Vad i hela friden gör vi? (Del XII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snackade med en killkompis i luren och bara nämde som hastigast något om att kissa stående som tjej, trodde först inte han hade hört men sen hördes ett asgarv i luren.
Själv tycker jag det verkar praktiskt. :p

Ligger i sängen och nyser.
Och är lite deppig över det allmänna resursslöseriet jag ser.
Ska nog dammsuga lite istället

Börjar äntligen tina upp efter en helt underbar förmiddag i skogen med inte bara min huligan utan även en till wachtel! :D Superfina drev av våran, det enda jag såg var en älgko med kalv, kalven var visserligen lovlig men jag hade hagelbössan... :meh: Som den enda av alla passkyttar, men det var mig de gick förbi... Jag hade typ 50 meter på kalven... :D

Ett rådjur skjutet från vårat håll och en gris och ett rådjur skjutet av grannlaget som var ute samtidigt, bra när hunden kan jaga åt två jaktlag samtidigt! :D Sen såg vi ytterligare typ 10 rådjur när vi började packa in i bilarna! :rofl:

En tunnbrödrulle är väl något man köper i ett gatukök? Mycket förvirrande.
Oh noo (eller yes det finns också, men är inte alls samma sak...). Vi har "alltid" gjort sånna hemma - gärna hembakat tunnbröd med hemkärnat messmör i :d
Svärmor gjorde ofta med rökt lax och något kladd i, som hon skar till rulltårteskivor :d

Har ätit ostbågar till frukost och har precis gjort ordning chokladmousse :o
Va ska ni alla göra på nyår?
Själv blir de det gamla vanliga, sitta inne med hundarna och spela bingolotto

Har ätit ostbågar till frukost och har precis gjort ordning chokladmousse :o
Grannfamiljen kommer över med sina barn, mat, prat, vin och mousserande! :D Jag tror att barnen skulle ha ansvaret för desserten, grannen pratade om att de hade massor av kött i frysen så jag gissar att jag har ansvaret för förrätten! :D

Mamma kommer över till mig och sambon. Det kommer bli långtur i skogen med hundarna, mat och bingolotto (första gången på säkert 10-15 år) och troligen alldeles för mycket onyttigt godis.

Efter att ha pratat med en kompis som troligen ska skaffa labbe nästa år (och som imorgon till tisdag ska låna vår labbe) har jag nu tagit mig till tv-soffan och låter tårarna rinna till Mannen som kunde tala med hästar.

Väntar på att sportbh'n ska torka en smula så jag får av den och kan ställa mig i duschen.

Svettens dag är här, var lika bra att köra på tills de svettiga uppgifterna var klara, dvs snöröjning x2 med stallborste, dvs sopat (orkade inte plocka fram skyffeln från jobbigt viloställe) plus dammsugning.

Känner mig bara liiiiiite ofräsch :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
82 83 84
Svar
1 670
· Visningar
51 474
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 111
Senast: MiniLi
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
3 698
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
349
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka