Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
@tanten

Vet inte hur många stallkärror som gummihjulen efter en kort tid har pajat. Hade en med två hjul och tänkte det skulle vara stabilt och bra när man kör ner hösilage i den ner till hagen. Inte. Hela hjulet är uppslitet på ena sidan.
Senaste kärran är en enkelkärra med ett punkteringsfritt hjul. Hoppas den ska hålla mer än en säsong.

Sådärja.
Det var den julledigheten det.

Ska strax lägga mig. Samma tid som övriga juldagar men med skillnaden att jag inte kan sova tills jag vaknar utan har ringsignalen inställd på 06.00.

Tackar makterna för att det bara är tredagarsvecka. Jag behöver sova mer. :(

Suckar lite åt klädaffären som visserligen hade rea på jättemjuka och fina fleecetröjor, men där damstorlekarna var i rosa, rött och babyfärger (jag gillar inget av det). På herrsidan var färgerna bättre, men minsta storleken var small, vilket var för stort för mig. Jag vill ha en mysig, billig fleecetröja ju! (Ok om de dyrare fleecetröjorna var mer miljövänliga, tillverkade av personer med bättre arbetsvillkor osv, men i de butiker jag tittade i så känner jag mig säker på att enda skillnaden är hur mycket pengar butikschefen eller liknande får...)

Jag vill och behöver möblera om hemma...frågan är om jag orkar...eller om jag ska krypa under täcket och dö lite till...

Håller just nu på att sprängas pga för stort intag av pizza och vin.
Behöver packa inför att resa norrut över nyår men skjuter det framför mig i vanlig ordning. Kaozzz...

Fråga: Har ett viktigt möte imorgon med både en läkare och min psykiatriker. Har redan behövt boka om en gång på grund av jobb. Frågade min chef som sa att hon inte tänker lägga om schemat men att jag kan fråga om någon annan kan ta mitt pass. Frågade en kollega som sa att hen kunde jobba. Nu skickar samma kollega att hen har blivit sjuk och inte kan jobba imorgon. Men jag kan ju inte heller. Är det verkligen mitt ansvar att lösa detta när jag faktiskt inte längre skulle jobbat imorgon? Känner bara för att gråta och stoppa huvudet i sanden och låtsas som att jag sover och inte fått hennes SMS.

Fastnade i målarboken. Men nu måste jag ta och sova! Imorgon blir det att göra lite små ärenden på affären, köpa trisslotter, lösa in bingolott och köpa chips. Ska åka till min pappa i Norge över nyår, och har fått önskan om att ta med grillchips om jag kan, det finns tydligen inte vanliga hederliga grillchips där, och andra smaker kostar typ 35 norska (dom glömde köpa när dom var i Sverige sist).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
83 84 85
Svar
1 684
· Visningar
51 755
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 114
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
3 733
Senast: doppler
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
351
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka