Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Knapplån.

Snuffsan, mandalaki (och andra som också läst Cirkeln fast inte nämnt det de senaste sidorna):

En tjej som fyller tolv, är hon för ung för Cirkeln? Den står listad som "tonår" på bokus, därför jag funderar. Hon uppskattar fantasy men är inte frälst.

Vad tror ni? :)

Om hon är en van läsare tror jag absolut att hon skulle uppskatta den. Jag läste den som 25-åring med mycket höga förväntningar och blev lite besviken, men det är fortfarande en bra bok, framförallt för unga tonåringar. Jag önskar nästan att jag hade varit yngre själv för jag tror att jag hade blivit väldigt fascinerad då.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Jag läste den som myyyycket äldre och tyckte den var superbra, trots att jag inte gillar fantasy.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Jag läser för tillfället Stephen Frys första biografi: Moab was my washpot. Än så länge är den otroligt intressant och även om jag inte har kommit så långt alls är jag rätt säker på att den kommer fortsätta att vara intressant - Stephen Fry fascinerar mig och så skriver han väldigt bra i mitt tycke.

Ser mycket fram emot mitt jullov med den här boken :)

Tack för tipset! Jag gillar SF så den boken ska jag definitivt leta upp!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Gört! Och berätta vad du tyckte om den sen :) Jag har köpt The Fry Chronicles också, plus romanen The Liar, så så fort jag är klar med Moab was my washpot kommer jag gå på nästa :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Gört! Och berätta vad du tyckte om den sen :) Jag har köpt The Fry Chronicles också, plus romanen The Liar, så så fort jag är klar med Moab was my washpot kommer jag gå på nästa :D

Jag gillar The Liar, och också "The stars´ tennisballs".
Men jag är ju rätt såld på Fry som skådis också.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Grossmans bok står i min hylla och väntar på sin tur...
attans att det finns så många bra och intressanta böcker så det är svårt att hinna med alla.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Gört! Och berätta vad du tyckte om den sen :) Jag har köpt The Fry Chronicles också, plus romanen The Liar, så så fort jag är klar med Moab was my washpot kommer jag gå på nästa :D

The Hippopotamus är också bra!

Fnissade lite när jag läste Män som hatar kvinnor strax efter, trots att de är heeelt skilda genrer får jag säga att Larssons upplägg med "man som blir dömd för att ha uppfört sig illa och blir kallad till en gammal gubbe långt norrut för att skriva en biografi och lösa ett brott" kändes lite bekant... ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Knapplån.

Snuffsan, mandalaki (och andra som också läst Cirkeln fast inte nämnt det de senaste sidorna):

En tjej som fyller tolv, är hon för ung för Cirkeln? Den står listad som "tonår" på bokus, därför jag funderar. Hon uppskattar fantasy men är inte frälst.

Vad tror ni? :)

Jag gillade inte cirkeln så jag läste aldrig ut den. Jag tycker alltså att ingen ska slösa tid på den. Men det är mitt personliga tyckande.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Sträckläste Mörka platser igår. SÅ bra.

Nu läser jag Fjällgraven (Hjorth-Rosenfeldt).
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Dotter (15 år då hon läste den) tyckte inte alls om den. Kanske var hon för gammal?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Bredvid mig i soffan ligger nästa bok och väntar: Styckerskan från Lilla Burma av Håkan Nesser. Sista Barbarotti-deckaren. Gav den till maken i julklapp men har knyckt den..:D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Sträckläste Mörka platser igår. SÅ bra.

Ja, vad roligt! Jag visste att den skulle passa dig:laugh:

Jag har ju nyss läst hennes Sharp objects som jag nog tyckte var ännu bättre, även om mordgåtan egentligen inte var lika central där som i Dark places.

Och i början av januari när jag beställer Gardells tvåa ska jag ta Gillian Flynns Gone girl samtidigt, det är den tredje och senaste hon skrivit.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Aha. Jag är helt tagen av huvudpersonen i Sharp objects. Så jäkla intressant. Vilket iofs även Libby Day är.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Knapplån.

Snuffsan, mandalaki (och andra som också läst Cirkeln fast inte nämnt det de senaste sidorna):

En tjej som fyller tolv, är hon för ung för Cirkeln? Den står listad som "tonår" på bokus, därför jag funderar. Hon uppskattar fantasy men är inte frälst.

Vad tror ni? :)

Jag har läst både Cirkeln och Eld. Tror nog att de skulle passa en tolvåring även om det kanske är på gränsen till för ung.

Själv tycker jag att dessa böckerna lider av ett kraftigt amerikakomplex där författarna helst av alt vill skriva manus till nästa Twilight. Tyckte dom var sådär även om de har sina spännande moment.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Läser "Lila Hibiskus" av Chimamanda Ngozi Adiche för tillfället. Tyckte den var lite seg i början men har kommit in i den mer nu. På det stora hela en ganska platt bok där det inte händer så mycket, men ändå lyckas den fånga mig och få mig att vilja läsa mer. Inte ens språket är något jättefantastiskt, så jag vet egentligen inte vad det är som håller fast mig. Märkligt det där...

Härnäst ska jag läsa "A Tiny Bit Marvellous" av Dawn French hade jag tänkt, har hört att den ska vara hemskt rolig och jag känner för något underhållande och uppiggande såhär i tentatider! ;)
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, den är en av böckerna som står oläst i hyllan. Jag bör ju också, i egenskap av svensklärare på högstadiet, läsa mycket ungdomsböcker för att hänga med.

Vet inte riktigt hur Hungerspelen egentligen är listade. Men de böckerna är helt suveräna och jag misstänker att de är räknade som ungdomsböcker. Helt klart det bästa jag läst i år! Det är ett mkt bra personporträtt av huvudpersonen och som sociologistudent är det mycket intressant med mekanismer kring revolution och krig. Rekomenderar dom varmt!
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Och jag tyckte att Cirkeln var - ursvensk. Väl skildrade tonårstjejer i vårt samhälle, i en lättigenkännlig svensk vardag. Det var behållningen för mig.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Och jag tyckte att Cirkeln var - ursvensk. Väl skildrade tonårstjejer i vårt samhälle, i en lättigenkännlig svensk vardag. Det var behållningen för mig.

Tja, jag vet inte. Jag läser mest amerikansk skönlitteratur och en del i samma genre och uppfattade att författarna till Cirkeln flera gånger verkligen direktöversatta typiska amerikanska uttryck. Typ "bryt ett ben" osv. Vet inte om det kanske beror på hur den faktiskt är skriven eller för att jag sällan läser på svenska. Det kanske är så i många svenska böcker? Kände inte heller igen mig i den vardagen som målades upp. Tyckte snarare att den vardag som speglas i böckerna kändes mycket konstruerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 345
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 681
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp