Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här. Och regnet vräker ner. Det är mörkare än svart ute. Var nyss ute på kvällskissen med hundarna och jag blev blöt in på bara sklettet :rage:
Vi har varit på julmarknad hela em och då var vädret toppen,kom hem vid 18 tiden och någon timme senare slog värsta busvädret till, inte ens Pisse ville gå ut för en stund sen och hon skiter i vilket väder det är i normala fall.
Jag är gjord av sockervadd resten av kvällen :)

JAG SAKNADE ER OCKSÅ!

Jaa! Det var tortyr utan internet.

Nää! Jag blev knäpp(are) än vanligt...

Jag DOG nästan.

Tack fina @Asko och @Ninnurur för att ni hjälpte till att föra in mig i 2000-talet igen. :love:
Man får betala för sin underhållning, folk säger ju att det är olagligt att ladda ned :D;) edit: fast ... jag skulle inte ha något emot att ladda ned en egen bumpo :love:
:heart:heart:heart De får fixa din wifi snart! :rage:

Vi har varit på julmarknad hela em och då var vädret toppen,kom hem vid 18 tiden och någon timme senare slog värsta busvädret till, inte ens Pisse ville gå ut för en stund sen och hon skiter i vilket väder det är i normala fall.
Jag är gjord av sockervadd resten av kvällen :)
Sambon drog iväg och spårade på förmiddagen och kom hem vid strax före fem, sol ett par timmar sen uppehåll. Men nu på kvällen....vidrigt!!!
Förstår inte folk som klagar på snö vintertid och vill ha plusgrader. Antar att de inte är hundägare:cautious:

Sambon drog iväg och spårade på förmiddagen och kom hem vid strax före fem, sol ett par timmar sen uppehåll. Men nu på kvällen....vidrigt!!!
Förstår inte folk som klagar på snö vintertid och vill ha plusgrader. Antar att de inte är hundägare:cautious:

Nej, jag är inte hundägare. Men jag går med kryckor eller rullator och vill kunna ta mig fram i stan åtminstone och när kommunens politiker (inte jag - ja, jag är fritidspolitiker och har försökt förklara utan att någon vill förstå oavsett partifärg) har fått för sig att orden "Tillgängligt Örebro" som flaggades för 2010 då det var tillgänglighetsår FÖR FUNKTIONSHINDRADE inget annat, enbart gäller FRISKA jobbpendlare i bil och på cykel... Folk med funktionsvariation får ta färdtjänst... När man då kan gå 150 meter till busshållplats när det är torrt väder och hyfsat varmt och utan något att bära på... så kan man enligt färdtjänsthandläggare åka buss året runt... även om det inte går buss, dit man ska. Så man får ingen färdtjänst längre, trots att man fick det när det var kommunen som skötte färdtjänsten idag är det länstrafiken som sköter den... Och man inte heller får parkeringstillstånd från kommunen...

Då kan jag tala om att man inte vill ha snö... utan hellre plusgrader, så att det åtminstone inte blir halt att gå i stan... eller köra bil, när man ska långt ut på landet för att komma till jobbet.

Skulle jag ta buss till närmsta hållplats för att ta mig till jobbet, skulle jag få gå sex km från hållplats och det går buss 3 ggr om dagen måndag-fredag sex km bort alltså, så hur jag skulle kunna åka buss under högsäsong när jag jobbar lördag-söndag, vet jag inte...

Nej, jag är inte hundägare. Men jag går med kryckor eller rullator och vill kunna ta mig fram i stan åtminstone och när kommunen har fått för sig att orden "Tillgängligt Örebro" som flaggades för 2010 då det var tillgänglighetsår FÖR FUNKTIONSHINDRADE inget annat, enbart gäller FRISKA jobbpendlare i bil och på cykel... Folk med funktionsvariation får ta färdtjänst... När man då kan gå 150 meter till busshållplats när det är torrt väder och hyfsat varmt och utan något att bära på... så kan man enligt färdtjänsthandläggare åka buss året runt... även om det inte går buss, dit man ska. Så man får ingen färdtjänst längre, trots att man fick det när det var kommunen som skötte färdtjänsten idag är det länstrafiken som sköter den... Och man inte heller får parkeringstillstånd från kommunen...

Då kan jag tala om att man inte vill ha snö... utan hellre plusgrader, så att det åtminstone inte blir halt att gå... eller köra bil, när man ska långt ut på landet för att komma till jobbet.

Skulle jag ta buss till närmsta hållplats för att ta mig till jobbet, skulle jag få gå sex km från hållplats och det går buss 3 ggr om dagen måndag-fredag sex km bort alltså, så hur jag skulle kunna åka buss under högsäsong när jag jobbar lördag-söndag, vet jag inte...
Jag bor på landet så här är bara slirig lervälling och gyttja. Betydligt lättare att ta sig fram på frusen mark här :)

Jag bor på landet så här är bara slirig lervälling och gyttja. Betydligt lättare att ta sig fram på frusen mark här :)

Jo, jag är född och uppväxt på landet och när man var någorlunda funktionell i sin funktionsvariation så var det trevligare med frusen mark på sina håll... Men det finns individuella skillnader och jag tycker nog att alla ska ha rätt att ta sig utanför dörren.

Jag vägrar sitta hemma i ett soffhörn och spela på läppen...

Eftersom snö inte avlägsnas, vägar inte plogas och is inte sandas så föredrar jag barmark så att jag kan ta mig fram utan att slira runt och halka ihjäl mig. Älskar att det är barmark igen!

Man får betala för sin underhållning, folk säger ju att det är olagligt att ladda ned :D;) edit: fast ... jag skulle inte ha något emot att ladda ned en egen bumpo :love:
:heart:heart:heart De får fixa din wifi snart! :rage:
Du får ladda ner mig när som. :D :love: Det kom ingen tekniker i veckan så all hell will be let loose på fiberleverantören. :devil: Nu jävlar är det krig...

Host,harkel, :o:o Eller i alla fall inte under -5 :angel:
Snö är fint när man bor ute på vischan,blir ljusare och när man har ett par snabba dobbisar man åker skidor/bob bakom,annars är det överreklamerat.
Japp min gård består av 0-32 kross så här är leran ett minne blott :p

Senast ändrad:
Host,harkel, :o:o Eller i alla fall inte under -5 :angel:
Snö är fint när man bor ute på vischan,blir ljusare och när man har ett par snabba dobbisar man åker skidor/bob bakom,annars är det överreklamerat.
Japp min gård består av 0-32 kross så här är leran ett minne blott :p
Jag fick greppa tag i trädstammarna för att ta mig upp för den backe som rastrundan börjar med. Jag gled mest baklänges trots att vi fyllt upp den med ett tjockt lager spån. Men när det blir såhär lerigt joxar bara spånet ner i leran och glider med :(.

Jag fick greppa tag i trädstammarna för att ta mig upp för den backe som rastrundan börjar med. Jag gled mest baklänges trots att vi fyllt upp den med ett tjockt lager spån. Men när det blir såhär lerigt joxar bara spånet ner i leran och glider med :(.
Om du måste dra dig fram i träden så har du inte tränat hundarna väl,kommando DRA!! :D

Ligger vaken.
Åkt på bihåleinflammation from HELL!
Hela huvudet gör ont, kan inte böja mej framåt.
Gör ont när jag skratta, hosta & nysa. Gör ont att snyta sig. Gör ont hela jäkla tiden.
Aldrig varit med om denna smärta, svartnar för ögonen när ja reser mej upp.

akuttid till läkaren imorgon i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
585
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama