Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har för mig att det är såhär:

Vi är konstruerade så för att vi under lång tid levt i flock och därför alltid haft tillgång till hannar. Således har det inte varit resursslöseri att ha ägglossning varje månad för chansen till graviditet har varit hög.

OBS, kan inte minnas var jag har hört/läst det och kan således ha mkt fel :)

Och precis som @kolblakkur skriver så är vi inte konstruerade att ha mens varje månad utan snarare få chansen att bli gravida om vi inte redan är det.

Alltså helt ärligt, det låter inte kul att leva så! Måste vara tungt mentalt att inte ha tid för fritid eller återhämtning?
Är det värt det ekonomiskt? Jag hade kunnat tänka mig att jobba så under en begränsad tid om jag får ut typ 50 lax i månaden (eller mer). Om jag tex hade ett sparmål, eller skulle ut och resa tex. Men inte i längden.
Nu jobbar jag heltid (ungefär) och lite varierade tider som passar min dygnsrytm ( :angel: ) och får ut kanske 35 efter skatt. Jag vet att jag kan jobba mer och tjäna bättre typ byta jobb till en större arbetsgivare och slava hårdare men det känns fan inte värt det. Mitt måtto är klyshigt nog "YOLO" (you only live once) :p

Det låter som du har mitt drömjobb :angel: Den lönen och lite flexibel arbetstid skulle jag lätt kunna leva med :up::up:

Alltså helt ärligt, det låter inte kul att leva så! Måste vara tungt mentalt att inte ha tid för fritid eller återhämtning?
Är det värt det ekonomiskt? Jag hade kunnat tänka mig att jobba så under en begränsad tid om jag får ut typ 50 lax i månaden (eller mer). Om jag tex hade ett sparmål, eller skulle ut och resa tex. Men inte i längden.
Nu jobbar jag heltid (ungefär) och lite varierade tider som passar min dygnsrytm ( :angel: ) och får ut kanske 35 efter skatt. Jag vet att jag kan jobba mer och tjäna bättre typ byta jobb till en större arbetsgivare och slava hårdare men det känns fan inte värt det. Mitt måtto är klyshigt nog "YOLO" (you only live once) :p
Haha jag kanske hade fått ut 25-30000 med båda jobben en bra månad.
vilket hade inneburit att jag kunnat vara skuldfri på ett år om jag la all extra inkomst på skulderna, förutom CSN då som är bra mycket mer.
Men hoppet är ju inte ute än för att bli skuldfri.
Bara jag kan börja jobba ordentligt så bör jag fixa det på under 5 år.
Med enbart heltid så tar det ca 3 men räknar med oförutsedda saker med. Räknar nog med alltför låg lön i den planen men hellre det än att ha räknat för högt :)

Detta är bara en begränsad tid. På torsdag kl 13.30 har vi slutbesiktning.

Anledningen till att måste jobba som ett as just nu är pga att folk misskött sig.

Så det är över snart :D

Sedan kör jag min normala heltid igen :love:

Funderade just på det härom dagen, varför är kvinnor konstruerade att ha mens varje månad. Finns väl ingen annan djurgrupp som tex har brunst hela året om:confused: Är det därför det finns så mycket människor:cautious:
Finns bara ett annat djur som "brunstar" så ofta som oss, minns tyvärr inte vilket. Det handlar om artens överlevnad: vi får (oftast) bara en unge åt gången och av tio barn (som tex för hundra år sedan), så överlevde kanske 2-3 stycken. Inte så bra statistik.

Vad gäller p-piller... jag mår så vansinnigt mycket bättre utan (givetvis inte en sanning för alla). Mina torra slemhinnor är iaf fungerande, inga djupa dalar i det psykiska måendet osv. Mens hade varit jäkligt trevligt att slippa men den är rätt stillsam av sig så jag står ut.

Edit: Sedan blev ju lusten en aning högre också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 041
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 571
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
576
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama