Vad krävs för sterilisering?

Fast sen kommer det ju till åtskilliga fler kostnader. Om jag tex kollar på Sophiahemmet så ligger kostnaderna på tex;

IVF 39 000 per försök
Insemination från make/ partner 7 500
Insemination från donator 20 000

Så det är inte konstigt att man säger att man inte har råd. Det behövs ju också ofta flera försök.
Ja alltså jag vet. Jag har nog lagt närmare 200 000 nu.

Men om problemet är att mannen inte fixar att ha sex så är ju ivf inte alls första alternativet, utan mer troligt insemination. Och så himla dyrt är det inte. Att man inte har råd med massor av ivf eller donationer fattar jag absolut, men några tusenlappar får man nog ihopskrapat. Jag uppfattar ts som att mannen inte riktigt vill försöka, så då är ju problemet något helt annat.

Senast ändrad:
När jag pratar om orättvisa och uppfylla kriterier tänker jag på mig och sambon - som varit ett par i 7 år (6 år när vi sökte hjälp) men inte ens fick utredning då vi inte är skrivna ihop. Det är nämligen ett krav. Och såna krav påverkar ju inte möjligheten att bli gravid på samma sätt som tex grav övervikt gör.

Utredning tycker jag dock alla bör få.
Ja det är ju jättefjantigt och en byråkratisk miss. Men nu kan väl ensamstående få göra IVF så det borde väl vara utrett nu, kan man hoppas.

Ja det är ju jättefjantigt och en byråkratisk miss. Men nu kan väl ensamstående få göra IVF så det borde väl vara utrett nu, kan man hoppas.

Nja, som ensamstående måste man lämna intyg på att man är ensam skriven på sitt boende. Så det där med folkbokföringen verkar viktigt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 992
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 192
Senast: Enya
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
10 142
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama