Vad i hela friden gör vi? (Del XI)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att personen ifråga har sin häst i samma stall och är typ stallägaren men ändå inte... hälsar jag inte får jag skit för det senare... blir så lack på det. :banghead:

Okej, då förstår jag bättre vad du menar. Trodde att det en person som bara promenerade förbi. Tråkig attityd isf.

Ojoj vad slut jag är i både kropp och huvud nu. Annie står dock tryggt inne i boxen och mumsar hö :)
Hon är tydligen inte van vid att åka släp långt och blev riktigt förbannad mot slutet, släpet hoppade bakom mig så att folk inte vågade köra om. Förväntade mig ett svettigt vrak när jag lastade ur men hon var totalt cool ;)
Vid hopsläppet tittade hon och Twinnie på varandra, sen jobbade Annie runt lite i hagen innan hon rullade sig. Cool tjej som sagt.
Något hon behöver vänja sig vid är att vara ute när det är mörkt, trodde hon skulle skita ner sig fullkomligt när vi kom ner för att ta in dem. I vanliga fall är hästarna ute till tio på kvällen så hon får nog vänja sig snabbt ;)

Vill oxå ha egen häst, men de får nog vänta tills jag har en inkomst igen, räcker rätt fint med två hundar vissa dagar :angel:

När du du hälsar på honom så kan du ju komma och fika hos mig :angel: Kul att du träffat nån som du vill krama på :up:

Ha! Typ enda staden i Sverige som har ett lab dedikerat till det område jag doktorerar i :D Tänkte få till ett besök sist jag var hemma men jag orkade inte riktigt, blir det något nästa gång säger jag till :up:

Nej mest var det väl väldigt kul att träffa på någon som verkade vara en genuint snällt person, som var helt nördig (:heart) och man kunde diskutera robotar, programmering av datorer och krigshästar med på samma gång :D Sista diskussionen innan jag gick på bio idag var om att han försökt odla bananer i sitt växthus :rofl: Helt på mitt vågplan. Hoppas helt ärligt att han får igång sin fiskfarm och att den där kräftan som rymt i huset innan han åkte blir hittad :D (:wtf:)

Är du helt säker på att det är en inflammation?

Herpesvirus i ögat ger också symptom som smärta, dimmig syn, ljuskänslighet, synnedsättning mm.

Jag är rätt säker på att det är en synnervsinflammation som orskar detta, ska till neurolgen och kolla det på tosdag. Det gör liksom inte ont i ögat utan i muskulaturen bakom. Det är väldigt vanligt att ha synnervsinflammation när man har MS så det är det är det första dom kollar. Dom kommer att kolla ögonbotten och synnerven och är det herpes i ögat så bör dom upptäcka det då. Tror jag?

Rotfruktsgratängen som butiken kastat bort (räddade 5st 2-kilospåsar och frös in 4) var helt enkelt :d :love: så nu står magen i fyra hörn. :p Som efterrätt en mugg nybryggt bortkastat kaffe bryggt i den bortkastade kaffemaskinen och en bit bortkastad Anton Berg-marsipanbit. :d

Å vad bra jag har det. :)

Myskväll hemma hos oss:
12342694_10153114655937131_1605111431799444103_n.jpg

Jag vet att grannen har glögg hemma, grannen vet att jag vet att dom har glögg hemma,,,,, :devil:

Nä, hade de varit någon okänd person, som bara promenerar förbi hade jag inte ens ansträngt mig att försöka hälsa, men men.
Jag hälsar alltid på folk jag träffar här och ryttarna som passerar och ser mig hejar alltid för dom är ju inte säkra på att jag sett dom. Rider dom "ås-rundan" så stoppar jag dom på tillbakavägen och handmatar deras hästar med en morot var oavsett vad matte säger, sist försökte ena tjejen träffa mig med pisken. :rofl:

Jag hälsar alltid på folk jag träffar här och ryttarna som passerar och ser mig hejar alltid för dom är ju inte säkra på att jag sett dom. Rider dom "ås-rundan" så stoppar jag dom på tillbakavägen och handmatar deras hästar med en morot var oavsett vad matte säger, sist försökte ena tjejen träffa mig med pisken. :rofl:
Jag är inte riktigt socialtbekväm så kan jag ignorera/undvika okända gör jag det, tur att vi alla är olika. :)

För att personen ifråga har sin häst i samma stall och är typ stallägaren men ändå inte... hälsar jag inte får jag skit för det senare... blir så lack på det. :banghead:

Hästmänniskor är speciella. Det är trist att det alltid är nåt som gör att det blir tjafs.
Jag har stått i många stallar men nu är det bara är syrran och jag som hyr eget stall.
Underbart är det, inget tjafs eller konflikter. Vi sköter hästarna på vårt sätt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 144
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 545
Senast: Jahaja
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 233
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 273
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar