Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så trött så jag vet inte vad, lite småförkyld och med vobblande tvåtonstinnitus när jag ligger ner :crazy:
Behöver få tag på hovslagaren och sen hade jag fått svar på ett mail om ev arbetsträningsplats (sjukskriven pga utmattning) och de hade svarat en söndag och vill ringa mig.. Vadddå dåliga vibbar från en personalansvarig som försöker få tag på en en söndag mitt i julhelgerna O_o Jobbigt nog med telefon..
Undrar varför?
Behöver de vikarier?
Arbetsträning är ju inte att gå in som vikarie..

Den här va rolig :rofl::rofl::rofl:

10336744_1722787781276599_3054106787259789249_n.jpg

Plötsligt tappade jag all lust att gå till stallet, ville va där själv, men nu såg jag att en jag inte drar jämnt med hade kommit. Så får väl vänta till i eftermiddag istället då... jäkla skit. :(

Undrar varför?
Behöver de vikarier?
Arbetsträning är ju inte att gå in som vikarie..
Är "kontorsjobb" det gäller, så det är nog inte det. Snarare säger det en del om kulturen på arbetsplatsen att man gör sånt en söndag. Och är det personalansvarig dessutom..

Går in på dag fem av snor, sömnbrist och ämlighet. Inte frisk nog för att orka nåt, inte sjuk nog för sjukskrivning. Och katterna bara röjer. Herregud vad dom röjer.

Vad ska det vara bra för (mot)?

Enda användningen jag känner till för älggräs är att stoppa den i sprit och göra snaps :D
Hahaha så roligt har jag inte här hemma kan jag lova :D Men det funkar bättre än allt annat jag provat både i ört och medicinväg just nu :idea:

Jag orkar inte skriva om så jag kopierar lite här:

Älggräs innehåller stora mängder glykosider som omvandlas till salicylämnen i kroppen. Älggräs ger därför naturlig smärtlindring vid huvudvärk vid förkylning och influensa. Älggräs lindrar även ledvärk och muskelsmärtor samt hämmar inflammationer

Älggräs innehåller hög halt av quercetin som är en flavonoid vars egenskap hämmar inflammationer i kroppen. Den är antibakteriell och bidrar till läkning vid problem med inflammation i mage- och tarmsystem. Älggräsets verksamma växtämnen ger stöd till kroppen vid förkylningar och influensa, just för de antibakteriella och inflammationshämmande egenskaperna.

Högt innehåll av slemämnen i älggräs ger skydd till slemhinnorna i kroppen. Slemämnen skapar skyddande hinna och kan lindra vid bland annat magsår.

Älggräset dämpar smärta vid huvudvärk, ledvärk och muskelsmärtor tack vare sitt innehåll av en glykosid som omvandlas till salicylämnen i kroppen. Om du tar några blommor från älggräs och klämmer mellan fingrarna kommer du lukta den tydliga "magnecyldoften". Ännu tydligare blir det om du smakar på blommorna och förstår då att framför dig har du en levande värktablett!

Namnet Aspirin härstammar från älggräsets gamla latinska namn Spiraea ulmaria. Älggräset kallas även för älgört och har de bästa egenskaperna som färsk. För att behålla älgörtens verksamma ämnen kan man göra tintur på blommorna, att ta fram vid behov under resten av året.

Jösses!
Skrev ju till tillverkaren och berättade om skottkärrans pajade hjul. Mest som feedback eftersom jag antar att det är bra för dem att veta. Reklamationer sköter jag normalt med återförsäljare.
De ville veta vilken kärra och jag svarade. Nu vill de ha min adress och skickar ett nytt hjul!
Wow!

Har rensat lite i "viktiga papper"-tidningshållaren, i samband med att jag skulle hitta försäkringspapper till en försäkring jag ska säga upp. Blev lite som jag kunde kasta iaf.

Och så, då ska jag ha avslutat försäkringen. Fick frågan "varför vill du avluta den?" Eh, mitt svar: när jag anmälde skada hos er när jag ramlat av hästen fick jag inte ut nått på försäkringen, men fick det hos en annan. Jag behövde göra illa mig mer hos er för att få nått... :meh: Tydligen var inte hjärnskakning, pajat knä, förstörd hjälm, ridbyxor osv tillräckligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 519
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 290
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 248
Senast: Kruma
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka