiösa tonårsdeppighet. Men det är antagligen värt det.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, den och Girl Interrupted läste jag också flitigt.

Hur har det gått med The Virgin Suicides förresten? Förlåt om jag har missat det :)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Läst ut Hela havet stormar. Enastående bra! Älskar Arne Dahl:love:

Börjat på Daphne du Mauriers Rebecca. Normalt är jag inte tillräckligt bra på engelska för att avgöra om en författare har ett bra språk eller inte - men i det här fallet tycker jag att ser det. Hon skriver ovanligt rytmiskt och första kapitlet där hon sätter den ödesmättade stämningen är mästerligt.

Men man ska inte köpa billigaste pocketutgivningen av klassiker, helt klart. De knör in alldeles för mycket text på sidorna - det sparar ju papper. Dessutom är trycket dåligt.

1B04300F-B143-46E9-A01C-1BC8E70D64B1-5938-000002F9254BCC08_zps000acd30.jpg
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Åh Rebecca är så braaaa!

Lustigt nog är min utgåva också störig i "formatet" - jag köpte den i New York och av någon anledning verkar det som om många amerikanska pocketutgåvor är väldigt "mjuka" i pärmen, det är liksom ingen styrsel i dem utan det känns lite som att läsa en tjock veckotidning eller katalog. Fast i Rebeccas fall gör det inte så mycket.

Har'u sett filmen?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Inte sedan jag blev vuxen! Men jag minns att mamma och jag såg den tillsammans. (Vi såg Forsythe-sagan också:D)

Som jag minns det tyckte vi att den var väldigt bra.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Inte sedan jag blev vuxen! Men jag minns att mamma och jag såg den tillsammans. (Vi såg Forsythe-sagan också:D)

Som jag minns det tyckte vi att den var väldigt bra.

Det är den... tonen i boken är helt perfekt speglad i filmen. Min första Hitchcock vill jag minnas, jag blev så imponerad.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nu glömde jag varför jag klev in i tråden från första början, blev så exalterad av Rebecca - och måste nu genast leta rätt på den i bokhyllan och läsa om den snarast!

Hur som helst, de senaste dagarna har jag läst två korta romaner av Slas - Knut K Selma Johansson med rätt att leva, och En vandring i solen (såg just att den filmatiserats, får beställa den på LOVEFiLM). Har läst Vem älskar Yngre Frej? av honom förut och tycker att den är hur rolig som helst, så jag hittade dessa i föräldrarnas bokhylla och plöjde dem rätt snabbt.

Roliga, träffsäkra och... vad ska man säga, jag levde ju inte själv då men tror att de speglar tiden då de är skrivna (1970 respektive 1976) väldigt väl. Språket är lite speciellt - t.ex saknas talstreck och ofta frågetecken - men det flyter på ändå.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 335
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 094
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp