Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har flyttat hasten till ett nytt stall idag. Det ar inte lika valstadat och "fint" som det forra stallet, men jag upplever de som ar dar, framfor allt agaren, som arliga och rakt pa sak. Nar jag kom pa de pa forsta stallet att ljuga om hur mycket hasten var ute kunde han inte vara kvar langre. Det kanns i alla fall mycket battre an det andra stallet. :)

Nu haller jag pa att bota en ond hals med vin. Gott vin. Ett andra glas. Jag kanner redan hur det onda slapper. :p

Känner mig arg ända sen jag vaknade av grannens hundkräk 06.20 när denna visste att jag hade som plan att sova ut för att kurera mig :arghh:

Dricker kaffe i föräldrarnas extrasäng, idag blir det hemfärd mot Malmö igen. Har just kommit ihåg att jag har en gryta med grönkålssoppa i kylen hemma. Där den stått en vecka...Lär lukta fräscht och bli kul att diska :yuck:

Nu ska du inte vara deppig för att vi är bättre pyromaner än dig :p
Nja nja nja nja,,,,,,,,,,
200.gif

Jag har flyttat hasten till ett nytt stall idag. Det ar inte lika valstadat och "fint" som det forra stallet, men jag upplever de som ar dar, framfor allt agaren, som arliga och rakt pa sak. Nar jag kom pa de pa forsta stallet att ljuga om hur mycket hasten var ute kunde han inte vara kvar langre. Det kanns i alla fall mycket battre an det andra stallet. :)

Nu haller jag pa att bota en ond hals med vin. Gott vin. Ett andra glas. Jag kanner redan hur det onda slapper. :p
Hästen bryr sig inte ett skit i hur välstädat det är, däremot bryr den sig jättemycket om stämningen i stallet. Jag vet en häst som flyttades från ett slitet kostall där den bodde granne med tjuren till en "fin" anläggning, den höll på att riva boxen och hatade alla och då var det världens snällaste häst. Den fick flytta tillbaks till kostallet och blev sitt gamla lugna trygga jag igen och fortsatte busa ihop med tjuren och blev över 30 år gammal. :)

Vin är bra mot halsont men det måste vara rejäla mängder. :D

Strax dax att åka och se om jag kan få fart på en foderblandningsstation som inte "sakkunniga med behörighet" får fart på. Blir väl som vanligt, 10 minuters felsökning, 2 minuter att flytta ett par tåtar i en plint, en timme kafferast och allmän planering inför framtiden då jag är böndernas "bollplank" och sen krama på kossorna. :love:

Är så trött så jag vet inte vad, lite småförkyld och med vobblande tvåtonstinnitus när jag ligger ner :crazy:
Behöver få tag på hovslagaren och sen hade jag fått svar på ett mail om ev arbetsträningsplats (sjukskriven pga utmattning) och de hade svarat en söndag och vill ringa mig.. Vadddå dåliga vibbar från en personalansvarig som försöker få tag på en en söndag mitt i julhelgerna O_o Jobbigt nog med telefon..

Rastat hunden, ätit frukost, grejat lite.
Nu vilar jag för magen är ras, men ska snart ut och ta resten av veden.
Hade lite andra planer för dagen egentligen men vi får se.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 519
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 290
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 247
Senast: Kruma
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka