Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
P-piller:
Jag går på dubbel dos :D Hade mycket besvär i början, men har avtagit efter inkörsperioden. Och just det, trots dubbel dos så är jag konstant en hårsmån från att få mens. Ska man skratta eller gråta? :cautious:

Vad gäller p-piller... jag mår så vansinnigt mycket bättre utan (givetvis inte en sanning för alla). Mina torra slemhinnor är iaf fungerande, inga djupa dalar i det psykiska måendet osv. Mens hade varit jäkligt trevligt att slippa men den är rätt stillsam av sig så jag står ut.

Jag kan inte äta preventivmedel.

Mina mediciner slår ut effekten av dom. Å en annan måste man använda sig av säkert skydd för att få använda.

Jag säger att jag inte idkar sex när detta tas upp.

Nä jag lever i celibat och är djupt troende.... har inte funkat på en enda läkare ännu :D

Ja lite skillnad mot jobbet man har som undersköterska. Visserligen helgob men eftersom jag inte klarar jobba heltid blir man ju inte rik på att jobba. O_o

Uskor är en grupp som jag tycker är grovt underbetalade! Dessutom är eran ob ett skämt!
Går jag in och jobbar i butiken helger så har jag 100% ob dvs dubbel lön! Med tanke på stress, arbetsbelastning och ert ansvar över andra så borde ni ha minst samma! Är ju åt helvete rent ut sagt!

Nej gud det är ju verkligen viktigt att man mår bra på sitt preventivmedel! :)

Eller så kanske man använder ett som inte är så där jättesäkert... :o Jag tror min fertilitet är rätt kass, ett tidigt missfall på flera år utan "säkra" metoder. Skulle jag bli på smällen igen gör jag abort och ser till att bli steriliserad. Jag ska inte ha barn pga ålder, sjukdom och mediciner (sedan vill jag inte ha några heller).

Nu har jag typ plockat undan allt. Nu är det bara att damma och dammsuga som är kvar. Dammat har jag gjort i vardagsrummet/syrummet iaf. Är väl dags att gå ner sista vändan till tvättstugan också. Sen måste jag nog äta nått, börjar bli hungrig.

Jag kan inte äta preventivmedel.

Mina mediciner slår ut effekten av dom. Å en annan måste man använda sig av säkert skydd för att få använda.

Jag säger att jag inte idkar sex när detta tas upp.

Nä jag lever i celibat och är djupt troende.... har inte funkat på en enda läkare ännu :D

Jag har inte ens försökt det med min läkare :laugh:

Var, när, hur? :D
(och fråga två, har vi diamanter i Sverige? :o)

1a: Med största sannolikhet i Norrland
1b. Året runt, dygnet runt
1c. Finns ingen utbildning, antingen är man borrare sedan 20 generationer tillbaka eller så lär man sig på jobbet :D

2. Ja, men inte av smyckeskvalité. Det är inte därför det heter diamantborrare/diamantborrning utan det är för att man använder en borrkrona som tidigare hade diamanttänder (nu är det högteknologiska syntetiska material oftast) för att få upp borrkärnor.

12141841_547710532051633_1203140179_n.jpg

Borrkrona (den här är gigantisk, vi använder inte så stor diameter inom prospektering).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
577
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur