Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu har jag fått av min HV som har hemma men vad jag kan se finns det även på örtagården salsta men då som älgört men det ska vara samma sak.
Ska se om jag hittar på det. Lät intressant. Har ju en mage som inte alls mår bra stundtals, och en del ont i kroppen Undviker helst tabletter så om naturläkemedel skulle funka något sånär hade det vart trevligt.

Har rensat lite i "viktiga papper"-tidningshållaren, i samband med att jag skulle hitta försäkringspapper till en försäkring jag ska säga upp. Blev lite som jag kunde kasta iaf.

Och så, då ska jag ha avslutat försäkringen. Fick frågan "varför vill du avluta den?" Eh, mitt svar: när jag anmälde skada hos er när jag ramlat av hästen fick jag inte ut nått på försäkringen, men fick det hos en annan. Jag behövde göra illa mig mer hos er för att få nått... :meh: Tydligen var inte hjärnskakning, pajat knä, förstörd hjälm, ridbyxor osv tillräckligt...

Får jag fråga vilket försäkringsbolag? När jag trampade snett fick jag 2000 av Folksam..

Får jag fråga vilket försäkringsbolag? När jag trampade snett fick jag 2000 av Folksam..
ACE försäkringar :meh: Har också goda erfarenheter av Folksam, fick ut pengar för hjärnskakning och hjälm tidigare vid avramling (eh ja, jag har något kass balans ibland :angel::o), var då medförsäkrad med exet hos Folksam. Har funderingar på att skaffa försäkring där, just eftersom det har gått bra tidigare utan knussel.

ACE försäkringar :meh: Har också goda erfarenheter av Folksam, fick ut pengar för hjärnskakning och hjälm tidigare vid avramling (eh ja, jag har något kass balans ibland :angel::o), var då medförsäkrad med exet hos Folksam. Har funderingar på att skaffa försäkring där, just eftersom det har gått bra tidigare utan knussel.

Jag har allt (gård, bil, släp, häst, katter, mig själv osv) i Folksam. Bra rabatter och de har aldrig bråkat om betalning oavsett vad det gäller. Rekommenderas!

Hittade Hachiko på tv:n så nu sitter jag här med tårarna rinnande! Vilken underbar film och underbar hund :heart

Jag har allt (gård, bil, släp, häst, katter, mig själv osv) i Folksam. Bra rabatter och de har aldrig bråkat om betalning oavsett vad det gäller. Rekommenderas!
jag har lägenhet och bil (och mig själv) hos Länsförsäkringarna då jag har dom som bank också. Dock var dom också snåla när man skadar sig. Ska nog kolla upp Folksam lite mer för allt kanske. Har nyss gått med i Unionen så har ju försäkring via dom med, men erkänner att jag har dålig koll på vad jag får hos "alla" bolag :o

Ska se om jag hittar på det. Lät intressant. Har ju en mage som inte alls mår bra stundtals, och en del ont i kroppen Undviker helst tabletter så om naturläkemedel skulle funka något sånär hade det vart trevligt.
Man kan ju alltid testa. Jag svarar ofta bättre på naturliga medel än med mediciner.

jag har lägenhet och bil (och mig själv) hos Länsförsäkringarna då jag har dom som bank också. Dock var dom också snåla när man skadar sig. Ska nog kolla upp Folksam lite mer för allt kanske. Har nyss gått med i Unionen så har ju försäkring via dom med, men erkänner att jag har dålig koll på vad jag får hos "alla" bolag :o

Jag hade bilen i länsförsäkringar när den gav upp. De var sjukt snåla och undanhöll information om vad jag hade för alternativ. Avslutade den direkt och tog Folksam istället. Min syster däremot är jättenöjd med Länsförsäkringar så jag kan bara prata för mig själv ;)

Blä, varför ska det finnas en person i stallet som man känner att när den är där får man ångest och vill inte åka dit... jag gillar det inte, vet inte ens vart jag ska ta vägen. Har försökt vara trevlig och säga hej men personen "ser mig inte" och är de andra tjejerna i stallet där så får de uppmärksamheten och personen pratar till dom, men inte till mig. Tittar knappt på mig och väldigt undvikande... tycker det är jobbigt. De andra i stallet är toppen, men det är inte roligt när den personen är där och är så undvikande. Har försökt ignorera det, men då får jag höra det senare och det känns inte bra, men snart börjar arbetsveckorna som vanligt igen och då kan jag vara i stallet när den personen inte är där.

Jag luktar ko,,,,,,,:o

Råkade dessutom kliva in i fel box och hamnade hos avelstjuren,,,,,,,,som är gigantisk :eek: men jättesnäll :love: och stångades bara liiiite :p när jag slutade klia honom uppe i hornkronan där man INTE ska klia nötter enligt "dom som vet bäst". :D Djur är iallafall ärliga och "säger" vad dom tycker direkt utan några som helst krusiduller. :)

Hoppas du har hittat den nu :)

Själv har jag hunnit varit till stallet och ridit :) för i kväll tänkte jag överger igen ;)
uj uj uj, med andra ord du ska ut på äventyr
jk.gif

Idag fick jag höra att "jag vill ha sex med dig för att du är vacker när du är naken", av en kille som vi bestämt att vi inte ska ha sex längre....som sen även tillägger något i stil med att vi inte ska det i alla fall.... jag fattar nada just nu.

Jag hade Folksam när det blev inbrott i stallet ( använde hemförsäkringen som jag har automatiskt genom jobbet. ) Men ångrade det då den handläggaren var en bröltrut och vägrade ge nån ersättning först. Jag fick överklaga och förtydliga att dörren var låst, då först blev det godkänt:grin:
Fick ersättning för min Startrekk sadel, visserligen köpt begagnad, men ändå den dyraste sadel jag nånsin ägt.
Syrran fick godkänt direkt av sitt bolag.
Jag har Länsförsäkringar i hus, bil och häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 519
Senast: Mineur
·
Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 290
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 april så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara avslutad... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 248
Senast: Kruma
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Tillbaka