Vad läser du just nu? - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kl*
Började läsa igen för några veckor sen efter ett längre uppehåll av icke-läsande.
Läste ut Vampirie Daires böckerna igår.Väldigt bra men väldigt olik serien som gått på tvn.
Just nu håller jag på att läsa Yngwie Malmsten biografin.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har inte läst Moa på många år men hon är långt ifrån boring!

Men jag förstår dig, är du ute efter något lättsamt så är hon kanske inte klockren. Jag köpte nyligen Hungerspelen, tänkte ta den som lättsam så småningom:D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Nä, hon är nog inte boring egentligen, men det var helt fel nivå.

Eftersom jag inte har slutat köpa böcker bara för att jag har slutat läsa dem så finns det rätt mycket att ta tag i över julledigheten iaf. Kanske lite ungdomsböcker till att börja med?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Har inte läst Moa på många år men hon är långt ifrån boring!

Men jag förstår dig, är du ute efter något lättsamt så är hon kanske inte klockren. Jag köpte nyligen Hungerspelen, tänkte ta den som lättsam så småningom:D

Jag gillar Moa, men man måste vara på rätt humör. Lite som med Jane Austen kan jag tycka, det är ingenting man bara plockar upp, man måste vara i rätt sinnesstämning för att uppskatta dem.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Någon som har hunnit läsa nyutkomna Gubbe och katt: en kärlekshistoria, av Nils Uddenberg?

Vad tyckte ni i så fall?
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Ja, den är en av böckerna som står oläst i hyllan. Jag bör ju också, i egenskap av svensklärare på högstadiet, läsa mycket ungdomsböcker för att hänga med.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

KL

Jag har precis läst ut Caitlin Morans "How to be a woman", som jag tyckte var mycket läsvärd. Både ett blivande feministiskt standardverk och en jävligt rolig bok. Särskilt under första halvan skrattade jag så jag grät flera gånger.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Kanske lite ungdomsböcker till att börja med?

Jag älskar ungdomsböcker! Och de är ju ännu bättre nu när man är vuxen :)

Läser om Britta och Silver-böckerna då och då och älskar Lotta-böckerna av Merri Vik.

En av mina favoritböcker är Kerstin och jag av Astrid Lindgren, tycker att den är strålande. Och på tal om Lindgren så är ju Barbro Lindgrens Jättehemligt-serie helt fantastisk. Och på tal om Barbro Lindgren så får jag dra upp en barnbok också, eller två egentligen, Loranga, Masarin och Dartanjang och Loranga, Loranga.

Och på tal om barnböcker så tycker jag att alla ska läsa Boken om Morfar Prosten av Eva Bexell och gapskratta lite grann.

Men nu ska jag sluta med mitt "på tal om" och låta alla läsa det de vill :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

*kl*

Jag läser nu Drömhjärta av Cecilia Samartin. Tycker väldigt mycket om den! Jag var på Kuba för några år sen och tycker det är intressant att få veta mer om varför det ser ut som det gör där idag.

Jag trodde för övrigt att jag hade tappat läslusten helt eftersom den förra boken jag läste - En osynlig av Pontus Ljunghill - tog en evighet att bli klar med. Men det var nog så enkelt att det var en himla tråkig bok bara, för med Drömhjärta går det undan i ett helt annat tempo :laugh:
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Åh, den finns inläst av Margareta Krook. Fullständigt underbar!

Åh, den måste jag beställa på biblioteket, helt fantastisk och Maggan Krook kan ju knappast göra den sämre :D

Det är verkligen en av de roligaste böcker jag vet. Jag skrattar så att jag nästan kvävs när jag läser den, när bålgetingen har flugit in i linneskåpet, när de är på stranden och när Anton nästan "vevar av sig" fingret i konservöppnaren... för att inte tala om när de äter middag på Borgholms Stadshotell.
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Åh, den finns inläst av Margareta Krook. Fullständigt underbar!

Den har jag på CD, har lyssnat på den så många gånger under min uppväxt. Helt underbar!

"Jag vill ha smaaaaaaaal korv!!" :rofl:

Anna: Loranga-böckerna är också fullkomligt fantastiska! Jag har fortfarande böckerna ståendes i bokhyllan och skulle inte tveka att ta fram dem :D
 
Sv: Vad läser du just nu? - del 2

Anna: Loranga-böckerna är också fullkomligt fantastiska! Jag har fortfarande böckerna ståendes i bokhyllan och skulle inte tveka att ta fram dem :D

Visst är de? Jag skrattade så att jag höll på att gå åt när jag läste dem sist, så vansinnigt mycket knäppa grejer. När de bygger bassäng i ladan, och att Loranga alltid springer runt i badrock och med en tehuva på skallen, och att Dartjangs farfar (eller är det pappa?) bor i en gammal tall, jag vet inte om jag är otroligt barnslig men jag tycker att det är så himla roligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
15 347
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
32
· Visningar
3 684
Senast: SiZo
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp