Nej, jag är inte hundägare. Men jag går med kryckor eller rullator och vill kunna ta mig fram i stan åtminstone och när kommunen har fått för sig att orden "Tillgängligt Örebro" som flaggades för 2010 då det var tillgänglighetsår FÖR FUNKTIONSHINDRADE inget annat, enbart gäller FRISKA jobbpendlare i bil och på cykel... Folk med funktionsvariation får ta färdtjänst... När man då kan gå 150 meter till busshållplats när det är torrt väder och hyfsat varmt och utan något att bära på... så kan man enligt färdtjänsthandläggare åka buss året runt... även om det inte går buss, dit man ska. Så man får ingen färdtjänst längre, trots att man fick det när det var kommunen som skötte färdtjänsten idag är det länstrafiken som sköter den... Och man inte heller får parkeringstillstånd från kommunen...
Då kan jag tala om att man inte vill ha snö... utan hellre plusgrader, så att det åtminstone inte blir halt att gå... eller köra bil, när man ska långt ut på landet för att komma till jobbet.
Skulle jag ta buss till närmsta hållplats för att ta mig till jobbet, skulle jag få gå sex km från hållplats och det går buss 3 ggr om dagen måndag-fredag sex km bort alltså, så hur jag skulle kunna åka buss under högsäsong när jag jobbar lördag-söndag, vet jag inte...