Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit ostbågar till frukost och har precis gjort ordning chokladmousse :o
Va ska ni alla göra på nyår?
Själv blir de det gamla vanliga, sitta inne med hundarna och spela bingolotto

Jag börjar jobba kl sju på nyårsdagsmorgonen (har åtta mil till jobbet) och innan det ska hästarna ut. Tror jag sover gott när klockan slår tolv ;)

Lackade ur på skottkärrans gummihjul och skrev ett (vänligt) mail till Hörby bruk om kärran.

Har man köpt en skottkärra som ska tåla att man kör murbruk, sten och tyngre uppdrag med den så ska inte två luftgummihjul behöva gå åt på halvannat år. Förra däcket var totalt krackelerat i gummit efter ett år. På det här däcket hade innerslangen lossnat från luftnippeln. Tålde tydligen inte att köras i minusgrader igår....

Bah, det var jobbigt att gå promenad med pållan. Vi pulsade lite i snön, som nu förvandlats till tung blötsnö, så mina vader värker nu. Var nog ett smart drag att inte rida idag, tror vi fick motion nog av vår lilla promenad. :p

Skulle packa in mer ved men ryggen Värker trots smärtstillande så får ta det imorgon .
Sista dagarna med dotra nu så får umgås med henne lite.
Sen vet man inte när det blir.

Precis kommit hem efter en vecka hos mamma. Mysigt att umgås med mamma och systrar men bråken mellan mamma och hennes man kunde man ju varit utan :( Förstår inte varför de håller ihop fortfarande. Blir bara så ledsen.

Nu skönt att komma hem till sitt eget igen, blev välkomnad av katten :love: Tänt en brasa och ätit lite mat.

Angående nyår så blir jag nog hemma själv med katten, vi kan nog ha det mysigt ihop :D

Just nu väntar jag på att sambon ska komma hem för att vi sen ska åka till mina föräldrar och äta middag. Jag orkar inte ställa in nya vinglasen i glas-skåpet - för det krävs ett femtonspel jag inte mäktar med just nu

Kommit hem från dressyrträningen med lilla bruna. Sammanfattningen av det är att det är svårt att rida. Älskar honom för att han försöker fast piloten inte alltid gör rätt. Nu ska jag duscha och fixa till mig för att åka på knytas med mina gamla stallvänner. Ser fram emot att träffa alla :)

Fryser ihjäl snart. Borde göra mat men de är trist. Ska tvätta sen också. Och laga mina byxor för de har spruckit :p

Börjar äntligen tina upp efter en helt underbar förmiddag i skogen med inte bara min huligan utan även en till wachtel! :D Superfina drev av våran, det enda jag såg var en älgko med kalv, kalven var visserligen lovlig men jag hade hagelbössan... :meh: Som den enda av alla passkyttar, men det var mig de gick förbi... Jag hade typ 50 meter på kalven... :D

Ett rådjur skjutet från vårat håll och en gris och ett rådjur skjutet av grannlaget som var ute samtidigt, bra när hunden kan jaga åt två jaktlag samtidigt! :D Sen såg vi ytterligare typ 10 rådjur när vi började packa in i bilarna! :rofl:
Nyss mötte jag "The wild hogs gang" på vägen från grannen, vi snackade lite (ja dom nöffar tillbaks) och sen gick vi vidare var och en åt sitt håll. Jag fattar bara inte varför folk är så rädda för vildsvin, dom attackerar inte utan anledning, har man hund däremot så kan dom tycka att den är anledningen.

Vi har mötts så ofta under dom år dom bott här omkring så dom vet vem jag är, hur jag låter och var jag bor, dessutom vet dom att jag är totalt ofarlig och snäll, så snäll så suggorna inte bryr sig ett skit när jag kliver rätt genom gänget som brukar vara på båda sidor om stigen.:)

Har ätit ostbågar till frukost och har precis gjort ordning chokladmousse :o
Va ska ni alla göra på nyår?
Själv blir de det gamla vanliga, sitta inne med hundarna och spela bingolotto
Jag ska umgås med bönder, mina gamla grannar från förra stället ville träffa mig och då blir det ett helt gäng där och DÅ ska vi diskutera mjölkning, avel, traktorer, skogsmaskiner och allt annat som har med lantbruk att göra, samt reta varann lite lagom för det skit vi alla har och försökt förtränga eller gömma undan. :angel: :D

Väntar på att sportbh'n ska torka en smula så jag får av den och kan ställa mig i duschen.

Svettens dag är här, var lika bra att köra på tills de svettiga uppgifterna var klara, dvs snöröjning x2 med stallborste, dvs sopat (orkade inte plocka fram skyffeln från jobbigt viloställe) plus dammsugning.

Känner mig bara liiiiiite ofräsch :down:
Äh knäpp upp den och ställ dig i duschen och låt den "rinna av" så blir den sköljd samtidigt. :idea:
Om det regnat och jag varit ute på en löprunda så brukar jag slänga av mig tröjan och knäppa upp dom fuktiga och svettiga tightsen och ställa mig i duschen med dom på, då hasar dom ner så snällt och är bara att kliva ur, vrida ur och hänga på tork eller slänga in i tvättmaskinen om dom är använda flera gånger innan. :)
Jag fick tipset att bara skölja dom och hänga upp av en jag känner som håller på med sk. "tekniska" textilier för då håller dom mycket längre än om man maskintvättar dom efter varje gång och dom blir lika rena för svett och hudavlagringar mm. fastnar inte utan rinner bara av. :up:

Nyss mötte jag "The wild hogs gang" på vägen från grannen, vi snackade lite (ja dom nöffar tillbaks) och sen gick vi vidare var och en åt sitt håll. Jag fattar bara inte varför folk är så rädda för vildsvin, dom attackerar inte utan anledning, har man hund däremot så kan dom tycka att den är anledningen.

Vi har mötts så ofta under dom år dom bott här omkring så dom vet vem jag är, hur jag låter och var jag bor, dessutom vet dom att jag är totalt ofarlig och snäll, så snäll så suggorna inte bryr sig ett skit när jag kliver rätt genom gänget som brukar vara på båda sidor om stigen.:)
Jag är inte ett dugg rädd för vildsvin på egen hand men det är mindre roligt på jakt med hunden och jag bara har hagelbössa... ;) Då vill jag hellre att det kommer rådjur! :D

Lackade ur på skottkärrans gummihjul och skrev ett (vänligt) mail till Hörby bruk om kärran.

Har man köpt en skottkärra som ska tåla att man kör murbruk, sten och tyngre uppdrag med den så ska inte två luftgummihjul behöva gå åt på halvannat år. Förra däcket var totalt krackelerat i gummit efter ett år. På det här däcket hade innerslangen lossnat från luftnippeln. Tålde tydligen inte att köras i minusgrader igår....
Problemet är att det dels blandats i för mycket plast i däcken, PAH-oljorna förbjudits och ersatts av syntetiska mjukgörare och så ska skiten ju också vara "miljövänligt". :cool:
ALLA däck är :turd: numera om dom inte är tillverkade i nåt land där ingen kan stava till "EU" eller "miljö". :mad:

Jag är inte ett dugg rädd för vildsvin på egen hand men det är mindre roligt på jakt med hunden och jag bara har hagelbössa... ;) Då vill jag hellre att det kommer rådjur! :D
Nej vildsvin och hund är inte alls nån bra kombo för då kan det gå riktigt illa, fast på vissa håll har dom kul med varann istället.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
82 83 84
Svar
1 670
· Visningar
51 472
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 111
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
3 690
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka