Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uskor är en grupp som jag tycker är grovt underbetalade! Dessutom är eran ob ett skämt!
Går jag in och jobbar i butiken helger så har jag 100% ob dvs dubbel lön! Med tanke på stress, arbetsbelastning och ert ansvar över andra så borde ni ha minst samma! Är ju åt helvete rent ut sagt!

Ja sen är ju lönen väldigt individuell, så på mitt jobb skiljer det flera tusen mellan. I år fick alla usk samma lönesättning dvs 1020 kr på heltid.
Det är bra om man jämför med tidigare år:laugh:

Var på en föreläsning med våra PT:s om kost och träning ikväll, herregud vad nyttigt och inspirerande! :banana:
(Med sig fick man också en kroppskompositionsmätning och en PT-timme...och så fick jag prata med en massa folk, som vaaaaaanligt :rofl: Kul att få känna sig uppskattad någonstans :D )

Apropå det borde jag jättesova, upp 05.45...

Jag antar att det är bla livmoderhalscancer. Jag är lat och orkar inte googla men det finns hur mycket som helst om det.

Ja att slemhinnan byggs upp och byggs upp men blir aldrig någon ägglossning. Till slut så lossar den för att den blir för gammal.

Jag har mest haft intresse av PCOS som en fertilitetsgrej och har då läst om andra negativa aspekter av PCOS.

Nej livmoderhalscancer är i princip bara orsakat av HPV.
Däremot verkar det vara ökad risk för endometriecancer pga ökad östrogenexponering (till följd av uteblivna ovulationer, även ev övervikt) och möjligen även ovarialcancer men då till följd av yttre stimulering som t ex IVF och inte pga PCOS i sig.

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det här!
Nu ska jag sluta tjata om hormoner :D

Mellanlandar hemma. Lite klubbad i huvudeet.
Ena kollegan (som sa att jag är så ARG och bör ete mig mera kvinnligt) kläckte idag ur sig att man tror att jag hatar män eftersom jag "går igång" på kvinnofientliga kommentarer.

Slutledningen är märklig och det är dessutom en man ung nog att vara min son. Runt 35 ungefär. Han är normalt sett vettig men hans kommentarer om mig knäcker mig verkligen.

Arg, okvinnlig och nu dessutom manshatare. Kul. Är det så jag uppfattas så känns det som jag borde gräva ner mig under en sten.

Tur jag ska iväg på studiecirkel ikväll och slipper sitta ensam med mina tankar.
Jag skulle nog också kunna bli stämplad som arg, okvinnlig och manshatare. Och jag bryr mig inte.

Nej livmoderhalscancer är i princip bara orsakat av HPV.
Däremot verkar det vara ökad risk för endometriecancer pga ökad östrogenexponering (till följd av uteblivna ovulationer, även ev övervikt) och möjligen även ovarialcancer men då till följd av yttre stimulering som t ex IVF och inte pga PCOS i sig.

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det här!
Nu ska jag sluta tjata om hormoner :D
Så var det kanske. Jag har som sagt inte lagt det på minnet direkt då det bara är "biinformation".

Ha ha ha! Som kvinna kommer man aldrig undan från hormoner. Dom förföljer en på ett eller annat sätt hela livet :cautious:

Suckar åt mig själv, mina stundtals puckade idéer och funderar på att äta (ännu mer) choklad i hopp om att det ska få hjärnan att fungera lite bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
581
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama